וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית מתאר חדשה לגבעת שמואל: 5,600 דירות חדשות

22.2.2018 / 12:37

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד את התוכנית, שאמורה לתת מענה ל-55 אלף תושבים עד 2040 - ותכלול הקמת מרכז עירוני חדש עם מגורים, תעסוקה ומסחר

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: החברה הסינית שתבנה פרויקט בקריית אונו)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמנהל התכנון החליטה השבוע להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית מתאר כוללת לגבעת שמואל. מדובר בתוכנית המתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ופיתוח העיר, עד ליעד של כ-55 אלף תושבים ב-2040. כיום מונה אוכלוסיית העיר כ-26 אלף תושבים.

התוכנית מציעה, בין היתר, תוספת של כ-5,600 יחידות דיור, כך שבסך הכול תכלול גבעת שמואל כ-16 אלף דירות. זאת, לצד מערך שטחים עירוניים פתוחים בהיקף של כ-485 דונם ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 937 אלף מ"ר.

גבעת שמואל גובלת בבני ברק וברמת גן ממערב, בקריית אונו מדרום ובפתח תקווה ממזרח ומצפון. היא נגישה לדרכים ארציות - מדרום (471 - מכבית), ממערב (4 - גהה) וממזרח (דרך רבין). התוכנית יוצרת מרכז עירוני (מע"ר) חדש במרכז העיר, הכולל עירוב שימושים - מגורים, תעסוקה ומסחר. עוד קובעת התוכנית כי לאורך כביש 4 וממזרח לדרך רבין יפותחו מרכזי תעסוקה.

הדמיה מרכז העיר גבעת שמואל החדש. משרד בר לוי אדריכלים,
מרכז העיר גבעת שמואל/משרד בר לוי אדריכלים

בהיבט התחבורתי, התוכנית מציעה הקמת חיבורים חדשים לדרך רבין ממזרח ולכביש 4. כמו כן, התוכנית מתבססת על 2 קווי רכבת קלה (קו אדום שנמצא בביצוע והקו סגול בתכנון מפורט), אשר עוברים בסמיכות ובתוך העיר. בנוסף, יוקמו שבילי אופניים ולהולכי רגל; וכן יוקם ציר עירוני המקשר בין קריית אוניברסיטת בר אילן לרמת סיב בפתח תקווה.

לדברי מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן, "תוכנית המתאר לגבעת שמואל, שקודמה ביוזמת הוועדה המקומית ונערכה על ידי משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים, קובעת את כיוון הפיתוח העתידי של העיר. היא יוצרת מרכז עירוני חדש שיאפשר לגור, לעבוד ולבלות במקום אחד; ומחזקת את האיכויות שלה, תוך שמירה על האופי המיוחד כעיר ירוקה, וכוללת תוספת משמעותית של מערכת של שטחים פתוחים".

הדמיה - קו הרכבת הקלה שיעבור בגבעת שמואל. בר לוי אדריכלים,
הרכבת הקלה בגבעת שמואל/בר לוי אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully