וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילון רוכשת 85% מבית גרניט בפתח תקוה ומגרש ב-51.5 מיליון שקל

רון שטיין

3.12.2018 / 11:38

בחברה מציינים כי "זוהי עסקת הנדל"ן הגדולה השנייה מאז ההנפקה של איילון אחזקות". העסקה באה זמן קצר לאחר שהחברה דיווחה בימים האחרונים כי עברה מהפסד בשלושת הרבעונים הראשונים וברבעון השלישי אשתקד, לרווח כולל של 48.4 מיליון שקל

בית גרניט. יוסי זלינגר,
בית גרניט/יוסי זלינגר

קבוצת הביטוח איילון אחזקות, שנמצאת בראשות היו"ר שלמה גרופמן, ממשיכה לפתח לעצמה פורטפוליו נדל"ן מניב. החברה הודיעה היום כי היא רוכשת 85.5% מבית גרניט שבקרית אריה בפתח תקוה ואת המגרש הסמוך לו עם זכויות בנייה נוספות, בתמורה לכ-51.5 מיליון שקל.

בחברה מציינים כי "זוהי עסקת הנדל"ן הגדולה השנייה מאז ההנפקה של איילון אחזקות". העסקה האמורה באה זמן קצר לאחר שהחברה דיווחה בימים האחרונים כי עברה מהפסד בשלושת הרבעונים הראשונים וברבעון השלישי אשתקד, לרווח כולל של 48.4 מיליון שקל ו-19.7 מיליון שקל בתקופות המקבילות ב-2018, בהתאמה, וזאת במקביל לגידול בפרמיות בתקופות הללו.

לדברי היו"ר גרופמן, שמוביל את עסקאות הנדל"ן, ושבין היתר מוביל את קרן פייר, שהינה קרן השקעות ישראלית אמריקאית הפעילה בייזום מתחמי מגורים בישראל, "אנו מיישמים את האסטרטגיה של החברה ואת ההבטחות למשקיעים" ו"נמשיך ב-2019 להעצים את קווי הפעולה האסטרטגיים הללו". בכוונת הקבוצה ליצור לעצמה זרוע נדל"ן מניב כמו גם זרוע לפעילות אשראי חוץ בנקאי.

את הזכויות בבניין רכשה איילון מחברת משכנות מ.א. הבניין והמגרש נמצאים במפגש הרחובות גרניט-אמבר, בסמיכות לתחנת הרכבת פתח תקוה-קרית אריה, כשבאיילון מפרטים עוד כי הבניין כולל 6 קומות עיליות, שמושכרות ברובן למשרדים ולחברות הייטק ו-2 קומות תחתונות המשמשות לחנייה. העסקה כוללת את שטח המגרש הסמוך למבנה, שעליו יש זכויות בתוקף להקמת מבנה דומה לבית הגרניט.

הזכויות שנמכרו לאיילון לא כוללות זכויות החכירה של קומה בבניין, שבבעלות חברת קונסיסט ירושלים השקעות מחשבים ופתרונות. בכל אופן, סך שטח הבניין הוא כ-7,000 מ"ר: גודל כל קומה מקומת הכניסה עד קומה 3 הוא בגודל של 650 מ"ר, ומקומה 4 עד 6 גודל כל קומה הוא כ-850 מ"ר. שטח החניון עומד על 2,758 מ"ר.

החברה מצפה כי הבניין יניב לה תשואה שנתית שעשויה להגיע לכ-7% החל בשנה השנייה. את איילון אחזקות ייצגו בעסקה עו"ד דור שחם ועו"ד אושרי ימין ממשרד המבורגר עברון.

לפני כמה חודשים רכשה איילון אחזקות 80% מהזכויות בבית דרום אפריקה שבמתחם הבורסה ברמת גן, הנמצא ברחוב מנחם בגין 12 פינת רחוב הרקון 1, בתמורה לסכום של 45.5 מיליון שקל, ששיקף לבניין שווי של כ-57 מיליון שקל.

איילון אחזקות נסחרת לפי שווי של כ-455 מיליון שקל לאחר שהשילה מתחילת השנה כ-30%, בין השאר, מאחר שהנפיקה מניות מוקדם יותר השנה בדיסקאונט על השוק, וגייסה אג"ח - שני המהלכים, לצורך התרחבות כאמור, וביצוע עסקאות מעין זו שהודיע עליה היום.

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully