וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע פעולות שיעזרו לכם ליצור עתיד כלכלי בטוח יותר לילדים

22.4.2018 / 8:00

הילדים הם הדבר הכי יקר ללבנו וכדי לעזור להם לממן לימודים וחתונה, ולתת להם ביטחון כלכלי, יש כמה אפשרויות שכדאי מאוד להכיר

משפחה נוסעת לטיול בחו"ל. ShutterStock
לחשוב על העתיד של הילדים מוקדם ככל האפשר/ShutterStock

לחסוך לפנסיה מגיל צעיר

בשנות העשרים לחיינו אנחנו טרודים בלימודים אקדמאים ובהקמת משפחה, ולא חושבים רחוק מדי. אלו שנים של בחירת קריירה והתבססות כלכלית וכל שקל שמגיע אלינו יוצא על שכירות, לימודים או בילויים. לכן נחקק ב-2008 חוק הפנסיה שמחייב כל מעסיק להפקיד כסף לפנסיה לכל עובד שכיר בעל ותק של שישה חודשים ומעלה, ובשנת 2017 נחקק חוק שגם מחייב את העובדים העצמאיים לחסוך. כך בעצם מוודאת המדינה שעתידנו יהיה יציב יותר מבחינה כלכלית. לכן ככל שנקדים לחסוך לפנסיה וככל שננהל את המכשירים הפנסיוניים ביעילות ונתאים אותה לצרכינו, כך בעתיד נהנה מקצבה שלא תפגע באיכות החיים ובעיקר תמנע מאיתנו להפוך לנטל על ילדינו. עם פנסיה בטוחה וגבוהה אפשר יהיה לכלכל את עצמנו, ואף לעזור להם במקרה הצורך. לכן רצוי לא לגעת בחיסכון זה ולשלם מס, ולא לפדות קופות גמל לפני גיל הפרישה.

קנייה של דירה להשקעה

יש תחום אחד בישראל שהוא יציב ומניב - ענף הנדל"ן. כשאנחנו רוצים שילדינו יהיה ביטחון כלכלי, נכס שיוכל בעתיד להכניס להם כסף משכירות או ממכירה שתשדרג את חייהם, הרי שדירה זו ההשקעה הטובה ביותר.

בשנים האחרונות תחום ההתחדשות העירונית מניעה קדימה את עולם הנדל"ן ופרויקטים כמו פינוי-בינוי או תמ"א פותחים אפשרויות חדשות ואטרקטיביות של דירות להשקעה. ככל שהבניין מתאים יותר לאורח החיים המודרני והסביבה מספקת שפע של אפשרויות, כך ההשקעה טובה יותר. דוגמה למתחם מגורים איכותי, מרווח ומודרני אשר מספק לדיירים עולם שלם שך פעילויות תרבות ופנאי הוא פרויקט רמות השרון שברמת השרון. מגדלי המגורים מציעים תמהיל דירות בנות 4,5 ו-6 חדרים עם מרפסות ענקיות בגודל 40 מ"ר ומתחת למגדלים פארק שעשועים, גינה ואולמות בהן מתקיימים חוגים, סדנאות ואירועים חברתיים. מועדון דיירים אקסלוסיבי שכזה הוא דוגמה להשקעה שתעניק איכות חיים לכם ודירה שתהיה שווה הרבה יותר בעתיד.

הדמיה של פרויקט רמות השרון בעיר רמת השרון. יחצ,
פרויקטים כמו פינוי-בינוי או תמ"א פותחים אפשרויות חדשות ואטרקטיביות של דירות להשקעה. פרויקט רמות השרון ברמת השרון/יחצ

לפתוח חיסכון ארוך טווח

כשהילדים יגדלו נרצה לעזור להם לממן לימודים באוניברסיטה, להעניק להם מתנה יפה לחתונה ולעזור להם בקניית מכונית או דירה. בעבר הדרך היחידה לחסוך לטווח רחוק הייתה באמצעות הבנקים, אולם בשנים האחרונות הצטרפו אליהם גם חברות ביטוח המנהלות קרנות שונות, והשינוי בשוק הפיננסי מאפשר לנו כיום ליהנות מנזילות מלאה של כספי החיסכון לאורך כל התקופה, מבלי לשלם קנסות על יציאה לפני המועד.

לכן רצוי לפתוח לילדים חיסכון ארוך טווח בגיל צעיר, להתאים את מסלולי ההשקעה לצרכינו ולתת לחברת ההשקעות או הבנק יצור ממנו יותר כסף, כך שבעתיד, כשנרצה לעזור כספית, יהיה איך לעשות זאת.

לרכוש אגרות חוב

בעוד שהשקעה במניות בבורסה טומנת בחובה סיכון, אגרות חוב הן השקעה סולידית ובוטחה. בכמה מילים: זהו נייר ערך המהווה תעודת התחייבות לתשלום חוב. ממשלות וחברות ענק מנפיקות אגרות חוב כדי להוות כסף, כשהמסחר בהן נעשה בבורסה אך הוא אינו משנה את גובה הפדיון של הקרן והריבית. זו דרך בטוחה ונטולת סיכונים מיותרים לחיסכון ארוך טווח עם יתרון גדול בצדה: מדובר באפיק השקעה נזיל מאוד, כלומר אפשר למכור את אגרות החוב בלחיצת כפתור, בכל רגע נתון. לרוב האגרות נקנות לטווח זמן של עשר שנים ומקבלים עליהן תשואה של 2-3 אחוזים בלבד, אולם אם קונים אגרות בסכום כסף גדול הרי שזו השקעה טובה.

חישוב כספים באמצעות לפטום וסמארטפון. ShutterStock
אגרות חוב הן דרך בטוחה ונטולת סיכונים מיותרים לחיסכון ארוך טווח/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully