וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא מונסונגו מבקש לחזור בו מהודאתו ולבטל את הסדר הטיעון

מתן ברניר

21.10.2018 / 8:59

ביוני השנה הורשע מונסונגו בהונאת משקיעי נדל"ן בהיקף של כ-10 מיליון שקל, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בביצוע מספר רב של עבירות מרמה. מונסונגו, שהחליף את עורך הדין המייצג אותו, טוען: לא הודיתי מרצוני החופשי, ברשותי ראיות שישנו את התמונה

גיא מונסונגו. צילום מסך
גיא מונסונגו/צילום מסך

התפתחות מפתיעה במשפטו של יזם הנדל"ן גיא מונסונגו: לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע הונאת ענק סך של כ-10 מיליון שקל ובביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאת נושים, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות - מבקש מונסונגו לבטל את הרשעתו.

הבוקר (א') אמור בית המשפט המחוזי בתל-אביב לדון בבקשת מונסונגו להחלפת ייצוג. זאת, חלף תכליתו המקורית של הדיון שנקבע, בו היו אמורים להישמע הטיעונים לעונש לקראת מתן גזר הדין על-ידי השופט בני שגיא. מונסונגו מבקש להחליף את עורך הדין שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד גיל פרידמן, ולמנות במקומו את עו"ד נתן שרייבר.

בבקשה שהגיש עו"ד שרייבר לבית המשפט בעניין החלפת הייצוג, נטען גם כי מונסונגו מבקש לחזור בו מהודאתו בעובדות שפורטו בכתב האישום המתוקן, שהוגש בעניינו בתום הליך גישור שהתנהל בינו לבין פרקליטות מחוז תל-אביב, ולבטל את הכרעת הדין בעניינו.

מונסונגו טוען, באמצעות עו"ד שרייבר, כי כתב האישום המתוקן בו הודה לא הוסבר לו כראוי. עוד טוען מונסונגו כי הודאתו לא נמסרה מרצון חופשי, וכי היא סותרת דברים שמסר למשטרת ישראל בעת חקירתו. בנוסף נטען בבקשה כי למונסונגו יש טענות וראיות אשר לו היו מובאות בפני בית המשפט, היו משנות את הכרעת הדין.

כאמור, תכליתו המקורית של הדיון שיתקיים הבוקר הייתה לשמוע את טיעוניהם של כל אחד מהצדדים ביחס לרכיבי הענישה בגזר הדין. זאת, לאחר שבמסגרת ההסדר נקבע כי קיימות שתי חלופות לעונש שיוטל על מונסונגו: לפי החלופה הראשונה, הצדדים יעתרו ל-77 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי, פיצוי המתלוננים בסך כ-8 מיליון שקל וקנס. לפי החלופה השנייה, יישאר טיעון פתוח של הצדדים ביחס לכל רכיבי הענישה.

עם מתן הכרעת הדין בחודש יוני השנה, הסכים השופט שגיא להעניק למונסונגו שהות של מספר חודשים, במהלכה היה אמור לעשות מאמץ לגייס כספים לטובת החזר לנפגעי העבירה.

מעלליו של מונסונגו נחשפו בדצמבר 2015 בתחקיר שפורסם במוסף הנדל"ן של "גלובס". בנובמבר 2016 שודרה בערוץ עשר כתבת תחקיר על מונסונגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully