וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקצה רמת השרון יש שכונה קטנה שעוברת מהפכה גדולה

15.4.2018 / 7:58

שכונת העולים שהוקמה בשנות ה-50 היא היום קטר ההתחדשות העירונית ברמת השרון, וכוללת פרויקטים בתחום הנדל"ן, מתחם מגורים חדשני ומקבלת אנרגיות מאוכלוסייה חדשה שנוהרת אליה. הכירו את סיפורה של שכונת מורשה והשינוי שחל בה

הדמיה של פרויקט רמות השרון בעיר רמת השרון. יחצ,
מובילה את ההתחדשות העירונית ברמת השרון. שכונת מורשה/יחצ

ביום שמשי ואביבי בחודש מרץ 2014 האווירה ברחוב החלוץ ברמת השרון הייתה חגיגית. ראשי העירייה ותושבי השכונה ערכו טקס קצר, שאחריו הדחפורים בשטח החלו להרוס את שלושת הבניינים במקום. פרויקט ההתחדשות העירונית הראשונה ברמת השרון יצא לדרך. זה היה הרגע שבו שכונת מורשה החלה לשנות את פניה. המעברה לעולים חדשים משנות ה-50 הופכת בשנים האחרונות לשכונה המשנה את פניה.

ארבע שנים אחרי, ובמקום עומדים ארבעה מגדלי דירות יוקרתיים ומודרניים. מתחם המגורים רמות השרון. מאחוריו קונספט ייחודי, אבל אליו נגיע בהמשך. הוא רק דוגמה לכוחה של התחדשות עירונית ולאופן שבו פינוי-בינוי ותכניות תמ"א הפכו בשנים האחרונות לקטר שמושך את ענף הנדל"ן בישראל.

שכונת מורשה, שהוקמה במזרח רמת השרון בשנות ה-50, החלה את דרכה כמעברה. השכונה התאפיינה בבתי שיכון נמוכים של 2-3 קומות וברחובות קטנים. העשורים האחרונים גילם הממוצע של התושבים עלה. רבים מהם היו בני 70 ומעלה מ"דור הוותיקים" וחלקם בני 40 ומעלה, אלו שהגיעו בשנות התשעים כאשר השכונה הורחבה.

ניתוח מאפייני השכונה באתר מדלן משנת 2016 מגלה כי יש בה שיעור גבוה של שוכרי דירות, בפרט בדירות הקטנות יחסית. עובדה זו מעידה על שוק שכירות פעיל, שהווה יתרון מבחינת בעלי נכסים שיכולים להשכיר את הנכס בקלות יחסית. 2016 היא גם השנה שבה השכונה שינתה כיוון. נמכרו בה כ-12.5 דירות חדשות בממוצע בחודש ורק כ-4.5 דירות יד שנייה בממוצע - נתון המעיד על בנייה חדשה. מרבית העסקאות בשכונה הן עבור רכישת דירות חדשות 4 חדרים ו-5 חדרים. אלה המספרים מאחורי מתיחת הפנים.

הדמיה של פרויקט רמות השרון. צילום מסך
פרויקט רמות השרון בשכונת מורשה/צילום מסך

השכונה שמובילה את ההתחדשות העירונית ברמת השרון

השכונה בפאתי רמת השרון נהנית מפריחה בזכות פרויקטים של התחדשות עירונית הנבנים ומתוכננים בה. תכנית תע"ש השרון, לדוגמה, עתידה להיבנות צפונית לשכונה ותכלול הקמה של אלפי יחידות דיור על אדמות תע"ש השרון, בשטח של 7,430 דונם. תכנית פינוי-בינוי נוספת שרוקמת עור וגידים היא "מתחם אילת" אשר כולל 587 דירות חדשות בשישה מגדלים בני 20 קומות ועוד בניין בן שש קומות.

את הפרויקט החדשני ביותר כבר אפשר לראות מכביש 4 וממחלף מורשה הסמוכים לשכונה - פרויקט רמות השרון. מדובר בארבעה מגדלים בני 23 ו-26 קומות מהם נשקף נוף יפהפה. הדירות, בנות 4,5,6 חדרים, מותאמות לצרכי הדיירים, והמרפסות שלהן, בשטח של עד 40 מטרים רבועים, כוללות מפתח יציאה מלא היוצר חלל משפחתי ענק. המתחם נבנה לפי חזון ה-Family Club - מועדון דיירים אקסקלוסיבי, שבו עולם שלם של פעילויות תרבות פנאי והעשרה בכל ימות השבוע.

במורשה פועלים כיום לא מעט שירותים למען הקהילה ומוסדות חינוך, דוגמת בית ספר רימון למוזיקה, בית ספר הרמב"ם של זרם החינוך העצמאי, לצד מגרש כדורגל, מגרש כדורת ובריכת שחייה עירונית. התכנונים העתידיים צפויים להזריק לשכונה אנרגיות חדשות בזכות אוכלוסייה חדשה ומגוונת הכוללת צעירים, משפחות ובני הגיל השלישי. במרחק נסיעה קצר מהשכונה נמצאים כמה מבתי הספר הטובים בארץ, בהם בית הספר היסודי ממלכתי אמירים, חטיבת הביניים ע"ש קלמן, בית הספר היסודי ממלכתי הדר.

גם בתחום התעסוקה צפויה השכונה לזכות לתוספת משמעותית: בשנת 2009 אושרה תכנית בינוי לאזור התעסוקה המזרחי בשכונת מורשה-עוגן, בשטח של כ-271 דונם. המתחם המתוכנן יציע שטחי תעשייה ומלאכה בהיקף של 53,755 מ"ר וכן שטחי תעסוקה (תעשייה ומסחר) בהיקף 131,171 מ"ר בבנייה שגובהה לא עולה על 7 קומות. אם בהווה אזור התעסוקה מוזנח למדי ולא מושך קהל, הרי שהצפי הוא שבעתיד יבנה שם מוקד תעסוקה ויכלול תמהיל של מגורים, משרדים, תעסוקה נקיה חנויות ומקומות בילוי.

הכבישים המהירים 4 ו-5 שתוחמים את העיר, והעובדה שרמת השרון נשארה באופייה שקטה, נינוחה, איכותית ושיקית, הופכים את מורשה לאחת השכונות האטרקטיביות ביותר באזור המרכז. מצד אחד העיר שומרת על ייחודה כפרבר נינוח הנושק לתל אביב ובו מסעדות נחשבות, מתחמי בילוי דוגמת הסינמה סיטי ומוקדי ספורט דוגמת מרכז הטניס הלאומי. מצד שני העיר עוברת מתיחת פנים, שבצוותא עם הפיתוחים התחבורתיים העתידיים משמרים את מעמדה כמקום איכותי לגור בו.

וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully