וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שילמו עמוס לוזון ושותפו על הפנטהאוז של שטיינמץ במגדלי YOO?

שי שלו

6.1.2019 / 15:44

סכום הרכישה - 30 מיליון שקל את הפנטהאוז, בשטח של כ-800 מ"ר, רכשה בתו של המיליארדר בני שטיינמץ בשנת 2005 תמורת סכום דומה, שנחשב בזמנו למחיר שיא עבור דירת יוקרה בת"א ככל הידוע לוזון והשותף, איציק טולדנו, רכשו את הפנטהאוז לצורך השקעה ולא למגורים

מגדלי YOO. צילום: איל יצהר, גלובס
מגדלי YOO/גלובס, צילום: איל יצהר

מירב שטיינמץ, בתו של המיליארדר בני שטיינמץ, מכרה לאחרונה את דירת הפנטהאוז שלה במגדלי YOO לצמד יזמי הנדל"ן עמוס לוזון ואיציק טולדנו תמורת כ-30 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". את הפנטהאוז, המשתרע על שטח של כ-800 מ"ר, רכשה שטיינמץ בשנת 2005 תמורת סכום דומה, שנחשב בזמנו למחיר שיא עבור דירת יוקרה בת"א. ככל הידוע רכשו לוזון וטולדנו את הפנטהאוז לצורך השקעה ולא לצורך מגורים של מי מהם.

עמוס לוזון הוא יזם נדל"ן המחזיק בשליטה בקבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה (לשעבר א. דורי ), הנסחרת בבורסה בשווי של 78 מיליון שקל. את ההשקעה בפנטהאוז ביצע באופן פרטי. איציק טולדנו הוא ככל הידוע יזם ישראלי-אמריקאי בתחום הנדל"ן, מייסד ומנכ"ל חברת Sky Development הפועלת במיאמי.

לאחרונה, נזכיר, נדרש בני שטיינמץ להזרים עשרות מיליוני שקלים מכיסו הפרטי לנושי חברת סקורפיו שבבעלותו. "גלובס" חשף כי שטיינמץ - הערב אישית לחובותיה של חברת הנדל"ן המקרטעת - העביר בחודש אוקטובר כ-19 מיליון שקל לקופת נושי האג"ח, תשלום שעל פי תנאי הסדר החוב השני של סקורפיו אמור היה להיות משולם בסוף חודש יוני.

סקורפיו עוסקת בפיתוח, ייזום ובנייה למגורים ובנדל"ן מניב במזרח ומרכז אירופה. בשלהי העשור הקודם נקלעה החברה למשבר קשה על רקע מפולת הנדל"ן בשווקים בהם היא פועלת, אשר גרמה לה הפסדי עתק וקשיים תזרימיים. בתחילת שנת 2011 נחתם הסדר חוב ראשון בחברה, ובמסגרתו הזרים שטיינמץ 100 מיליון דולר לקופת החברה תמורת פריסת החוב.

אלא שמצבה של החברה נותר קשה, וביולי 2016 אושר הסדר חוב שני, במסגרתו בוצעה תספורת של 72 מיליון שקל לחוב האג"ח. החוב קטן ל-168 מיליון שקל כששטיינמץ עצמו העמיד, כאמור, ערבות אישית לביצוע כל התשלומים, על פי לוח הסילוקין שנקבע.

קשייה של סקורפיו אינם נגמרים באי יכולתה לעמוד בתשלום למחזיקי האג"ח. החברה סיכמה אשתקד עם בנק הפועלים, הנושה הנוסף שלה, על פריסת חוב בהיקף של כ-85 מיליון שקל. הבנק לא נדרש למחוק עד היום כספים שהעמיד למימון פעילותה של סקורפיו ובשני הסדרי החוב שנחתמו בחברה הוא קיבל ערבות של שטיינמץ למלוא החוב כלפיו. מאז נחתם הסדר החוב השני ביולי 2016, שילם שטיינמץ לבנק עשרות מיליוני שקלים מכיסו הפרטי בהתאם לתנאי תשלום החוב שנקבעו.

מניית לוזון איבדה בשנה האחרונה כ-55% משוויה

הפנטהאוז במגדלי היוקרה YOO, בשכונת פארק צמרת שבצפון הישן של ת"א, אינו נכס היוקרה היחיד שרכש עמוס לוזון בשנים האחרונות. בין היתר חשף "גלובס" כי לוזון רכש וילה רחבת ידיים ביישוב היוקרתי ארסוף שבחוף השרון תמורת כ-21 מיליון שקל.

לוזון, דמות מוכרת בכדורגל הישראלי (בעבר נחשב לפטרון קבוצת מכבי פ"ת), הפך בינואר 2016 לבעל השליטה בקבוצת א. דורי (כיום קבוצת עמוס לוזון) כשרכש במהלך בזק את מניות השליטה בחברה מידי ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב תמורת כ-10 מיליון שקל בלבד.

קבוצת עמוס לוזון עוסקת ביזמות נדל"ן למגורים וביצוע פרויקטים של נדל"ן ומחזיקה בחברת לוזון נדל"ן, העוסקת במימון פרויקטים של נדל"ן. עוד שותפה החברה בתחנת הכוח דוראד. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 הכנסותיה נחלשו ב-4% ל-575 מיליון שקל, והפסדיה הצטמצמו ב-18% ל-31 מיליון שקל. מניית החברה איבדה בשנה האחרונה כ-55% משוויה, ומשקפת לקבוצת לוזון שווי נוכחי של כ-80 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • מגדלי yoo

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully