וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישלון במכרזי מחיר למשתכן בטבריה, ערד ורמלה

אורי חודי

22.11.2017 / 19:05

זאת, למרות שבחלק מהמכרזים הותר לקבלנים למכור מחצית מהדירות בשוק החופשי. בנהריה נרשמה היענות חלקית למכרז - 272 דירות ייבנו לפי 6,255 שקל למ"ר

אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

עוד שלושה מכרזים גדולים של מחיר למשתכן נכשלו לאחר שאף קבלן או יזם לא הגיש הצעה. שניים מהמכרזים בפריפריה - בטבריה וערד, והשלישי דווקא במרכז - ברמלה. לעומת זאת בנהריה נרשמה הצלחה חלקית במכרז ובמעלות תרשיחא נסגר בהצלחה מכרז קטן. בסך הכל נותרו על המדף בשלושת המכרזים 2,451 יחידות דיור, 1,640 מתוכן דירות מוזלות במסגרת מחיר למשתכן , שישובו לשיווק חוזר. נציין כי המכרזים לא הצליחו למשוך מציעים למרות שבחלקם עמד שיעור יחידות הדיור שהזוכה יכול למכור בשוק החופשי על 50%.

בערד כלל המכרז 198 יחידות דיור בשישה מגרשים בשכונת יהושפט , 99 מהן מוזלות ו-99 למכירה בשוק החופשי במחיר מלא. במכרז נקבע שיעור של 50% מהדירות למכירה בשוק החופשי, ולמרות זאת לא הוגשה אף הצעה.

מכרזי מחיר למשתכן. גלובס
מכרזי מחיר למשתכן/גלובס

בטבריה כלל המכרז 758 יחידות דיור בשכונת הרקפות (מורדות ואדי רקת), בארבעה מגרשים שונים - 531 דירות מוזלות לצד 227 למכירה בשוק החופשי. מכרז נוסף בטבריה, שנסגר במועד מאוחר יותר, נכשל אף הוא: בו הצעו 671 יחידת דיור, לצד צמודי קרקע ושטחי מסחר. כשהמכרז פורסם לראשונה, היה רובן המכריע של הדירות מוזלות, אך לבסוף שונה כך שיתחלק ל-350 דירות מוזלות לצד 321 דירות שהזוכה יוכל למכור בשוק החופשי - זאת, לצד 22 צמודי קרקע ושטחי מסחר. למרות השינוי, גם למכרז זה לא הוגשו הצעות.

המכרז ברמלה שאף הוא לא זכה לאף הצעה מצד קבלנים כלל שלושה מגרשים שונים בשכונת מכבי שבהם 552 יחידות דיור - 442 מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר, 110 יחידות דיור, למכירה בשוק החופשי.

במכרז שנסגר בעיר נהריה בהצלחה חלקית הוגשה הצעה רק לאחד משני המגרשים שהוצעו, ובו 272 יחידות דיור. הזוכה היא חברת ספייס בנייה ויזמות שהציעה 6,255 שקל למ"ר, קרוב למחיר המקסימום שנקבע במכרז - 6,289 שקל למ"ר. מכרז זה מאפשר לחברה לבנות 218 יחידות דיור מוזלות לצד 54 דירות בשוק החופשי בשכונה הצפון מזרחית בעיר. במקביל, המגרש השני המאפשר בניית 218 יחידות דיור מוזלות ועוד 54 דירות במחיר לא זכה להצעות.

עוד מכרז שזכה להצלחה ממוקם במעלות תרשיחא, בשכונת הבנים. במכרז זה זכתה חברת ל. אופק ייזום וניהול פרויקטים שתוכל לבנות 26 יחידות סך הכל, 17 יחידות דיור מוזלות לצד 9 יחידות דיור במחיר מלא.

תוצאות המכרזים מעידות כי ביקוש הקבלנים לרכישת מגרשי מחיר למשתכן בערים מסוימות, בעיקר בפריפריה אך לא רק שם, הולך ונחלש לאחרונה, למרות ה"בונוס" של מכירת יותר דירות בשוק החופשי.

נתונים אלו יקשו על משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון להגדיל את היצע הדירות המוזלות כפי שציפו והצהירו מלכתחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully