וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח תקווה יש ראש עיר חדש ומגדל משרדים בתחנה המרכזית בסכנה

שלומית צור

21.11.2018 / 6:03

בעיריית פ"ת התגאו בשנים האחרונות בפרויקט משרדים שייבנה כחלק מהתחנה המרכזית בעיר אליו יעברו כל משרדי העירייה ושיכניס כסף לקופה הציבורית מהשכרת משרדים. כעת טוען ראש העירייה החדש רמי גרינברג "אני בכלל לא משוכנע שאני תומך בפרויקט"

מנופים במתחים יכין סנטר, פתח תקווה 13 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
פתח תקווה/ראובן קסטרו

מגדל המשרדים הענק של עיריית פ"ת מחפש כיוון, ויתכן כי יתבטל, כך אומר ל"גלובס" ראש העירייה הנכנס רמי גרינברג. ב 2016 הודיעה עיריית פתח תקווה כי בתוך שנה תהרוס את מבנה התחנה המרכזית הישנה ברחוב אורלוב בעיר, תקים תחנה מרכזית זמנית ובמקביל תבצע עבודות להקמת תחנה מרכזית חדשה. הפרויקט, כך פורסם, יכלול שטחי מסחר ומעליו ייבנה מגדל משרדים ביוזמת החברה הכלכלית העירונית.

מנכ"ל החברה הכלכלית איתמר אלדר אמר בראיון ל"גלובס" לפני שנתיים כי בכוונת העירייה להעביר אל מגדל המשרדים את כל משרדי העירייה הפזורים ברחבי העיר, ולהשכיר את השטחים הנוספים במגדל לשוכרים בשוק החופשי, כך שקופת העירייה תיהנה מההכנסות משכר הדירה. עוד צוין כי העבודות להקמת התחנה המרכזית החדשה, יחלו במהלך 2017. העירייה אף הצהירה אז, כי משרד התחבורה נתן את אישורו להקצאת תקציב לצורך מימוש פרויקט הקמת התחנה המרכזית החדשה. לצורך מימוש הקמת הקומפלקס כולו הצהירה העירייה כי תפעל לגיוס כספים במערכת הפיננסית, מעבר להשתתפות משרדי ממשלה והעירייה בפרויקט.

20 מיליון שקל בתכנון הפרויקט

בפועל הקימה העירייה תחנה מרכזית זמנית ברחוב גיסין, אך התחנה סגורה מאחר ולא התקבל אישור משרד התחבורה לפתיחתה, והיא עומדת כבר תקופה ממושכת כאבן שאין לה הופכין. העירייה אף החלה בהריסת מבנים בתחנה המרכזית הישנה הקיימת, אך לטענתה, משרד התחבורה חזר בו מההסכמה לתקצב את הפרויקט ומאז הוא תקוע. המחלוקות בין ראש העירייה איציק ברוורמן לשר התחבורה ישראל כץ, עלו במהלך הקדנציה האחרונה במגוון תחומים, ובעיקר על רקע הבנייה המתוכננת במחנה סירקין, אותה הגדיר ברוורמן כ"קטסטרופה תחבורתית".

בעיריית פתח תקווה מסרו לפני הבחירות כי "עיריית פתח תקוה, באמצעות החברה לפיתוח, פועלת ומשקיעה כבר למעלה משלוש שנים בתכנון התחנה המרכזית החדשה, זאת לאחר שהעירייה הקצתה לכך קרקע בבעלותה ואף השקיעה כ- 20 מיליון שקל בתכנון ובבניית תחנה מרכזית זמנית, שתשרת את משתמשי התחנה במהלך הבנייה. התחנה תוכננה בהתאם להנחיות משרד התחבורה, תוך שיתוף הגורמים המקצועיים במשרד, אך מסיבות לא ענייניות, ובחלוף 4 חודשים מיום מסירת התוכנית להיתר, משרד התחבורה טרם אישר את התוכניות שתוכננו, כאמור, בהתאם להנחיותיו... יודגש ויובהר, העירייה והחברה לפיתוח מוכנות להתחיל בעבודות ההקמה מזה כשנה. מסיבות הקשורות במשרד התחבורה, פינוי התחנה הישנה והעברת הפעילות לתחנה הזמנית, על מנת להתחיל בהקמת התחנה החדשה, מתעכב - ואנו מצרים על כך".

כאמור, לפני שלושה שבועות זכה המועמד רמי גרינברג בבחירות לראשות עיריית פתח תקווה לאחר שגרף 45% מהקולות, וגבר על ראש העריייה המכהן ברוורמן שזכה ל-36% מהקולות. במסיבת הניצחון של גרינברג, השתתף שר התחבורה ישראל כץ, המקורב לגרינברג, המועמד מטעם סיעת הליכוד. כץ התייחס לעתיד לבוא וציין כי יפעל לקידום הפרויקטים התחבורתיים הרבים שתקועים ומוקפאים בעיר.

במשרד' התחבורה אף מסרו השבוע כי "משרד התחבורה פועל תוך שיתוף פעולה עם עיריית פתח תקווה להקמת תחנה מרכזית חדשה, שתהיה חלק ממרכז עירוני הכולל גם את משרדי העירייה, משרדים ומסחר. המשרד מבקש להסדיר ולהבטיח את קיומה של התחנה המרכזית קבועה, לרבות הסדרת התחבורה לתקופת הביניים והעתקת הפעילות לתחנה זמנית, תוך מינימום פגיעה בציבור הנוסעים ובתפעול של מפעילי התחבורה הציבורית. במסגרת ההסכם משרד התחבורה יישא ברוב עלויות ההקמה של התחנה המרכזית. העתקת פעילות התחנה תחל לאחר שהדברים יסוכמו סופית בין משרד התחבורה לעירייה".

"לא בעד להקים את המגדל"

בשיחה שקיים "גלובס" עם ראש עיריית פתח תקווה הנבחר אמר גרינברג כי "ראש העירייה היוצא היה מנותק ממשרדי המשלה. במסיבת הניצחון שלי כץ אמר שהוא מתכוון להנחות את כל הפקידים הרלוונטיים ולקדם את כל הפרויקטים התקועים בעיר. לגבי פרויקט התחנה המרכזית, אני לא בעד להקים את המגדל הזה, בטח לא במתכונת הזאת, כי אין סיבה שעירית פתח תקווה ומשרד התחבורה ישקיעו מאות מיליוני שקלים בהקמה של מגדל שלא ברור את מי הוא ישרת. מה שקרה בקדנציה האחרונה הוא אבסורד, העירייה השקיעה 10 מיליון שקל בהקמת תחנה מרכזית זמנית אבל לא ביקשה אישרו ממשרד התחבורה והתחנה סגורה. במקביל הרסו מבנים בתחנה המרכזית הישנה ונוסעים מסכנים שם את חייהם מסיבות בטיחותיות. אני מתכוון לפעול בהקדם האפשרי להשמש את התחנה המרכזית הזמנית, ולשדרג את התחנה המרכזית הקיימת. במקביל אני בוחן העברה של התחנה המרכזית החדשה שתוקם לאזור צומת ירקונים. במידה ובסוף כן יוחלט להקים את המגדל, נקים אותו בשיטת BOT כך שהמימון של הפרויקט לא יהיה מהקופה הציבורית. יש פרויקטים יותר דחופים שצריך להוציא אל הפועל בעיר, כמו בניית גשרים להולכי רגל מעל צירים שמסכנים את התושבים.

התחנה המרכזית הנוכחית של פתח תקווה הוקמה ב-1957 בסמוך למרכז העיר הוותיק, ובסמוך לצירי תנועה מרכזיים כמו כביש 5, כביש 6, וכביש 4. הקרקע שעליה פועלת התחנה נמצאת בבעלות העירייה, וזאת בשונה מתחנות רבות ברחבי הארץ שנמצאות בבעלותה של חברת נצבא. בשנת 2007 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית בנין עיר חדשה, המשלבת בנוסף לפעילות האוטובוסים, שימושים רב תכליתיים הכוללים מסחר, משרדים, דיור מוגן, חניוני חנה וסע המשתלבים עם תחנת הרכבת הקלה, ותחנת אוטובוס תת קרקעית. בנוסף, כוללת התוכנית הקמת כיכר בצומת הרחובות אורלוב -בר כוכבא.

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully