וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא מונסונגו המואשם בהונאות נדל"ן התייצב היום בביהמ"ש

מנחם שטאובר

16.4.2018 / 13:03

מונסונגו המואשם בקבלת דבר במרמה בסך של כ-15.7 מיליון שקל, הלבנת הון בהיקף זהה ועבירות מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל, היה אמור להשיב היום לכתב האישום שהוגש כנגדו. מונסונגו: "כחלון של הנדל"ן קראתי לעצמי"

גיא מונסונגו. צילום מסך
גיא מונסנגו/צילום מסך

משפטו של יזם הנדל"ן גיא מונוסנגו, החל היום (ב') בבית המשפט המחוזי באולמו של השופט בני שגיא. מונסונגו היה אמור להשיב היום לכתב האישום החמור שהוגש כנגדו על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), עם זאת דיון ההקראה בענייננו נדחה לצורך מיצוי המגעים בין סנגורו, עו"ד גיל פרידמן לתובעת בתיק מטעם הפרקליטות, עוה"ד לילך חזן-פרידמן.

כנגד מונסונגו (כיום חגי שטראוס) בן ה-37 העצור כ-210 ימים, הוגש באוקטובר 2017, כתב אישום חמור, על ידי הפרקליטות, המייחס לו עבירות רבות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בסך של 15.7 מיליון שקל, הלבנת הון בהיקף דומה ועבירות מס בהיקף של כ-15 מיליון שקל. כמו כן, מיוחסות לנאשם עבירות נוספות ובהן, הונאת נושים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שיבוש מהלכי משפט, הפרת הוראה חוקית ועוד.

על-פי הפרקליטות, במהלך שנת 2015 גמלה בלבו של מונסונגו החלטה להרוויח כסף רב בביצוע מעשי מרמה בתחום הנדל"ן, ולשם כך רקם לפי החשד, תוכנית מרמה מתוחכמת, במסגרתה הקים מערך מכירות משומן וגדול ופעל למכור ולשווק זכויות בפרויקטים של נדל"ן בערים ירושלים, רמת גן, בת ים ועוד. זאת, מבלי שהייתה לו כל הרשאה לשווקם ולעיתים מבלי שאושרו לגבי חלק מהפרויקטים תכניות בניין עיר תקפות והכל תוך הצגת מצגים כוזבים לקונים כמו מועד איכלוס מובטח, תוכניות שאינן ברות היתכנות וכו'.

"השיטה" המיוחסת לנאשם כאמור, היא שיווק נכסים שונים להשכרה ארוכת טווח, החתמתם של הלקוחות המעוניינים בנכסים אלה על "טופס הרשמה", בין על ידי מונסונגו עצמו ובין על ידי אנשי קש מטעמו וגבייתם של "דמי רצינות" מלקוחות אלה, שנעו בסכומים של 75 אלף שקל ל-300 אלף שקל. הנאשם השתמש בכסף שהתקבל לשימושיו האישיים הרבים והשונים, ולא למטרות שלשמן התקבל.

במהלך הדיון, נעתר השופט בני שגיא לבקשתו של מונסונגו לדבר. בהתאם, נשא מונסונגו נאום בן 10 דקות בפני בית המשפט, במסגרתו ניסה להציג בפני השופט שגיא את המצב לאשורו כפי שהוא רואה אותו. בנאומו, ציין מונסונגו בין היתר, כי הוא "שיווק נכסים שלא שלו ולא בבעלותו" וכי כיום, לאחר שרשויות האכיפה עיקלו לו את כל כספיו "הוא מנסה לקושש 800 שקלים עבור הקנטינה". כמו כן, אמר מונסונגו, כי מאיך שהוא הבין את הדברים בשעת מעשה, לא היה במעשיו כל פסול וכי מטרתו הייתה להביא להורדת מחירי הדיור בארץ, תוך שהוא ראה בעצמו "כחלון של הנדל"ן".

בית המשפט, לא התרגש יתר על המידה מדבריו של החשוד והמליץ למונסונגו לתת את המנדט בניהול התיק לעורכי הדין שלו ולתת להם להחליט איפה הוא נמצא בסיכון ואיפה לא, תוך שהוא מציין, כי מההתרשמות שלו, אשר רלוונטית כמעט לכל תיק, "יש פער משמעותי בין חווית האירוע כפי שהיא נתפסת בעיניים של מי שהשתתף בו לבין כפי שהיא נתפסת בעיניו של המשפטן הפלילי". מונסונגו בתגובה, ביקש לקצר את ההליך ככל האפשר, תוך שהוא סיפר לבית המשפט, כי מתקיימים מגעים בין סנגוריו לתביעה, בכדי להגיע להסדר וכי לטענתו של מונסונגו, הוא הגיע להבנה עם עורך הדין שלו בהליך האזרחי, בקשר עם השבת הכספים ללקוחותיו.

דיון ההקראה של הנאשם נדחה כאמור למועד אחר וזאת, על מנת לאפשר לסנגוריו של מונסונגו והפרקליטות, להגיע לכדי הסדר אשר ייתר את קיום שלב ההוכחות.

עו"ד חזן-פרידמן מהפרקליטות , ציינה בתגובה ל"נאומו" של הנאשם לפרוטוקול הדיון כי, "שיהיה ברור שהדברים הם לא כמו שהם נאמרו. די להסתכל במבוא לכתב האישום כדי להבין איפה אנחנו נמצאים".

עוה"ד גיל פרדימן ואיזבל פוקס ואזנה מסרו בתגובה: "אנחנו מקווים שבית המשפט יקבל את גרסתו וייתן לתיק הזה את המשקל הנמוך והנכון, מעבר לכך אנחנו מקווים שגיא יצליח להשיב לכל הנושים את כספם וזאת גם כוונתו והוא עושה מאמץ עילאי להשבתם של כספי הלקוחות"

שיווק דירות מגורים ברמת גן בחצי מיליון שקל

בדצמבר 2015 חשף "גלובס" לראשונה את מעלליו של מונסונגו, כאשר שיווק באמצעות חברת DG נדל"ן, דירות מגורים בחצי מיליון שקל ברחוב ביאליק פינת קריניצי ברמת-גן, בבניין בבעלות הכשרת היישוב הפועל בכלל כמלון. "גלובס" חשף כי הכשרת היישוב כלל לא נתנה למונסונגו אופציה לרכוש את הבניין ולא נתנה את הסכמתה מעולם לשיווק דירות מגורים שכלל לא קיימות בו. באותה כתבה אף נחשף כי משרדיו של מונסונגו פעלו מדירת המגורים שבה התגורר במגדל משה אביב, בניגוד לחוק. בעקבות הפרסום פתחה המחלקה לפיקוח על הבנייה ברמת-גן בחקירה. עוד עלה החשד כי מונסונגו השתמש בחברות-קש, אותן הקים באמצעות אנשים אחרים, ולעתים תוך שימוש במסמכים ובתיעוד מזויפים. לביצוע המרמה והסתרת מקומו כמוביל המרמה, פיזר מונסונגו המחאות שאין להן כיסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully