וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריית אתא מתחדשת: בית חולים חדש, מוסד אקדמי ו-16 אלף דירות

1.2.2018 / 11:54

אושרה בהליך מואץ תוכנית בעיר הצפונית, במסגרתה 1,700 יחידות דיור מכלל הדירות שייבנו יהיו קטנות לטובת זוגות צעירים. 1,400 דירות נוספות יוקצו לדיור מוגן

הדמיה קריית אתא. מילול קורן,
הדמיית התוכנית בקריית אתא/מילול קורן

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) החליטה אמש (רביעי) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית חדשה בקריית אתא. התוכנית כוללת הקמה של 15,700 יחידות דיור, מתוכן 1,700 דירות קטנות לזוגות צעירים שיוקמו במבני מגורים בני 6 עד 18 קומות; ו-1,400 יחידות דיור שיוקצו עבור דיור מוגן. התוכנית, המשתרעת על שטח כולל של כ-6,600 דונם, מהווה את ההרחבה הצפונית של העיר, בהתאם לתוכנית המתאר המחוזית של מחוז חיפה ולתוכנית המתאר המקומית.

במסגרת התוכנית פעלו צוות הותמ"ל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית קריית אתא מול משרד התחבורה להפיכת דרך מהירה שתחצה את העיר לרחוב עירוני, אשר לאורכו ישולבו נתיב רכבת קלה ושימושי מסחר, תעסוקה ומגורים. בין היתר כוללת התוכנית פארק עירוני ומתחם מסחר, תעשייה, אחסנה ותעסוקה. היא אף מקצה שטחים להקמת מוסד להשכלה גבוהה ובית חולים אזורי בנגישות לצירי תנועה ראשיים. תכנון בית החולים נערך בשיתוף עם משרד הבריאות, וכולל תשתית תכנונית לבית חולים כללי ובו כ-2,200 מיטות אשפוז, מתוכן יוקצו מיטות לבית חולים גריאטרי ומיטות לבית חולים פסיכיאטרי.

חלקה המערבי של השכונה מיועד לשמש כפארק עירוני והוא יכלול מתקני ספורט ופנאי. תכנון השכונה שם דגש על קרבת המתקנים השונים להולכי רגל, כך שהשטחים הציבוריים בשכונה הם במרחקי הליכה קצרים למבני המגורים ושטחי המסחר פוזרו לאורך מספר צירים ראשיים, לצד נגישות לציר רכבת קלה וצירי המטרונית מתוך כוונה לאפשר נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית. התוכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ובשיתוף עיריית קריית אתא ונערכה על ידי משרד דב קורן אדריכלים.

"מענה לכלל הצרכים הציבוריים הנדרשים בכדי להזניק את קריית אתא"

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "התוכנית שאושרה נותנת מענה לכלל הצרכים הציבוריים הנדרשים בכדי להזניק את קריית אתא ולאפשר לה להמשיך לצמוח ולהתפתח גם בשנים הבאות. היא תחזק את אזור הקריות בתוספת בית חולים חדשני ומודרני ומוסד אקדמי שיזניק את האזור כולו ויביא לאיתנות קריית אתא. בתוכנית תמהיל מגוון של יחידות אשר כולל אחוז משמעותי של דירות קטנות וכן מלאי לדיור מוגן, כך יינתן מענה הולם גם לזוגות הצעירים וגם לציבור הקשישים. אני מודה לראש העיר על מעורבות ושיתוף הפעולה שלו שהביאו לאישור התכנית. כפי שעשינו עד היום - נמשיך ונחזק את הצפון".

ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, הוסיף כי "התוכנית פותחת פרק חדש בתולדות העיר קריית אתא והגשמת חזון עבור תושבי העיר ועבורי. התוכנית מאפשרת מגוון רחב של פתרונות דיור לזוגות צעירים, למשפרי דיור ולתושבי חדשים, הקמת פארקים, מערכות תחבורה ציבורית, לצד מרכז תעסוקה אזורי גדול הכולל מוסד להשכלה גבוהה, בית חולים, קרייה רפואית ופארק היי טק. הפיתוח המואץ יאפשר לנו להשקיע משאבים רבים בשכונות הוותיקות של העיר. זוהי בשורה אמיתית לתושבי קריית אתא ולעיר אשר עומדת להגשים את הפוטנציאל הגלום בה במהלך השנים הקרובות. אני מבקש להודות לשר האוצר משה כחלון שליווה את התכנית מקרוב".

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, ציין כי "לצד התוספת המשמעותית של היצע יחידות דיור איכותי, תוכנית זו צפויה להזניק את העיר שכן היא כוללת תשתיות שייתנו מענה לצרכים של תושביה. כך למשל אושר בתכנית תכנון לבית חולים, מוסד להשכלה גבוהה, פארקים, תשתיות תחבורתיות ועוד. כל זאת על מנת לסייע בהפיכת קריית אתא לאלטרנטיבה מועדפת למגורים במטרופולין חיפה".

לדברי רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, "מדובר בתוכנית רחבת היקף, המסדירה בינוי איכותי לצד תשתיות מרחביות ועירוניות בעלות חשיבות גבוהה לעיר ולמרחב המטרופולין כולו כגון ציר רכבת קלה, בית חולים, מוסד אקדמי ותשתיות חשמל ומים. התוכנית קודמה במעורבות מלאה ומבורכת של ראש העיר וצוותו המקצועי ותואמה באופן מובהק במשותף. אין ספק כי תרומת התוכנית למשק הדיור היא משמעותית מאוד ותביא לחיזוק ואיתנות העיר והמרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully