וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "בקדנציה הבאה נטפל בשוק השכירות"

שלומית צור

28.1.2019 / 15:31

בסיור שהתקיים בפרויקט להשכרה ארוכת-טווח בשכונת ארנונה בירושלים שמקימה שיכון ובינוי, הודיעה חברת דירה להשכיר כי בקרוב תפרסם מכרז להשכרה ארוכת-טווח במתחם תעש בת"א

שר האוצר, משה כחלון, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
שר האוצר, משה כחלון/ראובן קסטרו

"בארבע השנים האחרונות טיפלנו בצורה אינטנסיבית בנושא הדיור, כי הבעלות הדירה היא האפיק המרכזי בשוק הדיור. אבל ציבור גדול בישראל רוצה לשכור דירה במחיר הוגן, ולכן בקדנציה הקרובה נשים דגש על ציבור השוכרים" - כך אמר הבוקר (ב') שר האוצר משה כחלון בסיור שנערך בפרויקט "חלומות ארנונה" שמקימה קבוצת שיכון ובינוי בירושלים, במסגרת תוכנית שיזמה החברה הממשלתית דירה להשכיר. בסיור נכחו גם שרת השיכון החדשה יפעת שאשא ביטון, המנכ"ל היוצא של דירה להשכיר עוזי לוי, ובעל השליטה הטרי בשיכון ובינוי נתי סיידוף. "שחררנו את הפקק התכנוני של יחידות דיור לקנייה, וכעת נשחרר את הפקק בדיור להשכרה", הוסיף כחלון.

כאמור בקדנציה הנוכחית, הקצתה הממשלה בהנחיית השר כחלון את כל מכרזי הקרקע של רשות מקרקעי ישראל , למעט חריגים, לטובת פרויקטים של מחירי למשתכן. לעומת זאת, היקפי המכרזים שפורסמו לטובת פרויקטים להשכרה ארוכת-טווח, הם טיפה בים. לדברי כחלון, בקדנציה הנוכחית ייצרה הממשלה מלאי תכנוני של 65 אלף יחידות דיור המיועדות להשכרה ארוכת-טווח, אותן היא מתכננת לממש באמצעות מכרזים להשכרה. "נגדיל פי שמונה את כמות יחידות הדיור להשכרה לטווח ארוך לעומת מה שנבנה עד היום", הוסיף כחלון.

כחלון ניצל את האירוע ופנה במסר לציבור לקראת הבחירות הקרבות, תוך שהוא מנה את הישגי הממשלה בתחום הדיור, למרות שישנה מחלוקת לגבי קיומה של ירידה או עליה במחירי הדירות. אמר כחלון. "נבלום את מחירי השכירות ואף נוריד אותם - כפי שעשינו בהצלחה בשוק הדיור לרכישה" אמר כחלון. "נעשה זאת באמצעות תמריצים ליזמים פרטיים, הקצאת קרקעות לפרויקטים להשכרה לטווח ארוך, ושמירה על הזכויות של שוכרים מול בעלים. בקדנציה הבאה נילחם במחירי השכירות - וננצח אותם. למה? פשוט כי אכפת לנו".

פרויקט דירה להשכיר באלנבי, מוקם על קרקע בת 30 דונם בפינת הרחובות דניאל ינובסקי וחנוך אלבק בשכונת ארנונה, במסגרת מכרז בו זכתה קבוצת שיכון ובינוי לפני שנתיים, עליה מקימה הקבוצה 13 בניינים בני 6 קומות הכוללים 333 דירות כולן מיועדות להשכרה ארוכת-טווח, 84 מהן בשכר דירה מופחת לזכאים חסרי דירה. כמו כן כולל הפרויקט מסחר בשטח 500 מ"ר וגני ילדים. הפרויקט מקודם על ידי חברת דירה להשכיר בשיתוף פעולה עם רשות מקרקעי ישראל ועם עיריית ירושלים.

לפי המודל של דירה להשכיר, בתום תקופת ההשכרה בת 20 שנה, תהיה קבוצת שיכון ובינוי רשאית למכור את הדירות בשוק החופשי. דירה להשכיר היא גם זו שמכתיבה את מפרט הבנייה, מפרט התחזוקה ונוסח הסכם השכירות.

לדברי מנכ"ל דירה להשכיר עוזי לוי, בקרוב תפרסם החברה הממשלתית מכרז במתחם תע"ש השלום תל-אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully