וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה סימנים לכך שאתם חייבים לעבור לדירה משלכם

21.3.2018 / 8:05

גם אתם מרגישים שהדירה קטנה ולוחצת וחוששים שבעל הבית יקפיץ את שכר הדירה? סימן שאתם צריכים להתקדם הלאה. קבלו חמישה סימנים ברורים לזה שאתם צריכים לחשוב ברצינות על רכישת בית במקום שמתאים לכם בדיוק

בני זוג במעבר דירה. ShutterStock
מרגישים שצפוף לכם? זה הזמן להתרחב למקום משלכם/ShutterStock

התחתנתם עם בן או בת הזוג לפני כמה שנים טובות והקמתם משפחה צעירה, וכעת אתם חושבים מה השלב הבא, כיצד תוכלו לשפר את איכות החיים של המשפחה? זוגות רבים בישראל מתחבטים בשאלה הזו, כשבשנים האחרונות התשובה המידית של מרביתם הייתה - הגיע הזמן לעזוב את שוק הדירות השכורות ולקנות דירה משלנו. שם, בדירה החדשה, נוכל להתחיל לחיות את "החיים עצמם".

המגמה הזו גם מבוססת בנתונים סטטיסטיים: בשנת 2015 ערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה סקר אשר בדק את שיעור הבעלות של אזרחי ישראל על הדירות בהן הם חיים, והנתונים לא כל כך מפתיעים - 68% ממשקי הבית בישראל מתגוררים בבית בבעלות של לפחות אחד מבני הבית בעוד ש-29% גרים בשכירות. איפה 3% הנותרים? הם מתגוררים בדירה בבעלות אחרת - דירה של המעביד, דירה של חברים או דירה בבעלות הקיבוץ.

לפי החלוקה הגילאית באותו סקר, גיל 40 הוא מעיין קו פרשת המים בנושא הבעלות על דירה. כך למשל, 75% מהישראלים מתחת לגיל 40 המתגוררים לבד משלמים בכל חודש שכר דירה לבעל הבית. מעל גיל 40 נתון זה יורד דרמטית, כך שרק שליש מבני ה-40 ומעלה אשר חיים לבדם מתגוררים בדירה בשכירות. מנגד, 73% מהזוגות שעברו את גיל 40 שיש להם ילדים קטנים מתגוררים בדירה בבעלותם, ורק 25% מפלח האוכלוסייה הזו גרים עדיין בשכירות. אז מה הן הסיבות העיקריות שבעטיין זוגות צעירים עוברים מדירה שכורה לדירה חדשה, בבעלותם, בסביבה איכותית ותוססת?

1. הדירה הישנה קטנה מדי

זוג צעיר פלוס ילד יזדקק תמיד לדירה גדולה ומרווחת. צריך חדר ילדים, מחסן למשחקים, אולי אפילו חדר עבודה לאחד ההורים בטרנד ההולך וגובר של עבודה כעצמאי. הדירות בשוק השכירות בעיקר באזור המרכז ברובן הגדול אינן עונות לדרישה זו. מה גם, שכל חדר נוסף מתבטא בעלייה של אלפי שקלים בשכר הדירה. אורי ולירון, זוג נשוי ממרכז הארץ, משתלבים יפה בסקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הם הכירו, יצאו יחד במשך כמה שנים והתחתנו. אחר כך הגיע הילד הראשון - וכל זה בדירה קטנה ושכורה בתל אביב. "אחרי שחזרנו מחדר הלידה פתאום הבנו כמה הדירה שלנו קטנה", מספרת לירון, "לא היה מקום לעמדת ההחתלה לכן לא קנינו כזאת, עם עגלת התינוק היינו צריכים לטפס שלוש קומות כי לא הייתה מעלית בבניין. נפל לנו מהר מאוד האסימון שכאן לא נוכל להמשיך לגור הרבה זמן, למרות שאהבנו את תל אביב".

2. תחנת הרכבת בבניין

בנייני דירות רבים שמאוישים בשוכרי דירות נראים לפעמים כמו תחנת מעבר. כל שני וחמישי חונה פתאום משאית לצד הבניין, וממנה יוצאים מובילים שכעת יפרקו סחורה חדשה בבניין - או להיפך - ייקחו משם דווקא את זוג השכנים שהכי אהבתם. דווקא רכישה של דירה חדשה, בפרויקט עירוני מודרני ומתחדש יכול להיות בדיוק התרופה שאתם צריכים כדי לחיות בקהילה תומכת שכל הורים צעירים זקוקים לה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עובש על קיר וחומרי ניקוי. ShutterStock
כשבעל הנכס לא משקיע בו, פחות כיף לגור בשכירות/ShutterStock

3. הנזילה במרפסת חזרה

בעת שחותמים על חוזה שכירות, אחד הסעיפים שיש לתת להם תשומת לב מיוחדת הוא האחריות על תיקון הנכס. כל שוכר דירה מכיר את הדילמה - אמנם הבית בו הוא מתגורר אינו בבעלותו ולכן כל השקעה בשיפוצו תרד יום אחד לטמיון, אולם אם בעלי בתים רבים נמנעים מלתקן תקלות שבאופן טבעי מתרחשות בבתים המיושנים. לאורי ולירון, למשל, הייתה נזילה קבועה במרפסת שבכל חורף שבה והופיעה. אלא שבעל הבית לא שש לשלם מכיסו עבור התיקון והערים עליהם קשיים, חורף בחורפו. "היינו מתקשרים ומדווחים על הנזילה, ואז הייתה נפתחת מלחמה - בעל הבית רצה לחלוק איתנו בחשבון למרות שזו אחריותו", מספר אורי.

4. החשש המתמיד ששכר הדירה יעלה

מעטים משכירי הדירות שמוכנים לחתום על חוזה ארוך טווח עם השוכרים. ולמה להם? כך לא יוכלו להעלות את שכרה דירה כאוות נפשם. כך למשל, מנתוני הלשכה מרכזית לסטטיסטיקה, עלה שכר הדירה בדירות בתל אביב לדירות של שניים ושלושה חדרים בשיעורים של בין 12% ל-15% בשלוש השנים האחרונות. על דירה ששילמתם עליה 5,000 שקלים בשנת 2014 תיאלצו לשלם עכשיו קרוב ל-6,000 שקלים. אילו הייתם רוכשים דירה אתם הם אלו שקובעים את מחיר ההחזר, וזה כל ההבדל. שרירות הלב של משכירי דירות רבים הפכה לאחת התופעות השנואות ביותר בקרב זוגות ישראלים רבים.

חתימה על חוזה. ShutterStock
שכר הדירה בדירות בתל אביב לדירות של שניים ושלושה חדרים עלה בשלוש השנים האחרונות בשיעורים של בין 12% ל-15%/ShutterStock

5. איפה הקהילה התומכת?

בנייני דירות עם שוכרים רבים לא יכולים לספק את הסביבה הקהילתית שמחפשים זוגות צעירים רבים כל כך. אל תשכחו, שגם המשפחה החמודה שגרה ממול, שהילד שלכם משחק עם הילד שלהם כל אחר הצהריים, עלולה להתפנות מהבניין כי בעל הבית העלה את שכר הדירה, או שבת הדודה שלו חזרה מחו"ל והוא שמר לא את הנכס. ברכישה של דירה חדשה בסביבה בה רוב רובם של הדירות מאוכלסות על ידי בעלי הדירה, זה לא יקרה. "אחרי שנולד לנו הילד הראשון הבנו פתאום כמה חסרה לנו קהילה שכונתית שתומכת אחד בשני, נמאס לנו מהניכור בבניין המגורים שלנו", מספרת לירון.

תחום תכנון סביבת המגורים משתנה כיום ואדריכלים ומתכנני ערים מבינים שדירה למגורים היא חלק ממכלול שלם של שיקולים נוספים. אנחנו רוצים שהדירה שלנו תהיה באזור איכותי, תהיה סמוכה למוקדי בילוי ופנאי ותציע לנו יותר מבית בלבד. ברמות השרון, לדוגמה, מוקם פרויקט חדש שלוקח את סביבת המגורים שאנחנו מכירים צעד קדימה תחת חזון ה-Family Club. הכוונה למתחם מגורים פתוח, ירוק, קהילתי וכזה שמרכז את מגוון פעילויות היומיום שלנו. מארבעת המגדלים, בני 23 ו-26 קומות, נשקף נוף יפהפה המגיע עד קו הים במערב, והדירות, בנות 4, 5, ו-6 חדרים, מותאמות לצרכי הדיירים. מתחת למגדלים ישנו פארק, גינת שעשועים וחדרים שונים שממלאים פונקציות שונות כגון חדרי משחקים, חדר כושר, אולמות להרצאות ועוד. משפחה צעירה אינה צריכה להסיע את הילדים לחוגים משום שהחוגים באים אליהם הביתה. זהו מועדון דיירים אקסקלוסיבי, הייחודי והראשון מסוגו בישראל, שבו עולם שלם של פעילויות תרבות פנאי, והעשרה בכל ימות השבו על כל אחד ואחת מבני המשפחה.

וואלה! NEWS בשיתוף רמות השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully