וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון דחה את פינוי הטרמינל האזרחי בשדה דב ב-8 חודשים

27.11.2017 / 15:54

ברגע האחרון: 4 ימים לפני שרשות שדות התעופה הייתה אמורה לפנות את הפעילות האזרחית בשדה התעופה דב הוז בת"א, פנה שר האוצר לכנסת לצורך הארכת צו הפינוי עד יולי 2018. אם יוקם מסוף זמני בטרמינל הצבאי, העלות תעמוד על 50 מיליון שקל

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: חוק שדה דב אושר במליאת הכנסת)

4 ימים בלבד בטרם הייתה אמורה רשות שדות התעופה לפנות את הטרמינל האזרחי של שדה התעופה שדה דב בתל אביב, הודיע היום (שני) שר האוצר, משה כחלון, כי הוא דוחה את מועד המעבר ב-8 חודשים - עד יולי 2018. כחלון פנה אתמול ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם, לצורך הארכת הצו, כפי שקובע החוק, במטרה לאפשר את המשך פעילות התעופה האזרחית. כעת לוועדת הפנים יש ימים ספורים לאשר את הצו, על מנת שביום שישי הקרוב הרשות לא תצטרך לפנות את הפעילות, והיא תדון בו ביום רביעי הקרוב.

על שטח שדה התעופה דב הוז מקודמת תוכנית בנייה רחבת היקף. תחילה הייתה אמורה רשות שדות התעופה לפנות את השדה ב-2016, אולם חוק שקידמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואיציק שמולי (המחנה הציוני), קבע כי הפעילות האזרחית תפונה לצד הפעילות הצבאית רק בינואר 2019. אלא שמכיוון שלמדינה ישנו הסכם עם בעלי הקרקעות הפרטיים על פינוי השדה וקידום תוכנית הבנייה, הוחלט כי הטרמינל האזרחי יפונה ב-1 בדצמבר השנה - למבנה ארעי בשטח המחנה הצבאי.

מנחת מטוסים בבסיס שדה דב, תל אביב. ראובן קסטרו
בינתיים עומד על כנו. הטרמינל האזרחי בשדה דב/ראובן קסטרו

במכתב שכתב היועץ המשפטי של משרד האוצר לשר כחלון, התברר כי העלות התקציבית של הקמת מבנה ארעי עבור הטרמינל האזרחי של שדה דב, תעמוד על כ-50 מיליון שקל. מדובר בסכום שהמדינה, ככל הנראה, לא מיהרה לשלם, במיוחד משום שמדובר במבנה שאמור לשמש את הפעילות זמן קצר יחסית (פחות מחצי שנה עד מועד הפינוי הסופי). עם זאת, במכתב ציין היועץ המשפטי כי ההחלטה לדחות את מועד המעבר הייתה נעוצה רק ב"התמשכות הליכי המכרז (של משרד הביטחון להקמת המסוף הזמני - ה.צ) והליכי ההתייעצות".

היועץ הוסיף כי הזמן המשוער להקמת המסוף הזמני עומד על כ-8 חודשים, אולם הדגיש כי אם יוחלט שלא לקדם את מימוש הקמת המסוף הזמני בסופו של דבר - חלופה שמתברר כי עלתה על הפרק בימים האחרונים - יהיה צורך לבטל את המכרז שפרסם משרד הביטחון, תוך תשלום פיצויים. כך או כך, אם משרד האוצר לא היה פונה השבוע לכנסת בבקשה להאריך את הצו, החוק היה מאלץ את רשות שדות התעופה לפנות את הטרמינל, ולא היה באפשרותה לנהל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully