וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל-אביב אישרה: ארנונה יותר מכפולה למשכירי Airbnb

גיא ליברמן

28.1.2019 / 9:41

עיריית תל-אביב אישרה אתמול לראשונה החלת תעריף ארנונה מיוחד לדירות Airbnb. כן הוחלט שחיילי מילואים יקבלו הנחה של 5% בארנונה

חוף תל אביב. ShutterStock
תל אביב/ShutterStock

הכרזת מלחמה? בעיריית תל-אביב מבקשים לגבות תעריף ארנונה של 120.89 שקל למ"ר לדירות Airbnb - כך החליטה הנהלת העיר. לפי הודעת העירייה, "בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת בעיר תל-אביב-יפו תופעה של השכרות דירות מגורים לתקופות זמן קצרות. ההשכרה נעשית בעיקר באמצעות אתרי אינטרנט המתמחים בהשכרה זו, כדוגמת Airbnb.

"נוכח העלייה החדה במספר הדירות המושכרות באופן מסחרי לתקופות ארוכות והפגיעה הנגרמת עקב כך לאורח החיים של התושבים בפרט ולמחירי הדיור בשוק השכירות בכלל, נקבע תעריף אחיד של 120.89 למ"ר לשנה".

ראש העירייה רון חולדאי התייחס בעצמו לנושא ומסר כי "המדיניות החדשה אותה אנחנו מקדמים במסגרת צו הארנונה לשנת 2019 נועדה להסדיר את המספר ההולך וגדל של דירות שהופכות לעסק של דירות נופש במשרה מלאה, תופעה שבטווח הארוך מעלה את עלויות הדיור לצעירים בעיר וכן את העלות הכוללת של החיים בעיר, בעיקר לצעירים ולמשפחות".

יצוין כי המהלך מחייב אישור של מועצת העיר ולאחר מכן אישור של משרד הפנים. ההחלטה נעשתה לאחר שהנהלת עיריית תל-אביב-יפו אישרה אתמול (א') את צו הארנונה לשנת 2019, במסגרתו יעודכנו תעריפי הארנונה כמחויב על-פי חוק - עדכון של 0.32%, בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים.

כן הוחלט כי תעריף הארנונה הממוצע למגורים בתל-אביב-יפו לשנת 2019 יעמוד על 52.2 שקל למ"ר. בעירייה מסרו כי מדובר בתעריף "מהנמוכים מבין הערים הגדולות". כן הוחלט כי חיילי מילואים יקבלו הנחה בארנונה של 5%. כל החלטות ההנהלה כאמור מחויבות באישור מועצת העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully