וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוכרים דירה? אל תתקמצנו על ביטוח צד ג'

מיקי גליה

22.7.2018 / 11:35

גם אם אתם לחוצים על כסף כי שכר הדירה גבוה, עדיף לכם בזמן חתימת חוזה השכירות לשלב סעיף הקובע שאם בעל הנכס רכש ביטוח כיסוי על נזקי גוף ורכוש בדירה - הוא יוסיף את שמכם. ואם הוא לא רכש ביטוח כזה - תדאגו לזה בעצמכם, זה לא יקר. מדריך

מתווכים תיוון השכרת דירה. ShutterStock
שוכרים ומתווך/ShutterStock

שוכרים דירה ושכר הדירה גבוה במיוחד? גם אם אתם לחוצים בכסף, יש דברים שאסור לחסוך עליהם - למשל ביטוח צד ג' שנועד לדייר עצמו. מדובר בביטוח המכסה נזקי גוף ונזקי רכוש הנגרמים לצד שלישי בעקיפין או במישרין לדירה ששכרתם. צד ג' הוא אדם שאינו צד להסכם הביטוח המתבצע בין שני צדדים - חברת הביטוח והמבוטח.

על פי חוק שכירות הוגנת מיולי 2017, בעל הנכס מחויב לבטח על חשבונו את הדירה בביטוח צד ג' ולא השוכר. ואולם, גם אם בעל הנכס רכש ביטוח צד ג' - לא בהכרח שאתם השוכרים מכוסים. עליכם להגן על עצמכם, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים מול תביעות ענק של חברות הביטוח.

למעשה, אם יגרם נזק כלשהו לאדם או רכוש בדירה ששכרתם, חברת הביטוח של המשכיר רשאית לתבוע אתכם על הנזק ששולם בגין התביעה. זאת במידה שהנזק נגרם מטעות או מחדל שלכם. קוראים לזה שיבוב. שיבוב הוא מצב ביטוחי, שבו חברת הביטוח תובעת בשם המבוטח אצלה את מי שגרם לשיטתה נזק.

מהי תביעת שיבוב?

שוכרי דירות חשופים במיוחד לתביעות שיבוב. במקרים שבהם חל נזק, וחברת הביטוח שילמה למשכיר הנכס (בעל הנכס), שהוא גם בעל הפוליסה, סכומים עבור נזקים כלשהם - היא תתבע את השוכרים על הנזק שלכאורה הם גרמו.

אם המשכיר עשה ביטוח צד ג' - בקשו ממנו לרשום אתכם כבעלים נוספים לפוליסה, או לחילופין להכניס לפוליסה סעיף של אי שיבוב כנגד השוכר עם שמכם - כלומר ויתור על שיבוב כלפיכם. ברגע שאתם רשומים כבעלי הפוליסה בנוסף לבעלים, או שדאגתם שהמשכיר יכניס סעיף של אי שיבוב, אתם מוגנים מפני תביעות מצד חברת הביטוח.

הדבר אינו כרוך בתשלום נוסף לבעל הפוליסה ולרוב בעלי הנכסים אינם מתנגדים לכך. אם בעל הנכס החליט שהוא לא עושה ביטוח צד ג' - כדאי לכם לעשות זאת בעצמכם. עלות ביטוח כזה עולה עד 100 שקל לחודש.

במרבית חוזי השכירות מצוין שעל השוכר לעשות ביטוח תכולה, אולם מרבית השוכרים מתעלמים מסעיף זה. חשוב לדעת שאם התכולה שלכם תיפגע בעקבות פיצוץ צינור מים בדירה או קצר חשמלי, שלא באשמתכם, אין באפשרותכם לתבוע את הבעלים על הנזק שנגרם לתכולה.

קיימים ביטוחים נוספים, כגון ביטוח מבנה, צנרת, נזקי מים ואש ואפילו ביטוח לרעידת אדמה - אך אלה חלים על המשכיר. עדיף כבר בזמן חתימת החוזה להכניס סעיף לגבי ביטוח הדירה, ולפרט בו מי אחראי על כל סוג של ביטוח כמו גם על מי חלה ההשתתפות העצמית.

הכותב הוא מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully