וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירי מגדל השופטים תובעים מגינדי החזקות 65 מיליון שקל

שלומית צור

5.11.2018 / 10:09

בין התובעים: אשת העסקים שרי אריסון, וראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא. לטענתם, שיווקו להם דירות במגדל יוקרתי אך בפועל ישנם ליקויים מסכני חיים לרוב צניחת אריחים אל רחוב הומה אדם. גינדי: "ליקויים שנובעים מבלאי ודורשים עבודות תחזוקה שבאחריות הדיירים"

מגדל השופטים. צילום: תמר מצפי, גלובס
מגדל השופטים/גלובס, צילום: תמר מצפי

כ-30 בעלי דירות במגדל השופטים בתל אביב, הגישו לאחרונה תביעה בסך 65 מיליון שקל נגד חברת גינדי החזקות והקבלן המבצע דורי בנייה, בגין ליקויי בנייה במגדל. התובעים בעלי דירות במגדל היוקרתי ביניהם אשת העסקים שרי אריסון, יו"ר בנק לאומי לשעבר איתן רף, יזם ההיי טק מולי ליטבק, וראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא, טוענים כי הפרויקט כולל ליקויים ורשלנות חמורה בבנייה, לרבות ליקויים מסכני חיים. לטענתם, ניסיונות ההידברות של נציגות הבניין עם גינדי החזקות לתיקון הליקויים, העלו חרס ועל כן הם דורשים פיצוי כספי לשם תיקון ליקווי הבנייה בעצמם. מנגד טוענים בגינדי החזקות כי מדובר בליקויים שמקורם בבלאי, ומניעתם דורשת עבודות תחזוקה שמצויות באחריות הדיירים עצמם.

התובעים טוענים בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז באמצעות עוה"ד גבי ספרן ועמית סבג ממשרד ספרן שרף יפה ושות', כי גינדי החזקות שיווקה ןמכרה להם דירות יוקרה על הנייר, בסכומים של מיליוני ועשרות מיליוני שקלים במגדל שהוקם ברחוב השופטים 32 פינת שאול המלך במרכז תל אביב. את הפרויקט, שהוצג כפרויקט הדגל היוקרתי של גינדי החזקות, בנתה דורי בנייה.

אלא שלטענת התובעים, בניגוד להבטחות כי הפרויקט יוקם בסטנדרטים גבוהים, המציאות היתה שונה: "עם קבלת הפרוייקט, ובהמשך הדרך, התבררה תמונה עגומה באשר לקיומם של ליקויי בנייה חמורים ביותר בפרוייקט, כולל ליקויי בניה שכרוך בהם סיכון גדול לפגיעה באדם וברכוש, עד כדי סכנת חיים של ממש" צוין בכתב התביעה. "מדובר בליקויים משמעותיים במערכות מרכזיות בפרוייקט, שקיומם לא היה סביר באף פרוייקט - ועל אחת כמה וכמה לא בפרוייקט יוקרתי ומשובח, כפי שהובטח לרוכשי הדירות בו". התובעים מתארים כי בתוך תקופה קצרה מאז מסירת הפרוייקט התנפצו בו עשרות זכוכיות בקירות המסך, תופעה הנמשכת גם כיום, אבני חיפוי חיצוניות כבדות ומסוכנות בבניין נופלות, ועלולות עוד ליפול, כאשר האחרונה שבהן צנחה באוקטובר 2017 אל המרפסת של דירה אחרת בבניין ובנס לא נגרם אסון. הם מדגישים כי מדובר בסכנה של ממש מאחר והמגדל מצוי בפינת רחוב סואנת שבה תנועה ערה של הולכי רגל שעוברים מתחת לבניין ועלולים להיפגע. התובעים אף הסתייעו בחוות דעת של המהנדס יוחנן גרוסוירט שמצא כי חלק מהאריחים הותקנו בצורה לקויה ועל כן יש לבצע תיקון.

טענות נוספות שהעלו התובעים בתביעה הן שבניגוד להתחייבות החברה, לא הותקן בידוד אקוסטי בקירות החיצוניים של דירות המגדל, ועל כן הדיירים במגדל סובלים מרעש ניכר. כתוצאה מהעדר בידוד תקין סובלים הדיירים גם מנזילות מים רבות במגדל. עוד נטען כי מעקות הזכוכית בפרוייקט נמצאו כבלתי בטיחותיים, ופסיפסי הבריכות בפרוייקט מתקלפים וגורמים לפציעת המתרחצים.

נציגות הדיירים טוענת כי תיקון הליקויים מסתכם בסך של 71 מיליון שקל, אך סכום התביעה הועמד על 65 מיליון שקל לצורכי אגרה. התובעים הדגישו כי למרות שדורי בנייה היא שבנתה את המגדל, הרי שמבחינה משפטית האחריות כלפי רוכשי הדירות חלה על גינדי החזקות שמכרה להם את הדירות, וזאת על פי חוק המכר.

דובר גינדי החזקות מסר בתגובה: " המגדל המדובר אוכלס ב 2011, כמעט לפני שמונה שנים ונמסר בצורה מושלמת לדיירים ללא פגם וללא דופי. כמו כל מגדל הוא דורש תחזוקה. שמונה שנים של שימוש אינטנסיבי יוצרים בלאי ככל הבניינים בישראל, בטח מגדל פאר, שהדיירים אינם מתחזקים כראוי דרך חברת ניהול. הפנייה האחרונה לגינדי החזקות התבצעה לפני כשנתיים וחצי מאז שלישי ביוני 2016. היינו מצפים שאם היו טענות על תקלות מסכנות חיים היינו שומעים על זה במשך השנתיים וחצי האחרונות לכן אני קובע שהטענה הזאת אינה נכונה. ישנו טרנד חדש בעולם הנדל"ן והוא לשכור עורך דין אד הוק לתביעת שגר ושכח כאשר מסתיימות שנות בדק של הקבלן. הפלא ופלא אנחנו בסיום תקופת הבדק. גינדי החברה הגדולה בישראל מסוגה ולכן לוקחים אחריות על תקלות כאשר הן מתרחשות אך כאן מדובר בתביעת סרק תקשורתית שתכליתה היא כתבה בגלובס."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully