וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יעשו השוכרים? פרויקט השכירות ברמת השרון לא מוכן לאכלוס

17.7.2017 / 10:30

פרסום ראשון: פרויקט השכירות לטווח ארוך נחנך בקול תרועה רמה, אך הזוגות הצעירים שזכו בהגרלה נדהמו לגלות רק שבועיים לפני מועד האכלוס שיאלצו להמתין עוד כחודש עד לקבלת המפתח. שוכר: "אנחנו אמורים לפנות את הדירה שלנו - ונכון לרגע זה אין לנו פתרון"

פרויקט אביב שכירות מוזלת טווח ארוך רמת השרון נדלן נדל"ן. אסף פרץ,
כך נראה הפרויקט ברמת השרון/אסף פרץ

הבטחות באוויר? פרויקט שכירות לטווח ארוך, שהוקם ברמת השרון על ידי חברת אביב וכולל 281 דירות להשכרה (מתוכן 70 דירות בשכירות מסובסדת ומפוקחת), נחנך באחרונה ודובר עליו לא מעט. אכן מדובר בבשורה חשובה לציבור שוכרי הדירות באזור, ובעיקר למי שהצליח לזכות בחוזה לאחת הדירות בשכר הדירה המפוקח בפרויקט.

אלא שבימים אלו הרוחות בקרב שוכרי הדירות סוערות, לאחר שלוואלה! נדל"ן נודע כי השוכרים - שאמורים היו לקבל מפתח לדירה בעוד שבועיים - ייאלצו להתעכב ולספוג חודש איחור ביחס להתחייבות המקורית של החברה. הסיבה לעיכוב: נכון להיום אין בידי החברה טופס 4 - והאכלוס אינו מתאפשר במועד.

מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי בימים האחרונים החלו שוכרי הדירות בפרויקט לקבל טלפונים מטעם החברה היזמית, ונמסר להם כי יחול עיכוב של מספר שבועות באכלוס, וכי במהלך תקופה זו החברה מציעה את האפשרות לאחסן את חפציהם במחסנים בפתח תקווה. עם זאת, שוכרים רבים מוטרדים משאלת המגורים - שכן רבים מהם תכננו את המעבר לתחילת החודש, כפי שהובטח להם. אולם כעת ייאלצו למצוא פתרונות דיור למספר שבועות נוספים עד שיתאפשר האכלוס.

אחד השוכרים סיפר בשיחה עם וואלה! נדל"ן כי ההתרעה הקצרה הציבה רבים משוכרי הדירות בפרויקט בבעיה. "בתקופה האחרונה היינו בקשר עם החברה, כדי לוודא שהאכלוס יהיה בזמן ובמועד - והתשובה הייתה שיהיו איתנו בקשר לגבי קבלת מפתח. לא הנחתי שיש בעיה, משום שהקשר נוצר ביוזמתנו, ולכן כל מה שציפיתי לו הוא רק עדכון לגבי קבלת המפתח. לצערי, אתמול קיבלנו טלפון ראשון, שבועיים לפני שאנחנו אמורים לקבל מפתח, והתבשרנו שיש בעיה עם טופס 4 ונכון לרגע זה מסירת הדירה לא תוכל להתבצע ב-1 באוגוסט".

לדברי השוכר, "הם הציעו שאנחנו נוביל את הציוד שלנו על חשבוננו למחסן בפתח תקווה וישלמו על ההובלה מהאחסון עד לדירה כשהאכלוס יתבצע - אבל אנחנו בהחלט מצפים לפיצוי. יש סעיף בחוזה שאומר שאם יש עיכוב במסירה של למעלה משבועיים, אנחנו זכאים לקבל 50% החזר של חודש אחד. הדירה שלנו מושכרת בכ-4,000 שקל, כלומר אנחנו זכאים לסכום של כ-2,000 שקל".

פרויקט אביב שכירות מוזלת טווח ארוך רמת השרון נדלן נדל"ן. אסף פרץ,
כך יראו הדירות מבפנים/אסף פרץ

שוכר: "יש הרבה מאוד אנשים שממש אין להם פתרון למגורים"

בכל הנוגע לבעיית הדיור עד לאכלוס הצפוי, אמר השוכר: "אנחנו אמורים לפנות את הדירה שלנו - ונכון לרגע זה אין לנו פתרון. אנחנו גרים היום בחולון, ואת הבן שלנו רשמנו לגן הילדים ברמת השרון. המשמעות של העיכוב היא שאנחנו נעבור ממש כשנפתחת השנה, ולוח הזמנים יהיה מאוד לחוץ. יש הרבה מאוד אנשים שממש אין להם פתרון למגורים בתקופה הזו - כולם פה שוכרי דירות וההתרעה היא של שבועיים".

שוכרת נוספת סיפרה כי בעקבות ההודעה ברגע האחרון, יאלצו בני הזוג לפנות את דירתם המושכרת - ולהתגורר אצל הוריהם: "אנחנו גרים היום בהרצליה, והפתרון היחידי שמצאנו הוא לעבור לחודש להתגורר אצל ההורים. על פי מה שנמסר לנו אתמול, חברת אביב אמורה לתת לנו פתרון אחסון ואנחנו יודעים שאנחנו גם זכאים לפיצוי בשל העיכוב. מצבנו עוד יחסית נוח, כי ההורים שלנו מתגוררים באותה עיר, אבל יש הרבה מאוד אנשים אחרים בפרויקט שצריכים להכניס את הילדים למסגרות ועבורם הבעיה גדולה יותר".

בקבוצת הפייסבוק של שוכרי הדירות בפרויקט הרוחות, כאמור, סוערות. חלק מהשוכרים שאינם מתגוררים בקרבת רמת השרון ורשמו את ילדיהם למסגרות בעיר, חוששים שלא יעברו בזמן עד לתחילת שנת הלימודים - ויאלצו לנסוע מרחקים ארוכים לגני הילדים שאליהם נרשמו. אחרים התרעמו וציינו כי ההתראה קצרה וכי אין להם פתרונות דיור נאותים לחודש העיכוב הצפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזה השכירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-4,000 שקל בחודש לדירת 3 חדרים

הפרויקט ברמת השרון ממוקם ברחוב חטיבת אלכסנדרוני וכולל 281 דירות להשכרה לטוח ארוך, מתוכן 70 דירות בשכירות מפוקחת המיועדות למחזיקי תעודת זכאות של משרד השיכון אשר זכו בהגרלה. בפרויקט הוקמו ארבעה מבנים - שלושה בניינים בני 13 קומות ובניין אחד בן 21 קומות. הדירות המפוקחות מפוזרות ברחבי הפרויקט ואינן מרוכזות באזור אחד.

דמי השכירות החודשיים לזכאים עומדים על מחיר התחלתי של 3,980 שקל בחודש לדירת שלושה חדרים עם מחסן, חניה ודמי ניהול. דירת ארבעה חדרים עולה החל מ-5,270 שקל בחודש. שכר דירה שאינו מפוקח יעמוד על החל מ-5,000 שקל בחודש לדירת שלושה חדרים ועד 8,900 שקל בחודש לדירות דופלקס בנות שישה חדרים.

על פי המתווה בפרויקט, תקופת השכירות לדירות שבפיקוח תהיה לשלוש שנים, עם אפשרות להארכת החוזה לתקופה של שלוש שנים נוספות, ואחרי כן לארבע שנים נוספות (סך הכול 10 שנים). הדיירים יוכלו לסיים את תקופת השכירות בתום כל שנה, ובתנאי שהודיעו שלושה חודשים לפני מועד החתימה.

מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי אכן הבטחות החברה לאכלוס הפרויקט נקבעו לתחילת אוגוסט, אולם מחברת דירה להשכיר נמסר: "פרויקט אביב שלי ברמת השרון מוכן לאכלוס. יחד עם זאת, הודיע היזם לשוכרים כי אכלוס הפרויקט יידחה לסוף אוגוסט וזאת על מנת לאפשר את חיבור הפרויקט למערכות המים והחשמל. היזם הציע לדיירים החפצים בכך שירותי אחסון על חשבונו".

מחברת אביב נמסר בתגובה: "חברת אביב סיימה לפני מספר שבועות את בניית הפרויקט המורכב מ-4 מבנים. שלושה מהם קבלו טופס ארבע והרביעי צפוי להתקבל בימים הקרובים. נציין כי עיכוב מסוים נגרם בשל גורמים רגולטוריים שאינם תלויים בנו. כרגע ממתינה החברה לחיבור הפרויקט לתשתיות כגון חשמל ואישורי מכבי אש ומכון התקנים. אנו תקווה כי גופים אלו יעשו ככל שביכולתם להירתם להאצת התהליך וחיבור בהקדם האפשרי.

"על מנת להקל על הדיירים שכרנו מיוזמתנו מחסני אחסון לטובת הדיירים ונממן עבורם ביטוח תכולה. בנוסף, חברת אביב תישא בעלויות ההובלה של תכולת הדירה מהמחסנים לדירה החדשה. לפי הוראת הסכם השכירות, החל מה-15 לאוגוסט יקבלו הדיירים פיצוי של 50% מדמי השכירות מהתקופה הרלוונטית. החברה עמלה במלוא המרץ כדי להשלים את תהליך האכלוס ולאפשר לשוכרים ליהנות מפרויקט איכותי להשכרה ארוכת טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully