וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה אלי כהן הודיע על היטל מינימלי של 0.25% בשוק המלט

יובל אזולאי

17.12.2018 / 12:45

ההחלטה של שר הכלכלה והתעשייה כהן ניתנה בתום שבועות ארוכים של אי ודאות בנוגע להליכים הקשורים להטלת היטל היצף בענף המלט. התלונה על יבוא מלט בהיצף הוגשה בידי חברת מלט הר טוב, שמעסיקה כ-120 עובדים, שהזהירה מפני פיטורי עובדים

אילוסטרציה. ShutterStock
מלט/ShutterStock

אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה הודיע על היטל מינימלי של 0.25% בשוק המלט.

לדברי שר הכלכלה יש "להטיל היטל היצף מינימלי של רבע אחוז בלבד, 0.25%, וזה תוך מתן הנחייה לממונה על היטלי הסחר לעקוב אחר מצב התעשייה ובעיקר על היקפי היבוא - וכשהיקפי היבוא יעלו על 50%, והוא יגדל משמעותית מרמתו הנוכחית שהיא 33%, התחרות תגדל ואף שחקן מקומי לא יהיה מונופול, אנחנו נשקול על בסיס מצב התעשייה את הצורך להטלת היטל של 7% עד 22%".

ההחלטה של שר הכלכלה והתעשייה כהן ניתנה בתום שבועות ארוכים של אי ודאות בנוגע להליכים הקשורים להטלת היטל היצף בענף המלט. זאת, לאחר שוועדה מייעצת שדנה על הסוגיה המליצה לו באחרונה להימנע מהוצאת היטל שמשמעותו הגבלת יבוא המלט.

מנגד, ההסתדרות הכללית והתאחדות התעשיינים קראו לכהן להטיל היטל בענף, כפי שהמליץ הממונה על היטלי הסחר שבמשרד הכלכלה, דני טל וזאת על רקע חקירה ממושכת שעשה בנושא שהעלתה כי אכן מתקיים יבוא בהיצף מיוון ומטורקיה.

התלונה על יבוא מלט בהיצף הוגשה בידי חברת מלט הר טוב, שמעסיקה כ-120 עובדים. ראשי החברה הזהירו כי אם לא יוטל היטל שיגביל את יבוא המלט - החברה תיסגר והעובדים יפוטרו.

  • עוד באותו נושא:
  • מלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully