וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי אורבני שיש: הצצה ראשונה לשכונה החדשה של תל אביב

14.11.2017 / 8:02

עשרות מסעדות, קניון אופנה, קאנטרי קלאב, מתחם ספורט, מוסדות חינוך ואפילו נוף לים: הכירו את שכונת TLV

ראובן קסטרו

במשך שנים ארוכות מתחם הרחובות חשמונאים-ארבעה-קרליבך היה אפרורי, ונחשב לחצר האחורית והפחות אטרקטיבית של תל אביב. אמנם בלב השכונה ממוקם "הסינמטק", שמרכז אליו את פסטיבלי הסרטים והשקות גדולות, ותיאטרון "הבימה" נמצא במרחק של חמש דקות הליכה ממנה, אבל החיים בתל אביב התרכזו בעיקר בשדרות רוטשילד, והשכונה נותרה מוזנחת במשך תקופה ארוכה.

כל זה היה נכון עד לאחרונה.

פרויקט TLV של גינדי. יח"צ,
שכונת TLV היא הלב החדש של העיר ללא הפסקה/יח"צ

היום, כל מי שמזדמן אליה מבין את גודל המהפך שחוותה השכונה, שעתידה בשנים הקרובות לשמש כלב החדש והפועם של תל אביב. חניון הארבעה הוחלף בפיאצת גבעון, בנייני משרדים ייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים, מסעדות חדשות, מקומות תרבות, בילוי ופנאי.

בשכונה ממוקמים גם קניון TLV ובצמוד מתחם שרונה ובו שרונה מרקט, שניהם מוקדי בילוי המתאימים למגוון רחב של גילאים. תחנת הרכבת הקלה שתפעל ממרכז השכונה תאפשר הגעה מהירה אליה וממנה מכל אזור גוש דן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

האלטרנטיבה הכי טובה לשיפור רמת החיים

השכונה החדשה מוקפת בגורדי שחקים ובנייני משרדים, כשמתחם שרונה נמצא מצפון, ודרומית לה אפשר למצוא את מתחם יצחק שדה, בו הולכים להיבנות 14 מגדלים בני 30 קומות של בתי עסק ומלונאות. בלב כל זה שוכן פרויקט השוק הסיטונאי של חברת גינדי, שיושב על קשת הרחובות חשמונאים וקרליבך, ומביא אוכלוסייה חדשה ומגוונת לאזור. "מהקומה ה-12, איפה שאני גר, רואים את הים. אני חושב שזה מה שגרם לי להתאהב במקום", אומר אפי אושעיה, לשעבר חבר כנסת, שרכש דירה בפרויקט.

"כל החיים גרתי בנתניה. את הדירה בשוק הסיטונאי קניתי להשקעה, לא חשבתי לעבור לגור כאן. אבל אז ראיתי את הבניין, את הסטנדרט והמיקום, וזה עשה את שלו. מצא חן בעיניי. הבנות שלנו כבר עזבו את הבית, עברו לתל אביב, וגם אנחנו רצינו", הוא מוסיף. "פתאום הבנו שהדירה שקנינו ממוקמת ליד כל המקומות המעניינים של העיר – הסינמטק, הבימה – מרכז קולינרי תרבותי. מתחת לבית יש לנו קניון, שני סופרמרקטים, וכל קופות החולים והבנקים ממוקמים קרוב. אתה מסתובב בתוך פארק עם מזרקות, גנים ציבוריים, קאנטרי קלאב עם ספא, חדר כושר, בריכות. צריך יותר מזה? אני בן 60. כשיש ילדים גדולים ונכדים זה מקום אידיאלי. האלטרנטיבה הטובה ביותר שהייתה לנו לשיפור רמת החיים. וגם בתור השקעה זו הייתה החלטה מצוינת כי הדירה שלי כמעט הכפילה את השווי שלה".

גם אנדרי דהן רצה להשקיע, אבל שינה את דעתו. "תכננתי בכלל למצוא נכס להשקעה, אבל כשראיתי את הפרויקט החלטתי לתת את הדירה לבת שלי, שהיא תוכל לגור בה בחופשות שלה בארץ". דהן חושב שככל שהמקום יתאכלס והפיתוח סביבו ימריא, שווי הנכס רק יגדל. "מדובר באזור פשוט מצוין. כהשקעה, התברר שמדובר בהשקעה מצוינת שרק תמשיך לעלות עם השנים".

פרויקט TLV של גינדי. יחצ,
לגור קרוב למוקדי בילוי דוגמת מתחם שרונה. פרויקט TLV/יחצ

מקום לגדול בו

בחודשים האחרונים קיבלו כ-600 משפחות את המפתחות לבתים שרכשו בפרויקט, ומהנדסי השכונה חשבו גם על המשפחות הצעירות, שאמורות לגדל בה ילדים. בשכונה החדשה אפשר למצוא אשכול גנים ובו עשרה גני ילדים חדשים, בית ספר יסודי שנבנה במיוחד לתושבי האזור ובית ספר תיכון שממוקם בקרבת מקום.

"נתחיל בזה שיש כאן חניה", אומר יואב צוף, דייר בפרויקט. "כשגרתי בדירות בשכירות, רק על החניה יכולתי להוציא 800 שקל בחודש, אם בכלל מצאתי כזאת שיכולתי להשכיר. יש כאן איזה 3,000 חניות בקניון. ומלבד החניה יש את עניין המיקום. אני גר במרכז תל אביב, בין שדרות רוטשילד לעזריאלי. אני במרחק הליכה מהים, חמש דקות מהבימה ו-20 דקות מנווה צדק. הכול זמין במרחק נגיעה, 24/7. אני לא צריך לשרוף שעות בפקקים כדי להגיע לכל מקום. אנחנו מרגישים שחשבו על תושבי השכונה, ושמו דגש מיוחד על תשתיות לילדים. יש לנו עשרה גני ילדים לבחירה, כולם מתחת לבית. אז אני יורד במעלית, שם את הבנות שלי בגן, וממשיך לעבודה. בנו כאן בית ספר יסודי, יש מתחם ספורט, מגרש כדורסל, קניון מפואר, בריכות ופארק ירוק, והכל חדש-חדש מתחת לבית".

היום משווקת חברת גינדי ארבעה מגדלים חדשים בפרויקט השוק הסיטונאי, כאשר הדירות עדיין נמכרות במחיר נמוך מהמחיר לדירה בשכונה. "רוב הדירות היום בתל אביב מתפרקות או עולות סכומי כסף שאי-אפשר באמת לשלם", מוסיף צוף. "הפרויקט הזה מאפשר לי לחיות ברמת החיים שאני רוצה, במרכז תל אביב, בבניין חדש ובטיחותי. בשנים הקרובות פשוט לא ייבנו בתל אביב עוד שכונות כאלה, זו הזדמנות חד-פעמית".

מעניין אתכם לקנות דירה במתחם? השאירו פרטים כאן ויחזרו אליכם

לא מוציאים את הרכב מהחניה: המרחק בהליכה משכונת TLV למוקדי עניין. עיבוד תמונה
לא מוציאים את הרכב מהחניה: המרחק בהליכה משכונת TLV למוקדי עניין/עיבוד תמונה
תוכן מקודם
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully