וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צברתם סכום כסף? זאת ההשקעה הכי בטוחה ורווחית מבחינתכם

וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון, וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

26.9.2018 / 8:20

הביטקוין אופנתי, הבורסה עלולה להיות מסוכנת ואם קיבלתם סכום כסף גדול או שאתם עתידים לצאת לפנסיה בשנים הבאות, הרי שרק תחום אחד יכול להיחשב להשקעה סולידית ומניבה

פרויקט בנייה של מגדלי מגורים בעיר נתניה. ShutterStock
בישראל של 2018 השקעה בנדל"ן עדיין תהיה ההחלטה הנכונה עבורכם. פרויקט מגורים בנתניה/ShutterStock

אתם עובדים קשה כבר כמה שנים. מרוויחים יפה, חוסכים מדי חודש סכום כלשהו ומצליחים לחיות בכבוד. ככה עברה לה שנה ועוד שנה, ואתם ישבתם על הגדר ועדיין לא החלטתם במה להשקיע - בבורסה, בעסק קטן שתקימו, או אולי בביטקוין. ובכן, בישראל של 2018 השקעה בנדל"ן עדיין תהיה ההחלטה הנכונה עבורכם. לפניכם חמש סיבות מדוע:

1. מחירי הדיור במרכז הארץ ממשיכים לעלות

המלחמה שמנהל משרד האוצר במחירי הדיור באמצעות תכנית "מחיר למשתכן" מתחילה לתת את אותותיה. אולם, אם אתם מחפשים השקעה בנכס שלא למגורים, הרי שנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים שבאזור המרכז מחירי הדיור ממשיכים לעלות, וזאת על רקע האטה במשק הדיור הכלל-ארצי. אם אתם מחפשים תשואה יפה להשקעה, התחילו לחפש דירה לקנייה במרכז הארץ.

פרויקט מחיר למשתכן שכונת הרקפות ראשון לציון. אבי כהן
פרויקט מחיר למשתכן בראשון לציון/אבי כהן

2. לשדרג את איכות החיים שלכם

הבית הוא המקום הכי חשוב בחיינו. בו אנחנו מרגישים בנוח, מרגישים בטוחים, זה המקום שבו אנחנו אוהבים לבלות את שעות הפנאי שלנו, לארח משפחה וחברים ולהביע את עצמנו. לכן השקעה בנדל"ן היא קודם כל השקעה בעצמנו. במי שאנחנו. דירה חדשה שתשפר את כל אורח חיינו, בעיקר אם מדובר בפרויקט מגורים חדש וחדשני, שייתן מענה למרבית מכלולי החיים שלנו.

דוגמה להשקעה נדל"נית מבטיחה שכזו היא שכונת מורשה ברמת השרון, אשר משנה את פניה. לאחרונה נבנה בה פרויקט רמות השרון המכיל ארבעה מגדלים בני 23 ו-26 קומות מהם נשקף נוף יפהפה המגיע עד קו הים במערב. מתחם מגורים זה הוא מודרני וחדיש ומתאים גם למשפחות צעירות וגם לבני הגיל השלישי. הבונוס של המתחם הוא סגנון ה-Family Club - המגדלים יוצרים למעשה מתחם שמציע מועדון דיירים אקסקלוסיבי, הייחודי והראשון מסוגו בישראל, שבו עולם שלם של פעילויות תרבות פנאי והעשרה בכל ימות השבוע לכל אחד ואחת מבני המשפחה.

הדמיה של פרויקט רמות השרון. צילום מסך
השקעה בנדל"ן היא קודם כל השקעה בעצמנו. פרויקט רמות השרון/צילום מסך

3. הפחד המתמיד ששכר הדירה יעלה

מעטים משכירי הדירות שמוכנים לחתום על חוזה ארוך טווח עם השוכרים. ולמה להם? כך לא יוכלו להעלות את שכר הדירה כאוות נפשם. כך למשל, מנתוני הלשכה מרכזית לסטטיסטיקה, עלה שכר הדירה בדירות בתל אביב לדירות של שניים ושלושה חדרים בשיעורים של בין 12% ל-15% בשלוש השנים האחרונות. על דירה ששילמתם עליה 5,000 שקלים בשנת 2014 תיאלצו לשלם עכשיו קרוב ל-6,000 שקלים. אילו הייתם רוכשים דירה אתם הם אלו שקובעים את מחיר ההחזר, וזה כל ההבדל. שרירות הלב של משכירי דירות רבים הפכה לאחת התופעות השנואות ביותר בקרב זוגות ישראלים רבים.

4. חיסכון בבנק - תשואה נמוכה למדי

פעם הבנקים יכולים היו להציע תוכניות חסכון בריבית גבוהה, כך שהשתלם מאוד להיכנס אליהן. כיום, גם בשל הסעיף הקודם, אפיקי החיסכון נושאים בצדם ריבית אפסית וכתוצאה מכך גם התשואה שתציג ההשקעה צפויה להיות נמוכה. אם תיפגשו עם יועץ השקעות בבנק בו מנוהל חשבונכם, קרוב לודאי שהוא ימליץ על אפיק אחר ומסוכן יותר - השקעה במניות ובאגרות חוב. אלא שגם אפיק זה אינו מהווה מקלט בטוח, כפי שתראו בסעיף הבא.

בדיקת מאזן כספי באמצעות סמארטפון. ShutterStock
אפיקי החיסכון נושאים בצדם ריבית אפסית וכתוצאה מכך גם התשואה שתציג ההשקעה צפויה להיות נמוכה/ShutterStock

5. החזר הלוואה נוח כשהריבית במשק נמוכה

בשבועות האחרונים ראינו מה חשש מפני העלאת ריביות על ידי הבנקים המרכזיים יכול לגרום. רק החשש מפני המהלך. בתוך כמה ימים המדדים המובילים בארה"ב, S&P 500, הדאו-ג'ונס או הנסד"ק מחקו עליות של שנה שלמה, שכן מספר נתונים מאקרו-כלכליים במשק האמריקאי אותתו על אינפלציה בדרך. וכיצד מתמודד בנק מרכזי עם אינפלציה? העלאת הריבית במשק. כיום בישראל עומדת הריבית על שיעור של 0.1%. מה שזה אומר, שיחסית "זול" להלוות הון או יותר נכון, זול להשיבו. כל משכנתא שתיקחו עכשיו צפויה להיות זולה מאשר במשק ריבית שונה וגואה.

• אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ מקצועי בנושאים פיננסיים

וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון, וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully