וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה הדיור: לעצור פרויקט מחיר למשתכן של גינדי

אורי חודי

29.7.2018 / 17:16

יו"ר מטה הדיור הורה לחברת גינדי החזקות לעצור את שיווק הפרויקט באור יהודה בשל תלונות של זוכים. הרקע לתלונות הוא הצהרת החברה כי מסירת הדירות תיעשה עד 50 חודשים לאחר היתרי הבנייה ולא 22 חודשים כפי שנקבע במקור

יו"ר מטה הדיור זאב בילסקי. איל יצהר, מערכת וואלה! NEWS
ראש מטה הדיור, זאב בילסקי/מערכת וואלה! NEWS, איל יצהר

יו"ר מטה הדיור, זאב בילסקי, שלח מכתב לחברת גינדי החזקות, שבו הוא מבקש מהחברה לעצור את הליך שיווק הדירות בפרויקט מחיר למשתכן באור יהודה, כך נודע ל"גלובס". עצירת השיווק על פי המכתב נעשית על רקע תלונות של זוכי מחיר למשתכן ובמטה הדיור מבקשים לברר אותן לפני שהשיווק יימשך.

"במהלך הימים האחרונים התקיימו כנסי זוכים בפרויקט שבנדון, במהלך הכנסים הוצג הפרויקט על ידי חברתכם, בפני זוכי מחיר למשתכן", כך כתב בילסקי לחברה במכתב שנשלח היום (א') והגיע לידי "גלובס". "בעקבות פניות ותלונות רבות שהתקבלו מזוכי הפרויקט אני מבקש לבחון את הפניות והתלונות שהתקבלו. עד להודעה אחרת אני מבקש כי תהליך שיווק הדירות ייעצר , וכי לא ייחתמו חוזים עם הזוכים".

זוכי מחיר למשתכן בפרויקט האמור באור יהודה קיימו הפגנה היום (א') בחזית בניין העירייה בנושא זה.

הפרויקט באור יהודה הוא פרויקט מחיר למשתכן הכולל הקמת 1,140 דירות חדשות, 912 מהן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן, זאת עוד לפני הקלת שבס, שהעלתה את מספר הדירות בפרויקט לכ-1,400 דירות.

נציין כי הרקע לאותן תלונות עליהן מדבר יו"ר מטה הדיור בילסקי הוא הצהרת החברה כי מסירת הדירות תיעשה עד 50 חודשים לאחר היתרי הבנייה ולא 22 חודשים כמו שנקבע במקור. גם ראש עיריית אור יהודה, עו"ד ליאת שוחט, התייחסה לנושא במכתב שנשלח בימים האחרונים לשר האוצר משה כחלון. "התברר לזוכים כי התקבלה החלטה לאשר לחברה המבצעת עיכוב במסירת הדירות כך שהם יקבלו אותן שלא לאחר 22 חודשים עם קבלת היתרי הבנייה, כפי שמחויב במסגרת המכרז שבו זכתה החברה מול רשות מקרקעי ישראל, אלא לאחר למעלה מ-50 חודשים", כך עו"ד שוחט לשר האוצר, "מדובר בנושא בעל חשיבות רבה והשלכות משמעותיות הן לגבי הזוכים והן לגבי העירייה". עוד כתבה עו"ד שוחט לשר האוצר כי: "מיותר לציין שלמשך תקופה זו של המתנה הם מחויבים בתשלום המדד הקבוע בחוק, דבר המהווה מעמסה כלכלית נכבדה שאין התוכנית מאפשרת הגמשה בשום צורה, כפי שנמסר להם על ידי החברה". עו"ד שוחט מסיימת את המכתב בבקשה משר האוצר לסייע ולהתערב בנושא: "אני פונה אליך כדי שתפעיל את מלוא כובד משקלך כדי לסייע לזוגות הצעירים שנאלצים להמתין כ-4.5 שנים עד לקבלת הדירה, תוך שהם מתמודדים בתקופה זו עם הקושי בתשלום השכירות לצד התשלום עבור הדירה אותה הם רוכשים".

מגינדי החזקות נמסר היום בתגובה כי: "החברה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם העירייה , רמ"י ומשרד השיכון והבינוי ובונה בהתאם להנחיות התב"ע. פרויקט בית בפארק הנו פרויקט דגל של החברה שייבנה במיקום הטוב ביותר בגוש דן. זכאי משרד השיכון אשר ירכשו דירות בפרויקט ייהנו מהטבות של 700 אלף שקל ויותר שהמדינה העניקה להם וייהנו משכונת מגורים איכותית באחד המיקומים הנחשקים ביותר במרכז הארץ. לוחות הזמנים בפרויקט נקבעו בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון בהתאם ללוחות זמנים מקובלים לצורך הקמת שכונה חדשה אשר כוללת תשתיות, פארקים ושטחים ציבוריים בהקיף כה גדול. עם זאת החברה תעשה כל שביכולתה על מנת להקדים את לוחות הזמנים ורואה זאת כאינטרס משותף של החברה העירייה ודיירי הפרויקט".

ממטה הדיור נמסר כי: "פרויקט מחיר למשתכן באור יהודה הוא פרויקט חסר תקדים בהיקפו. בפרויקט תמהיל דירות מגוון הכולל מעל ל-700 דירות של 3 ו-4 חדרים המותאמות לצרכיהם של הזוגות הצעירים. בנוסף, לאחר משא ומתן אינטנסיבי הצלחנו להשיג עבור הזכאים תנאי תשלום טובים שיקלו עליהם עד לאכלוס. בימים אלו אנחנו באים ובדין ודברים עם החברה בכדי לקצר את משך זמן הבניה ככל הניתן. נמשיך לעמוד לצידם של הזכאים עד לקבלת המפתח לדירה".

  • עוד באותו נושא:
  • מטה הדיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully