וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניון ארנה בהרצליה קיבל אישור להסיר את הגג ויהפוך לפתוח

שלומית צור

17.1.2018 / 17:36

תקרת המבנה תוסר, והקניון הסגור יהפוך ל-6 רחובות מסחריים שיחברו את המבנה לסביבתו. נבחנת הקמת אולם לכנסים וחללי עבודה משותפים

המלונות והבניינים באזור קניון ארנה והמרינה בהרצליה. ShutterStock
קניון ארנה/ShutterStock

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה, החליטה השבוע להפקיד להתנגדויות את התוכנית החדשה לקניון ארנה שהגישה קרן ריאליטי, בעלת הקניון - כך נודע ל"גלובס". התוכנית שאושרה כוללת בין היתר פתיחה של הקניון אל הסביבה, הסרת הגג המקורה והסבת המבנה מקניון סגור ל-6 רחובות מסחריים פתוחים, בדומה לקניון ממילא בירושלים. מטרת השינוי להביא לכך שהגישה לקניון תהיה אפשרית ממזרח וממערב, מצפון ומדרום, מבלי להיכנס למבנה מנותק מהסביבה כמו היום. התוכנית אינה מוסיפה שטחים לבנייה ואינה משנה את ייעודי הקרקע המקוריים.

קניון ארנה, הנחשב כבר כמה שנים לקניון הפסדי עם מספר דל של מבקרים בעיקר באמצע השבוע, כולל 45 אלף מ"ר בנוי, בתכנון חסר היתכנות כלכלית. על-פי הבינוי הקיים, שטחים אטרקטיביים למסחר תפוסים על-ידי מערכות ותשתיות ופועלים כשטחי שירות, בעוד שטחים המנוצלים למסחר, מצויים במקומות חסרי נגישות. על-פי התוכנית שהופקדה, יבוצע שינוי במיקום ובמינון שטחי השירות ושטחי המסחר, כך שניצול השטחים ונגישותם לציבור יהיה מיטבי. כל זאת, מבלי לבצע שינויים ביעודי הקרקע המקוריים או בשימושים המותרים לבנייה כיום. בין היתר בוחנת קרן ריאליטי הקמה של אולם כנסים שייתן מענה לאזור שהתיירות בו מתעצמת, משרדים בדמות חללי עבודה משותפים, ומתן דגש לתחום הבילוי המשפחתי.

כזכור, קרן ריאליטי השלימה את רכישת הקניון מחברת ארנה גרופ בסוף 2016 בתמורה ל-335 מיליון שקל. את התוכנית ערך האדריכל-הכוכב הבריטי נורמן פוסטר, שתכנן בין היתר את נמל התעופה בהונג-קונג, האצטדיון הבינלאומי של קטאר, כיפת הזכוכית של הרייכסטאג בברלין ובית העירייה של לונדון.

לדברי אסף ורדי, שותף-מנהל בקרן ריאליטי, "עד היום קניון ארנה היה גוש בטון שמנותק מהסביבה. התוכנית שאנחנו עומדים לעשות פותחת את הקניון לסביבה ולציבור ומנצלת באופן מיטבי את השטחים. רק 40% מהשטחים בקניון היו מיועדים למסחר ועל השוכרים היו מועמסות עלויות ניהול של שטחי שירות עצומים. אנחנו עומדים להשקיע מיליונים בתוכנית החדשה, זו עסקה לא רווחית, אבל אנחנו מאמינים שהיא תהיה תוכנית משנה-מציאות לקניון ארנה, לכמות המבקרים בו, ובסופו של יום גם תוכיח את עצמה כלכלית".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בירך על ההחלטה ואמר כי הוא שמח על התכנון החדש שנותן ביטוי לדרישות העירייה באשר להידוק הקשר בין העיר לחוף, עירוב שימושים, חיבור בין חלקי הטיילת ופתיחת אופק הימי של העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully