וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: ירידה במחירי הדירות במחוזות תל אביב וירושלים

24.1.2018 / 13:30

נתונים חדשים מצביעים על ירידות מחירים באוקטובר-נובמבר 2017 גם במחוזות דרום וצפון, לעומת החודשיים שקדמו להם. במחוזות מרכז וחיפה עדיין נרשמו עליות במחירי הדירות

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: סיכום שנת 2017 בשוק הנדל"ן)

נתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מצביעים על ירידה במחירי הדירות במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2017 לעומת החודשיים שקדמו להם. מהנתונים עלה כי בחודשים אלה חלה ירידה של 1.5% במחירי הדירות במחוז דרום; ירידה של 1.3% במחוז ירושלים ובמחוז צפון; וירידה של 0.8% במחוז תל אביב (הכולל את העיר תל אביב וערי גוש דן). לעומת זאת, במחוז מרכז (סביבת רמלה, רחובות, פתח תקווה והשרון) חלה עלייה של 0.8% במחירי הדירות, ועלייה של 0.6% נרשמה במחוז חיפה.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (רביעי) בתל אביב הציגה הוועדה הציבורית המייעצת בנושאי בינוי, דיור ונדל"ן, שמונתה מטעם המועצה הציבורית לסטטיסטיקה, את המלצותיה לטיוב הנתונים בשוק הנדל"ן. עוד בתחילת עבודת הוועדה נקבע כי בשלב הראשון תעסוק הוועדה במכלול הנתונים הקשורים במחירים בשוק הדיור. לפיכך, דו"ח הביניים שפרסמה מתרכז רובו ככולו במחירים בשוק הדיור.

לדברי ד"ר דני בן שחר, ראש מכון אלרוב לחקר הנדל"ן בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, "המלצות הוועדה, אשר התקבלו פה אחד על ידי כל חבריה, מהוות מהפכה בכל מה שנוגע לנתונים והממצאים אודות המחירים בשוק הנדל"ן בישראל. מדובר ברפורמה מעמיקה ומקיפה בשיטות המדידה של השתנות מחירי הנדל"ן בישראל ובמידע שייחשף לציבור על אודות מחירי הדירות".

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
ירידה של 0.8% במחוז תל אביב/דרור עינב

המלצה: מדד חודשי של מחירי הדירות על פי מחוזות

פרופ' דני פפרמן, הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס, ציין כי הוועדה ממליצה לפרסם מדד חודשי של מחירי דירות עבור כל אחד מ-6 המחוזות בישראל (ירושלים, צפון, חיפה, מרכז, תל אביב ודרום); לפרסם מדד רבעוני של מדד מחירי דירות עבור כל אחד מ-8 היישובים העירוניים המונים אוכלוסייה של כ-200 אלף תושבים ויותר (אשדוד, באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון ותל אביב) לפרסם מדד חודשי של מדד מחירי דירות ארצי עבור דירות חדשות בלבד; ולפרסם מדד מחירי דירות ארצי חודשי עבור דירות יד שנייה בלבד.

עוד היא ממליצה לפרסם מדד רבעוני של רמת מחירי עסקאות ממוצעת ברמה הארצית ועבור כל אחד מ-6 המחוזות בישראל לפי קבוצות גודל של דירות; מדד רבעוני של רמת מחירי עסקאות ממוצעת עבור כל אחד מ-8 היישובים העירוניים הגדולים; מדד רבעוני של מחירי עסקאות ממוצעת עבור עסקאות בשוק החופשי ועסקאות בתמיכה ממשלתית, בפילוח לפי מחוזות וגודל דירה; ופרסום שנתי של שווי למ"ר של דירות ביישובים עירוניים נבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully