וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרוכשים נמאס להמתין להיתרים, ופרויקט מגורים בפלורנטין בוטל

גיא ליברמן

12.12.2018 / 15:33

בחברת בולווארד טרה שיזמה את הפרויקט טוענים שקיימו מו"מ מול העירייה להוצאת היתרים במשך 5 שנים ללא הצלחה. בעירייה טוענים מנגד - עשינו הכל על מנת לזרז ולקדם את הפרויקט

לאן מועדות פנייה של פלורנטין. צילום:  Shutterstock, גלובס
פלורנטין/גלובס, צילום: Shutterstock

פרויקט הענק 'נווה צדק-מתחם גבולות' של חברת בולווארד-טרה בוטל, ובחברה פועלים בימים האחרונים להשבת כספים שהפקידו הרוכשים - כך נודע ל"גלובס". חלק מהכסף שולם לחברה לפני כחמש שנים. בחברה טוענים כי התמשכות הליכי הוצאת היתרי הבנייה מול עיריית תל-אביב, היוו גורם מרכזי באי הצלחת הפרויקט. בעירייה הודפים את הטענות, ואומרים שהם דווקא עשו הכל על מנת לזרז את התהליכים התכנוניים.

מדובר בקרקע שנמצאת בסמוך למגדל נווה צדק שבדרום תל-אביב וסמוך לפינת הרחובות דרך אילת וגבולות. לפני 5 שנים, כך פורסם בעבר, חתמה החברה על הסכם תמורות מול נציגי הבעלים של המתחם לרכישתו תמורת עשרות מיליוני שקלים. בחברה, שבין בעלי השליטה בה נמצאים עמי פדרמן וארז נבון, תכננו להקים פרויקט מגורים ובו 188 דירות בשטח ממוצע של 60 מ"ר לדירה, לצד שימוש מסחרי של כאלף מ"ר. לדברי אחד הרוכשים דירת 2 חדרים שווקה בעבר לפי מחיר של 1.4 מיליון שקל. עד היום הופקדו מקדמות עבור כ-160 דירות, בערך של 7 אחוזים ממחיר הדירה.

'אחרי החגים' לא הגיע אלא שהפרויקט לא התרומם. בעדכון שהוציאה החברה באפריל 2016 לרוכשים, ושהגיע לידינו, נכתב כי "כל הדירות שהוצאו למכירה נמכרו. יתר הדירות יצאו לשיווק עם התקדמות הפרויקט" וכן כי "היתר הריסה אושר ועתיד להתקבל במהלך השבועות הקרובים. דיון בוועדה לגבי ההיתר המלא לפרויקט אמור להתקיים אחרי החג". במכתב אחר ששלחה החברה לרוכשים ממאי השנה הטון כבר היה שונה "נכון למועד זה טרם התקבל היתר הבנייה לפרויקט". כן נכתב כי דבר זה מקשה על הסכם הליווי הבנקאי שכן הבנק המלווה העמיד תנאי והוא קבלת היתר בנייה מלא. אלא שבחודש שעבר קיבלו הרוכשים מכתב מהחברה שכותרתו "הודעת ביטול הסכם", שבו נכתב כי "צר לנו להודיע כי לאור התמשכות ההליכים להוצאת היתר הבנייה לפרויקט, בולווארד טרה פלורנטין בע"מ מודיעה בזאת על ביטול ההסכם. בתקופה הקרובה ניצור עמכם קשר לחתימה על מסמכי הביטול להסכם הרכישה הדורשים לצורך הסדרת נושא מיסוי מקרקעין, והשבת התשלום הראשון ששולם על ידכם", נכתב במכתב עליו חתום מנכ"ל החברה שי פולונסקי.

"העירייה זירזה ההליך"

לדברי שמאי המקרקעין, רן פרמון, שקרובי משפחתו רכשו דירות בפרויקט, הם הוזמנו לאחרונה למשרדי החברה ברחוב הארבעה בתל-אביב לפגישה אישית עם פולונסקי, ובמהלך הפגישה "הוסבר לנו שהפרויקט מבוטל בשל התמשכות הוצאת ההיתרים והבעייתיות שנוצרה בשל כך עם הליווי הבנקאי. הוא ביקש שנחתום על מסמכי ביטול ההסכם, כתנאי להחזרת כספנו בגובה של כ-200 אלף שקל לדירה, ללא שום פיצוי עבור עליית ערך הקרקע או התקופה שעברה - כמעט 5 שנים".

מבולווארד טרה נמסר: בזמן החתימה על הסכמי הרכישה הודגש בפני הרוכשים כי לפרויקט עדיין אין היתרי בנייה. לכן הרוכשים שילמו מקדמה של 7 אחוזים בלבד, שהופקדה, במלואה, בנאמנות. הודגש וסוכם עם הרוכשים כי אם לא יתקבלו היתרי בנייה בתוך 27 חודשים מחתימת החוזה, החברה, או כל אחד מהרוכשים, יהיו רשאים לבטל את ההסכם ולקבל את מלוא המקדמה ששילמו. לנוכח שינוי מדיניות העירייה והתארכות תהליך קבלת ההיתרים והמו"מ מול העירייה, מו"מ שנמשך כבר כ-5 שנים, טרם התקבלו האישורים.

למרות זאת, החברה עשתה ככל שביכולתה לקדם את הפרויקט כשבין השאר פנתה לכל אחד מהרוכשים על מנת להאריך את לוחות הזמנים של הפרויקט, אך רק שני שלישים מהרוכשים הסכימו לכך. משכך לא ניתן לקדם את הפרויקט והחברה הודיעה לרוכשים על ביטולו.

בהתאם להסכמים ולעדכונים שקיבלו הרוכשים לאורך כל הדרך, החברה תשיב לרוכשים את מלוא כספם, כפי שהתחייבה. יתרה מכך, ולפנים משורת הדין, החברה אף תשיב לרוכשים החזר על הוצאותיהם המשפטיות ששילמו עבור חתימת החוזה.

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר:" בניגוד לנטען, העירייה עושה כל שנדרש על מנת לזרז ולקדם את הפרויקט, לרבות מתן הרשאה להוצאת היתר עוד לפני קבלת התשלום עבורו מהיזם.

  • עוד באותו נושא:
  • פלורנטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully