וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי חזק בשוק הדיור: משכנתאות בהיקף של 5.8 מיליארד שקל

עירית אבישר

26.8.2018 / 12:57

היקף המשכנתאות החדשות שניתנו בחודש יולי עמד על 5.8 מיליארד שקל נתון זה גבוה ב-26% מהממוצע החודשי בשנה האחרונה, ובכמעט 15% מיולי אשתקד. למרות העלייה בביקושים הריבית הממוצעת נותרה יציבה

אתר בנייה בתל אביב. ShutterStock
אתר בנייה בתל אביב/ShutterStock

חודש יולי היה חודש חזק בשוק המשכנתאות. מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום עולה כי היקף המשכנתאות החדשות שניתנו בחודש יולי עמד על 5.8 מיליארד שקל. מדובר בנתון הדומה להערכות מוקדמות בנושא שפורסמו ב"גלובס" לפני כחודש. לשם השוואה ב-12 החודשים האחרונים נלקחו בממוצע מדי חודש כ-4.6 מיליארד שקל, כלומר ביולי נלקחו משכנתאות בהיקף הגבוה ב-26% יותר לעומת הממוצע בשנה האחרונה.

באופן מסורתי חודשי הקיץ נחשבים לחזקים יותר, רבים מעדיפים לסגור עסקאות בתקופה שלפני תחילת שנת הלימודים, ולכן הצפי הוא שגם חודש אוגוסט יהיה חזק. יחד עם זאת, גם אם משווים את הנתונים ליולי אשתקד מדובר בעלייה משמעותית. ביולי 2017 נלקחו משכנתאות בהיקף של 5.1 מיליארד שקל, כלומר יולי האחרון היה גבוה בכמעט 15% מיולי אשתקד.

סיבה מרכזית להתחממות שוק המשכנתאות הוא פרויקט מחיר למשתכן. בבנקים מציינים כי התרחשה קפיצת מדרגה בפעילות בשוק המשכנתאות, שנובעת מעסקאות במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן". המשכנתאות שנלקחות בחודשים האחרונים הם של זוכי הפרויקט הראשונים מסוף שנת 2016 ותחילת 2017, שהשתמשו בשלב הראשון בהון העצמי שלהם, ורק כעת לאחר שהקבלן התארגן, עברו לשלב נטילת המשכנתא. לפי הערכות רוכשי דירה במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" הם כיום 10% משוק המשכנתאות, אך חלקם ילך ויגדל משמעותית בשנה הקרובה.

עוד נציין כי על אף הגידול בביקושים, רמת הריבית הממוצעת במשכנתאות נותרה יציבה. זאת למעט האפיק צמוד מדד בריבית קבועה, שבו הריבית הממוצעת עמדה בחודש יולי על 3.2% לעומת 3.28% ביוני.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully