וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור יהודה: כ-2,000 דירות חדשות אושרו בהליך מזורז

22.2.2018 / 12:53

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, שמקדמת תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מואץ, אישרה תוכנית נוספת למגזר הבדואי ברהט, שכוללת 4,400 דירות, שטחי תעסוקה ומסחר

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(בווידאו: מה חושבים הסטודנטים על שוק הדיור הישראלי?)

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, אישרה אתמול (רביעי) תוכניות לתוספת של כ-4,400 יחידות דיור ביישוב הבדואי רהט ושל כ-1,900 יחידות דיור חדשות באור יהודה.

התוכנית ברהט, שקודמה על ידי הרשות לפיתוח והתיישבות בדואים בנגב ובשיתוף עיריית רהט, כוללת הקמה של מבני מגורים בני 2-10 קומות שיכללו, כאמור, 4,400 דירות - מתוכן כ-500 דירות קטנות לטובת זוגות צעירים. עוד כוללת התוכנית 130 יחידות שישמשו לדיור מוגן לטובת תושבים בגיל השלישי.

מדובר בשכונת מגורים חדשה שתיבנה בדרום היישוב וחלה ברובה על קרקעות מדינה, ובחלקה על קרקע בבעלות תושבים בדואים. אופי המגורים המגוון בתוכנית נותן מענה למאפיינים הייחודיים של החברה.

כמו כן, התוכנית כוללת כ-45 אלף מ"ר לשטחי מסחר, כ-320 דונם למבנים ומוסדות ציבור וכן כ-190 דונם עבור שטחים פתוחים. במסגרת התוכנית, שנערכה על ידי משרד עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירונית, יוקמו פארקים, מוסדות ציבור ומגורים עם חזית מסחרית.

הדמיה אור יהודה. א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים,
השכונה החדשה באור יהודה/א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים

אור יהודה: מגדלים ומבני מגורים

התוכנית באור יהודה קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עיריית אור יהודה, והיא כוללת כ-1,900 דירות בנוסף ל-500 יחידות דיור מוגן, מעונות סטודנטים ומבני ציבור. במרכז שכונת המגורים הממוקמת בדרום מערב העיר, מתוכנן רחוב ראשי ובו מבני מגורים בני 16 קומות שייבנו מעל קומת מסחר; ובשאר מתוכננים מבני מגורים בני 6-10 קומות.

התוכנית מתבססת על חיבור מלא של השכונה החדשה עם המרקם העירוני הקיים, יחד עם רשת שבילים ירוקים ושבילי אופניים, שטחים פתוחים ופיתוח בפארק בנחל איילון, שיכלול שימושים לפעילויות פנאי, תרבות וספורט.

עוד כוללת התוכנית, שנערכה על ידי א.ג איזן אדריכלים ובוני ערים, 110 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר, וכן אזור תעסוקה חדש בהיקף של 450 אלף מ"ר. התוכנית קודמה על ידי גילי טסלר, מתכננת מרחב עסקי תל אביב ברשות מקרקעי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully