וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצו לכם לדירה? כך תדאגו שחברת הביטוח תשלם לכם

ניר מלמד

8.8.2018 / 9:15

הקיץ ועונת החגים הם התקופה המועדפת על הפורצים. ביטוח תכולת דירה נועד להבטיח פיצוי על נזקים. כך תתנהלו כדי להבטיח שאכן תקבלו את הכסף המגיע לכם. מדריך

אילוסטרציה פריצה לבית. ShutterStock
פריצה/ShutterStock

חופשת הקיץ בה ישראלים רבים יוצאים לנפוש, ומיד אחריה תקופת החגים, הן גם התקופות המועדפות על פורצי הדירות. ככל הנראה לא תצליחו למנוע את הפריצה הבאה, עם זאת, יש דברים אותם אתם יכולים לעשות על מנת להקשות על הפורצים ולגרום להם לוותר ולדלג ל"לקוח הבא". חשוב לא פחות, להתכונן גם ליום שאחרי ולבטח את התכולה בפוליסה מתאימה.

קיימים היום אמצעים מגוונים להגנה מפני פריצה, ניתן להתקין אזעקה או להתחבר למוקד, להתקין סורגים בדירות הממוקמות בקומות הנמוכות ולנעול היטב את דלת הכניסה לגג המשותף.

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

לקריאה נוספת:
דווקא בחודש אוגוסט: מי עדן הודיעה ללקוחות שנגמרו לה כדי המים
קופצת לאילת: קבוצת פוקס פותחת חנות שלישית של אורבן אאוטפיטרס
משמעת תקציבית ותחזית צמיחה חיובית: דירוג האשראי של ישראל עלה

ביטוח התכולה

בעת רכישת הפוליסה יש לבדוק שרשימת התכולה המופיעה בדוח הסוקר נכונה ושהפריטים המופיעים בה הוערכו כראוי

יש להיערך בצורה מיטבית ולבטח את תכולת הדירה בהתאם לשוויה. לאחר הפניה לסוכן או לחברת ביטוח ובקשה לבטח את התכולה, יישלח לביתכם סוקר אשר יעריך את שווי התכולה, יבחן את הסיכונים הצפויים ורמת המיגון בנכס ובהתאם לכך יעביר דוח לחברת הביטוח. דוח הסוקר יציין אם רמת המיגון מתאימה או שיש צורך בהתקנת מיגון נוסף. כמו כן יכלול הדוח רשימת התכולה ושווי הפריטים. סכום הביטוח ייקבע בהתאם לרשימה זו.

יש לשים לב שהפוליסה הבסיסית תיתן כיסוי מוגבל במקרים מסוימים כגון פריצה וגניבה של תכשיטים או של כסף מזומן. לכן, יש להתייחס לשווי התכשיטים ובמידת הצורך להרחיב את הכיסוי הביטוחי בהתאם. כמו כן, פוליסת ביטוח התכולה מעניקה כיסוי לאבדן בגדים, חפצים אישיים ותכשיטים גם מחוץ לדירה, אך גם כאן הכיסוי הבסיסי תקף בישראל בלבד וקיימות מגבלות על גובהו (ניתן להרחיב כיסוי זה שייתן מענה גם מחוץ לגבולות ישראל).

בעת רכישת הפוליסה יש לבדוק שרשימת התכולה המופיעה בדוח הסוקר נכונה ושהפריטים המופיעים בה הוערכו כראוי. כמו כן, יש לשים דגש על כיסויים והרחבות נוספות אותן עליכם לרכוש על מנת לקבל כיסוי אמיתי ומלא לכל הסיכונים הרלוונטים לגביכם.

פרט חשוב נוסף הוא משך הזמן בו אתם נעדרים מהבית. פוליסת הביטוח הבסיסית אינה מכסה נזקים בדירה שאין מתגוררים בה באופן סדיר. אם אתםם צפויים לעזוב את הדירה ולא להתגורר בה משך יותר מ-60 ימים, יש לדאוג להרחבה מתאימה לדירה שאינה תפוסה.

חזרתם מחופשה חלומית בחו"ל, מסעודת החג, מיום עבודה ארוך או מביקור אצל חברים וגיליתם שהדירה נפרצה, מה עכשיו?

הודעה: עליכם לדווח למשטרה ולחברת הביטוח מוקדם ככל האפשר. שימו לב, חשוב מאוד לדווח כבר בשלב זה על כל הפריטים שנגנבו מכם. חברת הביטוח תשתמש לרוב בהודעתכם הראשונה בבואה לדחות תשלום בגין פריטים אשר אינם מופיעים בה. על כן, בטרם מתן ההודעה, שבו עם בני הבית, ונסו לשחזר את הפריטים שהיו בדירה טרם האירוע.

במקרים רבים, בשל הלחץ בו מצוי מי שדירתו נפרצה, נשכחים פריטים שנגנבו ולא מדווחים. אם תיזכרו בהם מאוחר יותר, חברת הביטוח תנסה להתנער מתשלום בגינם. כך יתכן ותכשיט יקר ערך, שהוסתר זמן רב בפינת המגירה וכמעט ששכחתם מקיומו, ייגנב ולא תקבלו בעבורו פיצוי. על כן, יש לעבור חדר חדר בדירה ולערוך רשימה מפורטת של הפריטים שנגנבו.

תיעוד: יש לצלם את הדירה בטרם מסדרים את הבלאגן שהשאירו הפורצים. מומלץ לשמור העתקים של כל המסמכים הנוגעים לפריצה (הודעה למשטרה, הודעה לחברת הביטוח וכיוצ"ב) וכן כל ההתכתבויות עם חברת הביטוח. כמו בכל התנהלות מול חברת ביטוח, מומלץ להקליט את השיחות עם נציגיה.

חקירה: במקרים רבים, תמנה חברת הביטוח חוקר על מנת לבדוק את אמינותכם ולוודא שאינכם רמאים. יש לזכור כי אתם מחויבים לשתף פעולה עם החוקר אחרת תדחה חברת הביטוח את תביעתכם בשל חוסר שיתוף פעולה. חשוב מאוד לזכור כי החוקר עמו תיפגשו, ינסה בכל דרך אפשרית למצוא סתירות בגרסתכם ולהמליץ על דחיית תביעתכם, על כן, אל תאמרו לחוקר דבר שאינכם בטוחים בו בוודאות. לעיתים עדיף להגיד לא זוכר מאשר לנסות בכח לזכור דברים אשר בסופו של יום יתכן ואינם נכונים.

המלצה נוספת היא להקליט את פגישתכם עם החוקר. קחו בחשבון שכל שיחה עם החוקר מוקלטת על ידו (טלפונית ופרונטלית) ואין שום סיבה או מניעה שתקליטו גם אתם. הקלטה שכזו תסייע לכם מאוד אם העניינים יסתבכו ויגיעו להליך משפטי.

סבלנות והתמדה: קחו בחשבון שהליך בירור דרישתכם מחברת הביטוח לוקח זמן. עליכם להתאזר בסבלנות, שכן מדובר בהליך מייגע וארוך. עם זאת, אל תוותרו ובררו באופן שוטף מה מצב תביעתכם.

לרוב, חברת הביטוח ונציגיה ידרשו מכם מסמכים רבים לצורך הוכחת הפריצה. לעתים, מספר שבועות אחרי ההודעה, "תיזכר" חברת הביטוח במסמך מסוים אותו היא צריכה ולאחר שתמסרו אותו, יעברו עוד מספר שבועות בטרם תידרשו למסור מסמך נוסף. יעברו עוד מספר שבעות ואז תתבשרו שמונה חוקר אשר גם הוא בתורו ידרוש מכם מסמכים. זכרו - חברת הביטוח מחויבת לטפל בתביעתכם בלוחות זמנים המוכתבים לה על ידי הרגולטור. שימרו ראיות לדרישות לא הגיוניות או דרישות אשר כל מטרתן היא משיכת זמן.

מינוי עו"ד: אם נתבשרתם על ידי חברת הביטוח כי אינכם צפויים לקבל תשלום, או שנראה לכם שהפיצוי שקיבלתם נמוך מהנזק שנגרם לכם, כמו גם שהטיפול בדרישתכם מול חברת הביטוח נמשך מעבר לזמן סביר, מומלץ למנות עורך דין מתחום הרכוש לצורך ייצוגכם אל מול חברת הביטוח והגשת תביעה ככל ויידרש.

עריכת פוליסה מתאימה, תיעוד נכון של אירוע פריצה והתנהלות נכונה יגבירו את הסיכויים לקבלת תשלום מחברת הביטוח. כמו כן, אם יידרש הליך משפטי, תיעוד כזה יסייע לבא כוחכם למצות את מלוא זכויותיכם אל מול חברת הביטוח.

עוד באותו נושא

שלא יעבדו עליכם: כך תפסיקו לשלם ביוקר על ביטוח שאתם לא צריכים

לכתבה המלאה

הכותב הוא מנהל מחלקת רכוש במשרד פייל ושות' המתמחה בתביעות ביטוח ורשלנות רפואית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully