וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור הסכם-הגג ביהוד-מונוסון יידחה לאחרי הבחירות

אורי חודי

17.9.2018 / 11:54

אמש התכנסה מועצת העיר במטרה לאשר את הסכם-הגג, אולם במהלך הדיון התגלעו חילוקי דעות קשים בין התומכים בהסכם למתנגדים

מתנגדי הסכם-הגג במגשימים - הסכם-הגג שמתגבש ביהוד מונוסון. צילום: ועד מתנגדי הסכם-הגג, גלובס
התנגדות להסכם הגג ביהוד-מונוסון/גלובס, צילום: ועד מתנגדי הסכם-הגג

ההכרעה לגבי חתימת הסכם-גג בית המדינה לבין עיריית יהוד-מונוסון תידחה לאחר הבחירות לרשות המקומית - כך הוחלט אתמול בישיבת מועצת העיר. ל"גלובס" נודע כי אמש (א') התכנסה מועצת העיר במטרה לאשר את הסכם-הגג, אולם במהלך הדיון התגלעו חילוקי דעות קשים בין התומכים בהסכם למתנגדים. בנוסף, נציגי מושב מגשימים, שערכו אתמול גם כנס נגד הסכם-הגג המתגבש שעתיד לחול על קרקעות המעובדות על-ידי המושב שנים ארוכות, הגיעו לישיבת המועצה והביעו מחאה נגד ההסכם.

בסופו של דבר, בסופה של הישיבה הוחלט כי ההכרעה על הסכם-הגג תידחה אחרי הבחירות המקומיות, ועל-פי הגורמים השונים, תושבי העיר יכריעו בקלפי בעד או נגד ההסכם. ראש העיר, יעלה מקליס, אמרה בסיום הישיבה כי "ב-30 באוקטובר כולכם תצביעו בעד הסכם-הגג, בעד הקידמה, בעד הפיתוח העירוני ובעד הפיכתה של יהוד-מונוסון לפנינה מבוקשת או נגד כל אלה. אין לי ספק מה תהיה התוצאה".

במקביל, גורם בכיר בעירייה שנכח בישיבה אמש אמר עם סיומה: "האופוזיציה רומסת את התושבים למען הפוליטיקה הקטנה והישנה. צר לי שגישתם של חברי מועצת העיר המתנגדים להסכם-הגג נובעת מאינטרסים פוליטיים צרים, מבלי לראות את טובת העיר ותושביה שצמאים לשינוי, שינוי שיכול לקרות רק בזכות התקציבים אותם העיר תקבל עם החתימה על הסכם-הגג. יהוד-מונוסון בכלל ושכונותיה הוותיקות בפרט זקוקות להסכם-הגג כמו לאוויר לנשימה, על-מנת לייצר צמיחה ופיתוח ולעבור את תהליכי ההתחדשות העירונית המתוכננים בלב העיר הוותיקה ובכך להעניק לתושבי האזור הזדמנות לחיים ראויים יותר ולרמת חיים הראויה להם".

במקביל, המתנגדים להסכם-הגג מברכים על ההחלטה וממשיכים לטעון כי מדובר בהסכם בעייתי.

הדר מימון, חבר מועצת העיר יהוד-מונוסון מטעם יהוד הירוקה, התייחס לישיבת המועצה מאמש ואמר: "הדיון שהתקיים אמש במועצה מבחינתנו היה מכריע, ולא רק בגלל עמדתנו כי יש להתנגד להסכם-הגג כפי שניסו להעבירו, אלא מהפן העקרוני, והוא שנושא מכריע כזה שעלול לשנות את כל פני האזור - אסור לו שיהפוך לעניין פוליטי צבוע בספינים, ואסור שיוחלט במחטף רגע לפני בחירות. בעיר מתוקנת נושא כזה דרמטי צריך להיות מוכרע בשיתוף הציבור ולאחר דיונים מעמיקים, ולא על-ידי ססמאות שטחיות. זהו הסכם מורכב בעל השפעות מרחיקות לכת, חלקן הרות-אסון. בניגוד לעמדה כי מדובר בריב בין שני יישובים, הרי שאנחנו קבוצה של תושבים מכל רחבי העיר שאכפת להם ורוצים לעשות למען קהילת יהוד בהתנדבות מלאה. אנחנו שמחים על ההחלטה לדחות את הדיון בהסכם-הגג לאחרי הבחירות. זו הדרך הנכונה גם עבור מי שתומך בהסכם. בימים הקרובים ננסה ליצור שיתוף-פעולה רחב כמה שאפשר עם תושבים מכל יהוד".

מעיריית יהוד מונוסון נמסר היום (ב') כי "עם החרפת העימותים בין תושבי יהוד לתושבי מגשימים, הודיעה ראש העיר, יעלה מקליס, כי לא תתקיים הצבעה במועד זה עקב הכאוס שהתרחש במליאת המועצה שבבניין העירייה. ראש העיר סיכמה את הישיבה ואמרה כי היא מעבירה את זכות ההצבעה על ההסכם לתושבים".

נזכיר כי הסכם-הגג בין המדינה ליהוד-מונוסון גובש בחודשים האחרונים בין רשות מקרקעי ישראל לעירייה ונמצא בישורת האחרונה לקראת אישור.

הסכם-הגג צפוי לכלול בניית 7,600 דירות חדשות בשני מתחמים בעיר בשנים הקרובות. 4,100 יחידות דיור במתחם גני יהודה, שעל-פי הנתונים הצפי לאכלוסן הוא בין השנים 2023 ל-2030; ו-3,500 יחידות דיור במתחם מגשימים עם אכלוס משוער בשנים 2025-2032.

עוד על-פי נתוני העירייה, ההסכם עתיד לכלול גם למעלה מ-600 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. עוד על-פי פרטי ההסכם, כ-412 מיליון שקל יוקצו לטיפול בתשתיות כמו תחבורה, גנים ציבוריים, פתרונות ניקוז ופיתוח מרכז העיר וכ-350 מיליון שקל למוסדות ציבור וחינוך. לצד תקצוב נושאים נוספים, היקף הסכם-הגג צפוי לעמוד על למעלה ממיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully