וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים כוזהינוף ישלמו לרוני מאנה וגיא בלושינסקי 10 מיליון שקל

22.7.2018 / 20:00

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל באופן חלקי תביעה שהגישו אנשי העסקים נגד היהלומנים לגבי חלקם בפרויקט היוקרה "בראשית בבלי" בתל אביב

רוני מאנה. ניר פקין
רוני מאנה/ניר פקין

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (ראשון) באופן חלקי תביעה שהגישו אנשי העסקים רוני מאנה וגיא בלושינסקי נגד האחים יקי ומוטי כוזהינוף לגבי פרויקט היוקרה "בראשית בבלי" שבונה משפחת היהלומנים בשכונת גבעת עמל ב' בתל אביב (ליד שיכון בבלי).

בפסק הדין שניתן היום נקבע כי מאנה ובלושינסקי, שיוצגו על ידי עורכי הדין ישראל שלו, אריאל לביא וגיל הירשמן, יפוצו בסכום של כ-10 מיליון שקל וכן בהוצאות משפט בסכום של 60 אלף שקל ושכר טרחת עו"ד בסכום של 150 אלף שקל.

תחילת בפרשה באוקטובר 2013, אז נחתם הסכם שיתוף פעולה בין הצדדים, במסגרתו הוחלט כי מאנה ובלושינסקי יהיו זכאים להיות שותפים בהיקף של כ-33% בפרויקט בראשית בבלי. להסכם התנגדו האחים כוזהינוף, ועל כך נתבעו על ידי מאנה ובלושינסקי. בעוד מאנה ובלושינסקי כינו את ההסכם - הסכם שותפות; האחים כוזהינוף ראו בו הסכם מסגרת.

עוד במרץ 2013 החלה יזמית הנדל"ן לשעבר ענבל אור לשווק את הפרויקט, שהיה מתוכנן לכלול שני מגדלים בני 19 ו-27 קומות עם 159 יחידות דיור. ואולם, כעבור כשנה איבדה אור את הקרקע ליזמים המשותפים, לאחר שהשקיעה סכומי עתק בגובה של קרוב ל-30 מיליון שקל, אולם לא הצליחה לעמוד במועדי האופציה ולהעביר את הכספים הנדרשים בזמן.

בשלב מסוים, לאחר שאור יצאה מהתמונה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר להפוך את הפרויקט למגדל אחד בגובה 156 מטר עם 44 קומות ו-174 דירות. חילוקי הדעות בין מאנה ובלושינסקי לאחים כוזהינוף נגעו להסכם שיתוף הפעולה ולמעמדם של הראשונים בפרויקט כיזמים או כמתווכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully