וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לעבור דירה? שישה דברים שחובה לבדוק כדי ליהנות ממנה

וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון, וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

20.9.2018 / 8:20

החלטתם שאתם רוצים לעבור דירה? יופי. עכשיו עליכם לבדוק לא רק את כיווני האוויר בדירה ואיזו קומה טובה לכם יותר, אלא גם פרמטרים שונים שישפיעו על איכות חייכם. כך תעשו זאת נכון

שכונה חדשה בבאר יעקב, יוני 2015. אבי כהן
בנייה/אבי כהן

זהו, ההתלבטויות נגמרו, ההחלטה נעשתה, צללתם לעומק עולם הנדל"ן ועכשיו נותר להחליט איפה קונים או שוכרים. זאת חתיכת החלטה. השכונה או האזור החדש אליו תעברו ישפיע על כל היבט בחיים שלכם - מאיכות החיים ורמת החינוך של הילדים ועד למשך הזמן שעליכם לנסוע לעבודה. לכן, כדי להגיע להחלטה נבונה ונכונה, עליכם להתחשב בשבעה פרמטרים שונים שיכולים לעשות הבדל עצום וישפיעו רבות על חייכם שנים רבות קדימה.

תחבורה

שכונת מגורים היא לרוב אזור שקט ובו רחובות קטנים המשתלבים ברחובות ראשיים. בדקו כמה צירי תנועה מגיעים לאזור המיועד, האם בשעות העומס בבוקר והערב אפשר לצאת ולהיכנס ממנו בקלות, האם ישנה תחנת רכבת סמוכה שמאפשרת לכם להגיע לעבודה בדרך אחרת וכמה קווי תחבורה ציבורית מגיעים לשכונה. תחבורה נוחה לשכונה שבה אתם רוצים לגור תחסוך לכם זמן יקר שאותו תוכלו לנצל לדברים אחרים, במיוחד כשמדובר בבני זוג העובדים במקומות שונים ויש לכך השפעה על זמן האיכות עם הילדים. נסו להגיע לשכונה החדשה בשעות שונות של היום במכוניתכם, כדי לדמות את התנועה מהאזור החוצה ופנימה.

בילוי ופנאי

כאן מדובר בהעדפה אישית - יש שאוהבים לגור בסמיכות למוקדי בילוי כגון קניונים, מועדונים ומסעדות ויש המעדיפים אזורים שקטים יותר. הפנאי כולל גם פעילויות שונות כגון שבט צופים או מועדון למבוגרים, ורצוי שגם אם אתם לא מאלה שפותחים את הבוקר בבית קפה, שלפחות האופציה תהיה זמינה - אם לא במרחק הליכה אז במרחק נסיעה קצרה. שכונה שבה או בסמיכות אליה ישנם מרכזי קניות, בידור ונוער היא שכונה שמשפרת את איכות החיים משום שהם זמינים וקרובים לכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נופשים ומטיילים בפארקים, פסח 2011. נמרוד סונדרס
גם האורבניים שביננו אוהבים ירוק בעיניים/נמרוד סונדרס

פארקים

גם האורבניים שביננו אוהבים ירוק בעיניים, ולגינות ציבוריות, פארקים וגינות כלבים יש חשיבות גבוהה באשר לאיכות החיים. בין אם אתם רצים להנאתכם, מחפשים מקומות משחק לילדים או מגדלים כלב ורוצים שיהיה לו היכן להוציא אנרגיה - לכמות, לגודל ולמגוון הגינות באזורכם יש חשיבות גדולה. סיור קצר בגינות ילמד אתכם היטב מהי רמת הניקיון והטיפוח, האם יש מתקני שעשועים ופינות לכלבים, כמה ספסלי ישיבה ישנם ואילו מתקני כושר הוצבו במקום.

חינוך

לרווקים או לבני הגיל השלישי הפרמטר חשוב אם הדירה המיועדת היא בצמוד לבית ספר או גן ילדים, ואז להשלכות התנועה והרעש במהלך היום יש חשיבות. עבור משפחות צעירות או כאלה עם ילדים מתבגרים, לרמת החינוך חשיבות גבוהה.

חשוב לבדוק היכן נמצאים מוסדות הלימוד השונים במדד הארצי מבחינת רמת הלימודים ואפשר לעשות זאת ברשת, שכן הנתונים שקופים ומפורסמים. בדקו גם האם המבנים של אותם מוסדות מתוחזקים כיאות שכן הילדים ישהו בהם שעות ארוכות מדי יום, מהי רמת האלימות בבתי הספר, האם יש אפשרות לבחור בין כמה בתי ספר וגני ילדים בסביבה וכמה בית הספר קרוב לבית המיועד. הקפידו להגיע ליום הפתוח של בית הספר או גן הילדים. כך תוכלו להתרשם מקרוב מצוות המחנכים, מתחזוקת המבנה ומהערכים שלאורם יחנכו את ילידכם.

קהילה

האמרה השגורה "טוב שכן קרוב מאח רחוק" באה לביטוי היטב במעבר למקום חדש. היחסים עם השכנים יכולים להיות האקסטרה שיוצר איכות חיים אמיתית. אין ספק שבית חדש הוא מרגש, וכשיש מסביב פארקים ומקומות בילוי ופנאי זה מוסיף לאיכות החיים, אבל מי שבאמת יוצר את המקום וייחודו הם האנשים שגרים בו. בישראל מתחילים להבין זאת ורמת השרון, לדוגמה, נבנה מתחם המגורים החדשני "רמות השרון" - שכונה פרטית קהילתית המקיימת הלכה למעשה את גישת ה-FamilyClub המאפיינת את תפיסת המגורים המודרנית, לפיה מתחם המגורים היא מעין מועדון דיירים אקסקלוסיבי המציע עולם שלם של פעילויות תרבות, פנאי והעשרה בכל ימות השבוע לכל הגילאים - מילדים ונוער ועד לבני הגיל השלישי. הדירות הגדולות והמעוצבות במגדלי היוקרה מספקים נוף נהדר ומרחב קהילתי חדש בסביבת מגורים נוחה, מודרנית ואיכותית.

הדמיה של פרויקט רמות השרון. צילום מסך
תפיסת המגורים המודרנית, לפיה מתחם המגורים היא מעין מועדון דיירים אקסקלוסיבי המציע עולם שלם של פעילויות. פרויקט רמות השרון/צילום מסך

ביטחון ובטיחות

לא משנה היכן נגור, תמיד נרצה להרגיש בטוחים. ביטחון ובטיחות הן מילים גדולות שמורכבות מהרבה פרמטרים. ראשית, בדקו מהם נתוני הפשיעה של האזור המיועד בעזרת אתר משטרת ישראל. בנוסף, שימו לב שאין בו מפגעים תברואתיים שונים או מטרדים סביבתיים בולטים כגון אנטנות סלולריות ושנאי חשמל. שימו לב לתשתית הרחובות. האם ישנם פסי האטה בסמוך לצמתים ולמוסדות חינוך, עד כמה הרחובות מוארים בלילה והמדרכות בטוחות להליכה.

וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון, וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully