וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת הזכאים": הסערה סביב הגרלת מחיר למשתכן בשוהם ממשיכה

2.11.2017 / 11:19

זכאי סדרה א' של תוכנית הדיור המוזל, שנרשמו להגרלות ביישוב בשוהם, פנו לבית המשפט בטענה כי זכאי סדרה ב' "עוקפים אותם בתור". זאת לאחר שההגרלה בוטלה בעקבות עתירה של זכאי סדרה ב' נגד התוכנית. "זכאי סדרה ב' הם שחקנים חדשים"

שוהם. Google Street View, צילום מסך
הכניסה לעיר שוהם/צילום מסך, Google Street View

הסערה סביב הגרלת מחיר למשתכן ביישוב שוהם מסרבת לגווע: לאחר שבוטלה הגרלת מחיר למשתכן ביישוב, בעקבות עתירתם של זכאי סדרה ב' נגד המדינה, ממשיך המאבק בין קבוצות הזכאים להתנהל בזירה המשפטית.

נכון להיום, מסרבים זכאי סדרה ב' למשוך את עתירתם - ובתגובה שהגישו היום (חמישי) זכאי סדרה א' ביישוב שוהם לבית המשפט, הם טוענים כי בניגוד לעמיתיהם מסדרה ב', הם ממתינים זמן ארוך מאוד להגרלה ואין להציב אותם בשורה אחת עם הזכאים מהסדרה השנייה.

בתשובה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין מנחם אברמוביץ, אלינור שטרק וזוהר אילן ממשרד המבורגר עברון ושות', מותחים 66 זכאי סדרה א' ביקורת חריפה נגד זכאי סדרה ב', המצטרפים החדשים כהגדרתם, וטוענים כי "הם סבורים שהתוכנית אליה הצטרפו זה עתה היא תוכנית כבקשתך".

בתשובתם כתבו כי "עתירה זו משקפת ניסיון פסול של קומץ אנשים, שמרביתם הצטרפו ממש לאחרונה לתוכנית מחיר למשתכן, לעקוף תור ארוך הכולל עשרות רבות של זכאים, ולהקנות לעצמם עדיפות".

"ממתינים כבר תקופה ארוכה להזדמנות לרכוש דירה"

לטענת זכאי סדרה א' במחיר למשתכן, קבלת העתירה של זכאי סדרה ב' תסב נזק חמור לכל משתתפי התוכנית, ובראש ובראשונה לבני המקום מסדרה א', אשר בהגרלות אלה אמורים היו ליהנות מסיכויי זכייה מוגדלים, כיאה למעמדם כבני מקום

בתשובתם למדינה מציינים זכאי סדרה א' כי הם "חסרי דיור" (כהגדרתם לפי התוכנית), שממתינים זמן רב להזדמנות לרכוש דירה במחיר מופחת בהתאם לתנאי התוכנית; והמתינו תקופה ארוכה, במהלכה נרשמו להגרלות רבות אחרות - והפסידו. לטענתם, בכל הזמן הזה מחירי הנדל"ן הוסיפו ועלו וכל המתנה נוספת רק מחמירה את מצבם.

לדבריהם, בניגוד לזכאי סדרה ב' שהם "שחקנים חדשים", כהגדרתם, שהצטרפו לתוכנית מחיר למשתכן רק לאחר שנפתחו בה הגרלות רבות (כזכור סדרה ב' הם זכאי התוכנית שהוציאו את תעודת זכאותם לאחר 3.9.2017), הרי שהם ממתינים כבר תקופה ארוכה מאוד להזדמנות לרכוש דירה. לטענתם, זכאי סדרה ב' מיהרו לתקוף את תנאי התוכנית כבר עם הצטרפותם, למרות שהתנאים היו ידועים להם קודם להצטרפות.

בהמשך תשובתם טוענים זכאי סדרה א' כי המהלך שמבוצע על ידי הזכאים בסדרה המאוחרת (סדרה ב'), מכוון לאלץ את המדינה להציב אותם בשורה אחת איתם - ובפועל לייצר "קבוצת ייחוס" חדשה במסגרת התוכנית, ולהחיל עליה כללים חדשים, תוך התעלמות מהעובדה שבינם לבין זכאי סדרה א' קיים שוני מהותי.

לטענת הזכאים שנרשמו לסדרה א' בתוכנית, השוני בין הקבוצות מתבטא בעצם הזכאות להירשם לתוכנית מלכתחילה, במשך המתנתם להגרלה ובהשתתפותם הפעילה לאורך זמן בתוכנית. "למעשה, העותרים אף מרחיקים לכת ומבקשים לקבל כבני מקום עדיפות על פני כלל זכאי סדרה א', דבר שלא ייתכן", כתבו.

זאת ועוד, לטענתם, קבלת העתירה של זכאי סדרה ב' תסב נזק חמור לכל משתתפי התוכנית, ובראש ובראשונה לבני המקום מסדרה א', אשר בהגרלות אלה אמורים היו ליהנות מסיכויי זכייה מוגדלים, כיאה למעמדם כבני מקום, כפי שהוגדר על פי כללי התוכנית. בתשובתם מבקשים זכאי סדרה א' מבית המשפט לדחות את העתירה של זכאי סדרה ב' ולחייב אותם בהוצאות.

יצוין כי ביום שני האחרון הגישו זכאי סדרה ב' את תגובתם, במסגרתה עמדו על התנגדותם למחוק את העתירה שהגישו. זאת, לאחר שפרקליטות המדינה ביקשה כבר מבית המשפט להורות לזכאי סדרה ב' למחוק את עתירתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully