וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה: "במקומות שבנו דירות בלי תשתיות נטפל תוך כדי תנועה"

27.12.2017 / 14:57

בכנס נדל"ן ותחברה התייחס ישראל כץ להתארגנויות של אלפי תושבים, שהחלו בשבועות האחרונים להתנגד לתוכניות בנייה רחבות היקף שלא כוללות תשתיות תחבורתיות מתאימות. "בכל מקום שתוכננו ותוקצבו תשתיות, הין יהיו מוכנות לפני הדירות החדשות"

צילום: נת"ע, ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: ראיון עם שר התחבורה ישראל כץ)

"הקיפאון בענף המגורים לא יעזור להפחתת מחירי הדיור - הקבלנים לא פראיירים". כך אמר היום (רביעי) שר התחבורה וחבר קבינט הדיור, ישראל כץ, בכנס מקצועי משותף להתאחדות בוני הארץ ומשרד התחבורה שנערך במודיעין. לדבריו, "השיטות של הפחתת ביקושים באמצעות יצירת קיפאון מאוד בעייתית - השוק פה מתוחכם, הקבלנים יודעים מתי לצאת לבנות, ואף אחד לא בונה כדי להפסיד".

רוני בריק, נשיא התאחדות בוני הארץ, אמר לשר התחבורה כי "תושבי ישראל יוצאים לרחובות במחאת תשתיות. יש התארגנויות של אלפי תושבים מעשרות ערים שמתנגדים להמשך בנייה ללא יצירת תשתיות תחבורתיות מתאימות. אנשים לא מסתפקים בדיור מוזל, ובצדק - הם רוצים כבישים, מחלפים בתי ספר וגני ילדים. הם משלמים את כל מה שיש להם ואין להם על דירה, והם דורשים גם איכות חיים. הם לא רוצים לעמוד בפקק במשך שעות".

על כך השיב כץ כי "אני יכול להרגיע ולומר שבכל מקום שתוכננו ותוקצבו תשתיות לשכונות חדשות - הן יהיו מוכנות לפני המגורים. במקומות שבנו ללא קשר לתקצוב, אנחנו נטפל בתשתיות תוך כדי תנועה".

ישראל כץ. כפיר סיון,
שר התחבורה ישראל כץ בכנס, היום/כפיר סיון

"זה לא סוד שהמפרה הגדולה של מוסר התשלומים היא המדינה עצמה"

אשר גרין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ ויו"ר אגף בנייה חוזית, הזהיר מפני הסכמי הגג. לדבריו, "ממשלת ישראל מעבירה ותעביר בשנים הבאות עשרות מיליארדי שקלים לרשויות המקומיות במסגרת הסכמי הגג, לטובת קידום של פרויקטים של פיתוח, תשתיות ומבני ציבור. כלומר, יצאו מכרזים רבים לכבישים עירוניים שלא במסגרת משרד התחבורה".

הוא הוסיף כי "עד היום נוהלו מרבית המכרזים על ידי משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל עם חוזה אחיד ותנאי תשלום סבירים. המכרזים לא היו חפים מבעיות, אבל אותן בעיות הן כאין וכאפס למה שאנחנו צופים שיהיה כאשר אותם מיליארדים יעברו לניהול הרשויות המקומיות. מרבית הרשויות והחברות כלכליות אינן יודעות כיצד לנהל את התקציבים העצומים האלו ואת ההתקשרויות עם הקבלנים".

יעקב בלינשטיין המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, התייחס לעבודת המשרד בשנה החולפת. "2017 הייתה שנת שיא בהשקעה בתשתיות - אם היום ועדת הכספים תאשר את ההפניות התקציביות האחרונות, הרי שבסוף השנה נבצע שיא של השקעות בתשתיות בגובה 12.5 מיליארד שקל במזומן - 1.5 מיליארד שקל יותר משנה שעברה".

בלינשטיין התייחס לחסמים איתם מתמודדים הקבלנים. "בנושא בעיית מוסר התשלומים, משרד התחבורה הכניס מדד נוסף לבחינת התאגידים בסוגיית מוסר התשלומים. זה לא סוד שהמפרה הגדולה של מוסר התשלומים היא המדינה עצמה - וזה יהיה אחד המדדים שבאמצעותם נבחן את החברות שלנו", הבהיר.

הילה חדד, סגנית לסמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, התייחס לגורמים המעכבים מיזמי תשתיות. "אחד הגורמים הוא חוסר תאום תשתיות בין הגופים השונים. התשתית במדינה הולכת ומצטופפת - בכל מטר עוברים קווי תקשורת, גז, מים ועוד. התאום בין כל הגופים כרוך בבירוקרטיה סבוכה, ואם לא נפתור את הבעיה הזו - הפרויקטים הגדולים לא יבוצעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully