וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ענק לפינוי בינוי בבת-ים: 2,000 דירות בציר הרכבת הקלה

18.12.2017 / 13:35

הוועדה המחוזית ת"א הפקידה תוכנית התחדשות עירונית מהגדולות בעיר, במסגרתה יהרסו 27 בניינים ישנים עם כ-400 דירות - לטובת 16 מבני מגורים חדשים בני 10-30 קומות

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: כמה זמן לוקח לבנות בניין בישראל? כתבת הנדל"ן יעל דראל עם התשובות במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

תוכנית ענק להתחדשות עירונית בבת ים: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה היום (שני) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית לפינוי ובינוי במתחם הרב לוי-ניסנבאום בשכונת רמת הנשיא בעיר. במסגרת התוכנית יוקמו כ-1,970 יחידות דיור, מהן כ-400 דירות קטנות - שיחליפו 424 דירות ישנות שנבנו בשנות ה-70 של המאה הקודמת. במנהל התכנון הדגישו כי מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית מהגדולות ביותר שקודמו עד כה בעיר.

התוכנית החדשה, שתבוצע על ידי החברות אמריקה ישראל להשקעות וע. לוזון, כוללת הקמה של 16 מבני מגורים בגבהים משתנים. לאורך רחוב הרב לוי יוקמו מבני מגורים שאינם גבוהים, עד 10 קומות, ולאורך הרחובות יוספטל, כ"ט בנובמבר וניסנבוים, בהם יעבור הקו האדום של הרכבת הקלה, יוקמו מבני מגורים בני 35-40 קומות בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה. על פי התוכנית, מבני המגורים החדשים יוקמו במקום 27 מבני מגורים בני 3-4 קומות, בהם כאמור 424 יחידות דיור ישנות.

התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-51 דונם, והיא ממוקמת בחלקה המערבי של שכונת רמת הנשיא, בין הרחובות הרב לוי במזרח, ניסנבאום במערב, יוספטל בצפון וכ"ט בנובמבר בדרום. היא כוללת שטח משמעותי של כ-9 דונם עבור שטחי ציבור, המאפשרים הקמת בית ספר חדש. כמו כן, נקבעו הוראות שימור ושדרוג לגן העירוני הנמצא במרכז המתחם. מבנה בית הספר הקיים שנמצא בסמוך לגן, ייהרס וייבנה מחדש בתכנון עדכני.

הדמיית פרויקט הרב לוי ניסנבאום בת ים. משרד האדריכלים צפור גרשון-צפור ברק אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ,
כך צפוי להיראות פרויקט ההתחדשות ההעירונית בבת ים, מהגדולים בעיר/משרד האדריכלים צפור גרשון-צפור ברק אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

בנוסף, יוקמו שבילים שיאפשרו מעבר הולכי רגל בצירי צפון-דרום ומזרח-מערב - ויבטיחו את חיבור המתחם החדש עם השכונות הסובבות. זאת יחד עם הרחבת המדרכות ברחובות הרב לוי וניסנבאום ויינטעו לאורכם עצים.

לדברי יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, דניאלה פוסק, "התוכנית כוללת בינוי הדרגתי, כך שהבנייה הנמוכה משתלבת עם אופי שכונת המגורים הקיימת שממזרח לתוכנית, והבנייה הגבוהה תשתלב עם אזור העסקים המתפתח ממערב ורחובות ניסנבאום ויוסטפל, שם יעבור הקו האדום של הרכבת הקלה".

מתכננת המחוז הבהירה כי הכללה של כ-100 דירות להשכרה, כ-400 דירות קטנות ובניינים שאינם גבוהים בתוכנית, יאפשרו תמהיל אוכלוסייה מגוון באופן משמעותי ומניעת הדרה של התושבים העכשוויים. יצוין כי התוכנית הוגשה על ידי הוועדה המקומית בת ים ותוכננה על ידי משרד אדריכלים צפור גרשון-צפור ברק אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ. ניהול הפרויקט מבוצע על ידי אדריכל גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully