וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 מיליון שקל לרשויות שיבנו דיור להשכרה על קרקע פרטית

9.7.2017 / 20:30

חברת דירה להשכיר תקצה מיליונים לשמונה רשויות מקומיות במגזר הכללי וביישובי המיעוטים, שיקימו כ-20 אלף יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח על קרקעות פרטיות ולא רק על קרקעות מדינה. ומה קורה בחולון, תל אביב וירושלים? סקירה

אתר בנייה. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

חברת דירה להשכיר, בניהולו של המנכ"ל עוזי לוי, הכריזה על הזוכים במסגרת "קול קורא" שפרסמה באחרונה, במסגרתו תקצה סכום של עד כ-20 מיליון שקל לרשויות מקומיות שיקדמו תוכניות מגורים על גבי קרקעות פרטיות. זאת במטרה להגדיל את היצע הדיור להשכרה ארוכת טווח גם בקרקעות שאינן בבעלות המדינה, כפי שקורה היום.

מדובר בקרקעות שיש להן פוטנציאל לבנות עליהן 500 יחידות דיור, והחידוש הוא כי מדובר ביישובים הן במגזר הכללי והן במגזר הערבי והדרוזי. הערים שיזכו לסבסוד מהמדינה, בהיקף של 90% מעלויות התכנון או עד שלושה מיליון שקל לכל רשות, הן רחובות, ירושלים, גני תקווה ועכו וכן היישובים שפרעם, כפר קאסם, ראמה וטורעאן.

בסך הכול יוסיפו הרשויות המקומיות שנבחרו במסגרת "הקול קורא" יותר מ-20 אלף דירות להשכרה ארוכת טווח וכן שטחי תעסוקה. ברחובות, ירושלים, גני תקווה ועכו מדובר ב-8,800 דירות ויותר מ-500 אלף מ"ר לתעסוקה. בשפרעם, כפר קאסם, ראמה וטורעאן מדובר ב-12,400 דירות ומעל 800 אלף מ"ר לתעסוקה. התוכניות ביישובי המיעוטים יקודמו במסלול מהיר (הותמ"ל – הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור).

בתוך כך, החברה פרסמה יחד עם רשות מקרקעי ישראל מכרז לבניית 42 דירות להשכרה לטווח ארוך בשכונת תל גיבורים בחולון, כאשר כ-25% מהדירות יושכרו במחיר מופחת בשיעור של 20% ממחיר השוק. הפרויקט יכלול שני בניינים בני 3 ו-7 קומות והדירות שבו יושכרו לתקופה מינימלית של 20 שנה, לפי המודל הסטדנרטי של דירה להשכיר.

נבחר קבלן ביצוע למגדלי דה וינצ'י בת"א; התחדשות עירונית בירושלים

ומחולון לתל אביב: החברות אקרו נדל"ן, בבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי; וקנדה ישראל, בשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, נערכות להתחלת הבנייה בפרויקט דה וינצ'י תל אביב, לאחר שבחרו בקבוצת אשטרום לשמש כקבלן המבצע בפרויקט, בהיקף מוערך של כ-700 מיליון שקל.

הפרויקט, בניהול הנדסי של חברת וקסמן גוברין גבע, ממוקם בפינת הרחובות לאונרדו דה וינצ'י וקפלן. היקף הפרויקט, אשר בנייתו תושלם בתוך חמש שנים, מוערך בשני מיליארד שקל. הוא כולל שני מגדלי יוקרה בני 42 קומות ו-375 דירות. על תכנון הפרויקט, שכולל גם לובי, בריכה "מרחפת" כפי שמגדירים היזמים בקומה השמינית המחברת בין שני המגדלים, ספא וחדר כושר, הופקד אדריכל אבנר ישר.

מגדלי דה וינצ'י יוקמו כחלק ממתחם המשתרע על שטח של כ-10 דונם, ויכלול בנוסף שטחי מסחר ושני בנייני משרדים בני 8-11 קומות. כל הדירות בפרויקט נמכרו למעט שתי דירות פנטהאוז, בשטח של 400 מ"ר עם מרפסות בשטח של 150 מ"ר ובריכות שחייה, שעולות כ-80 מיליון שקל. טווח מחירי הדירות שנמכרו נע בין שלושה מיליון שקל לדירת שלושה חדרים וכשישה מיליון שקל לדירת חמישה חדרים.

בירושלים, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים שבמינהל התכנון, בראשות דלית זילבר, הפקידה להתנגדויות הציבור שתי תכניות להתחדשות עירונית בשכונת קריית יובל, הכוללות 472 יחידות דיור ברחוב שטרן וברחוב אורוגוואי.

ברחוב אורוגוואי מדובר בתוכנית פינוי בינוי הכוללת הריסה של שלושה בניינים בני 2-3 קומות, לטובת חמישה בניינים בני 7-10 קומות עם 136 דירות חדשות. התוכנית תכלול חניון תת קרקעי וחניות ציבוריות והיא משתרעת על שטח של חמישה דונם. היא ממוקמת בין רחוב אורוגוואי לרחוב וולטה עילית ותוכננה על ידי אדריכל קרלוס פרוס.

התוכנית ברחוב שטרן (37-41), גם היא במסגרת פינוי בינוי, כוללת הריסה של שלושה בניינים בני 8 קומות עם 100 דירות, לטובת שלושה מגדלים בני 29 קומות עם 336 דירות חדשות. התוכנית משתרעת על שטח של כ-10 דונם וממוקמת בין רחוב שטרן לבין רחוב גאוני. היא תכלול חניון תת קרקעי וחניה ציבורית וכן שטחי ציבור ומסחר, ותוכננה על ידי משרד דלה פרגולה אדריכלים. שתי התוכניות קודמו על ידי חברת קדמת היובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully