וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה יד שנייה או מחיר למשתכן? אלון גל מייעץ

אלון גל

8.9.2017 / 10:47

המאמן האישי אלון גל מגיע לוואלה! עסקים: בכל שבוע ייעץ בתחומי חיים שמעסיקים אותנו. הפעם - האם כדאי לזוג צעיר לרכוש דירה? האזינו לשיחה ב-103FM

אלון גל. Creative Commons
אלון גל/Creative Commons

בתוכניתו של אלון גל סיפרה מאזינה למאמן האישי על התלבטות שלה ושל בן זוגה לגבי עתידם. "אנחנו זוג צעיר שהתחתן לפני כשנה ומתלבט אם לרכוש דירה יד שנייה או להצטרף לתוכנית מחיר למשתכן", אמרה המאזינה. "אנחנו רוצים שתהיה לנו דירה משל עצמנו ורוצים ביטחון כלכלי. אנחנו סטודנטים ולכן איננו עובדים כעת ומרוויחים יחד משכורת של כ-5,000 שקל בלבד. ההורים עוזרים לנו כלכלית בשכירות וכל חודש משלמים עבורנו כ-2,200 שקל ואף שומרים לנו סכום כסף של כ- 600 אלף שקל עבור רכישת דירה עתידית. מה עלינו לעשות?"

"את אומרת דברים סותרים", השיב גל. "ביטחון כלכלי הוא תוצר של נכסים וחוסר בביטחון כלכלי הוא תוצר של התחייבויות. נניח שהשתמשת בכסף שההורים הקציבו לכם ורכשת דירה ב-1.5 מיליון שקל שיצאו לך לאחר שיפוץ כ-1.7 מיליון שקל. כדי לרכוש דירה שכזו יהיה עלייך לקחת משכנתא של 1.1 מיליון שקל שהם כ-5,000 שקלים החזר חודשי עבורך. לפי מה שאת מתארת זו לא הסיטואציה ההגיונית והנכונה עבורך כמי שרוצה ליצור ביטחון כלכלי. רכישה שכזו תוביל אותך להתרסקות. זו הדרך הטובה ביותר לייצר חיים של רדיפה אחרי הזנב של עצמך בדרך לשום מקום. הרעיון שלך יגרום לך לאבד את ה-600 אלף שקלים, שהם היו הסיכוי שלך לביטחון כלכלי ואף תתווסף לך עוד הוצאה כלכלית של 60 אלף שקלים בשנה. אין הגיון בצעד שכזה".

גל הציע למאזינה חלופה אחרת. "במקום זאת, היעזרי בכסף שהוקצב לך מהורייך לרכישת דירה להשקעה שתאפשר לך רווח סולידי של כ-2,600 שקל בחודש שהם כ-30 אלף שקל בשנה. דירה להשקעה תאפשר לך במקום לאבד 60 אלף שקל בשנה, להרוויח 30 אלף שקל בשנה - זהו פער של 90 אלף שקל בשנה. השקעה של 600 אלף שקל יניבו לך 30 אלף שקלים בשנה, ייצרו לך 1.7 מיליון שקלים אחרי 25 שנים שהם כפול מהסכום שיש לך כיום".

"מחיר למשתכן הוא הפתרון הגרוע ביותר עבורך", הוסיף גל. "המחיר שמציעים במחיר למשתכן מאפשר הנחה של 20% מהמחירים של שוק הנדל"ן כיום. בכדי לרכוש דירה בתוכנית תאלצי להיכנס למשכנתאות שיצרו לך נזק. אזורי מחיר למשתכן כיום עתידים להיות מוצפים בדירות, דבר שייאלץ את רוכשי הדירות להשכיר את הנכסים במחירים נמוכים רק בכדי שיוכלו לשלם את המשכנתא. אני רואה ברכישת דירה בתוכנית עבורך כסכנה והתחייבות".

"לסיכום", אמר גל, "מה שעלייך לעשות הוא לשכור דירה לעצמכם ולרכוש דירה להשקעה. הכניסי מהדירה להשקעה 30 אלף שקלים בשנה וכך יהיה לך לבן זוגך הסיכוי לרווחה כלכלית בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully