וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשלמו יותר על הארנונה שלכם ב-2019

10.6.2018 / 8:30

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, משקיעות העיריות כ-100 אלף שקל בשיפוץ הרחובות ברחבי הארץ. זאת הסיבה שלמרות שהעדכון האוטומטי של הארנונה צפוי להיות נמוך במיוחד השנה, תאשר הממשלה העלאות חריגות שיעלו לכם מאות שקלים

עבודות הבנייה לפירוק כיכר דיזינגוף בתל אביב, 11 בינואר 2017. אבי כהן
כיכר דיזינגוף בשיפוצים/אבי כהן

אין כמעט אזרח בישראל שאינו מבחין בתנופת השיפוצים והפיתוח המגיעה לשיאה ברחובות הערים בימים אלו. חלק מהרחובות והכיכרות עדיין חסומות בגלל העבודות, אבל אל חשש - בתוך 3 חודשים יסתיימו העבודות, וייחשפו גינות, כיכרות ומדרכות.

על פי ההערכות במשרדי הממשלה, השקיעו הרשויות השנה יותר מ-100 מיליון שקלים בפיתוח מואץ ושיפוצים. הסיבה: הבחירות לרשויות הצפויות להתקיים ב-30 באוקטובר. את ההוצאות ישלמו כמובן תושבי הערים, באמצעות חשבון הארנונה.

ואולם, העלאת הארנונה צפויה להידחות. על פי הוראות משרד הפנים, לא יורשו הרשויות המקומיות להגיש בקשות להעלאת מיסי הארנונה שהן גובות מהאזרחים. ההוראה מיטיבה עם ראשי הרשויות שיהיו פטורים מלחשוף ערב הבחירות את הגירעונות הצפויים בקופותיהם. אבל החשבון יוגש.

הארנונה מתעדכנת בהתאם למדד המחירים והשכר במגזר הציבורי

המדינה תהיה חייבת לאשר את מרבית הבקשות, שאם לא כן תידרש הממשלה עצמה לכסות את הגירעונות. התושבים יקבלו בהתאם הודעה שיש להוסיף סכום שיגיע לכמה מאות שקלים

בשבוע שעבר הודיע משרד הפנים כי העדכון האוטומטי של מיסי הארנונה בשנה הבאה יהיה רק בגובה של 0.32% - העדכון הנמוך ביותר מאז 2008, שבה לא הועלה המס כלל. העדכון האוטומטי מחושב על פי עליית מדד המחירים לצרכן ועליית שכר העובדים בשירות הציבורי. השנה, 2018, עלו המסים בעקבות העדכון האוטומטי ב-2.18% ובשנה הקודמת בשיעור של 1.77%.

המשמעות היא שחשבון הארנונה השנתי שיוגש לנו לקראת תחילת השנה, יהיה דומה מאד לזה ששילמנו השנה. אבל לאחר הבחירות וגיבוש המועצות המקומיות יחושבו הגירעונות והרשויות יגישו למשרד הפנים בקשה להעלאות מסים חריגות שיממנו את בזבוזי הבחירות.

המדינה תהיה חייבת לאשר את מרבית הבקשות, שאם לא כן תידרש הממשלה עצמה לכסות את הגירעונות. התושבים יקבלו בהתאם הודעה שיש להוסיף סכום שיגיע לכמה מאות שקלים, בעקבות ההיתר החריג להעלות את דמי הארנונה. לבוחרים המאוכזבים יגידו ראשי הרשויות שהם צריכים לשלם את בזבוזי המועצה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully