וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכירות ארוכת טווח: הממשלה אישרה שורת הטבות מס

9.7.2017 / 11:37

ההצעה אושרה במטרה לעודד לראשונה את הקמתם של פרויקטי שכירות ארוכת טווח מוסדית בישראל. היא כוללת גם קיצור הליכים בירוקרטיים לכל יזם שיבקש לבנות פרויקטים לשכירות

בנט כחלון ושקד בישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
כחלון בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

אחת הבעיות המרכזיות של שוק השכירות בישראל היא העובדה כי שני מיליון שוכרי דירות אינם נהנים מוודאות בנוגע לעתיד חוזה השכירות שלהם, ונאלצים לעתים לעבור דירה בפרקי זמן קצרים מאוד של בין שנה לשנתיים. הצעה חדשה שאישרה היום (ראשון) הממשלה מעניקה כעת שורה של הטבות מס, במטרה לעודד לראשונה את הקמתם של פרויקטי שכירות ארוכת טווח מוסדית בישראל. ההצעה, שאותה יזמו שר האוצר משה כחלון ושר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, כוללת גם קיצור הליכים בירוקרטיים לכל יזם שיבקש לבנות פרויקטים לשכירות. באוצר מקווים כי סל הפעולות החדש יסייע בהפחתת הביקושים לרכישת דירות ובצינון השוק.

על פי נתונים רשמיים, ניצול הטבות המס ביחס להתחלות הבנייה כיום עומד על פחות מ- 2%. ההצעה הנוכחית מבקשת להעניק הפחתה משמעותית של שיעורי המס הקיימים במטרה לעודד חברות לבנות בניינים נוספים, בהם לפחות מחצית מהדירות יוקצו להשכרה לטווח ארוך.

עד היום, חוק לעידוד השקעות הון קובע כי על בניין חדש להשכרה ישולם מס שבח ממכירה או מהשכרה בגובה 11%. בהצעה שאושרה היום בממשלה נקבע מסלול הטבות נוסף, שלפיו יוענקו הטבות מס מוגדלות לחברה שתשכיר נכס לתקופות של 10 שנים ו- ו-15 שנים. בנוסף, יופחת מס הרכישה על הקרקע שעליה ייבנה הבניין להשכרה בשיעור של 0.5%, עבור מי שישכיר את הדירות ל-15 שנה.

עוד בוואלה! נדל"ן:
זכאי מחיר למשתכן חוששים: "הכסף יהיה תקוע 9 שנים"
פרויקט הסטודנטים ביפו התעכב שנתיים - המשנה ליועמ"ש התערב
כל מה שאתם צריכים לדעת לפני החתימה על חוזה שכירות

אתר בנייה של חברת אסיה סיירוס בדימונה. ראובן קסטרו
ההטבות לא תינתנה רק לבניין חדש אלא גם לבניינים בהם יתבצעו תוספות בנייה/ראובן קסטרו

ההצעה קובעת כי ההטבות לא תינתנה רק לבניין חדש אלא גם לבניינים בהם יתבצעו תוספות בנייה, תמ"א 38 וכן בניינים שייעודם שונה לשימוש למגורים בשכירות ארוכת טווח. חידוש נוסף בחוק הקיים הוא הוספת 'מסלול ירוק' בו תתאפשר לחברות שיקדמו שכירות ארוכת טווח, זכאות אוטומטית להטבות המס למי שיתחייב מול רשות המיסים לעמוד בתנאים כפי שיפורטו להלן:

קבלת הטבות המס כפופה לקבלת היתר בנייה לאחר פרסום החוק, השלמת בניית הבניין, או השלמת תוספת הבנייה עד ליום 31 לדצמבר 2022 או שינוי ייעוד הקרקע עליו נמצא הבניין. כמו כן, יכלול הבניין 30 דירות לפחות. תנאי נוסף הוא גובה השכירות הממוצע לדירת מגורים בבניין, שלא יעלה על סכום שייקבע על ידי רשות המיסים ובהתייעצות עם רשות ההשקעות במשרד הכלכלה. על פי נוסח ההצעה שאושרה, שיעור המס על השבח הריאלי יתקבלו על פי מדרג בכל חמש שנים מלאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חברה שתרכוש בניין להשכרה תקבל הטבה במס

בין השאר, נקבע כי לתקופה של חמש שנים שיעור המס יעמוד על 11%, לתקופה של חמש שנים נוספות, בסך הכול עשר שנים – שיעור המס יעמוד על 9%, ולתקופה של חמש שנים נוספות – בסך הכול 15 שנים - 7.5%. כמו כן, נקבע כי חברה שתרכוש בניין להשכרה תקבל הטבה במס הרכישה בשיעור של 0.5% בלבד (במקום 6% כיום – י"ד) בכפוף לעמידה בתנאי החוק - כשלפחות מחצית מהדירות יושכרו לתקופה של 15 שנה. במשרד האוצר ציינו כי ההטבות מותנות בהשכרת הדירות למלוא התקופות.

שר האוצר, משה כחלון, התייחס להחלטה ואמר כי "החוק יהווה זריקת מרץ לשוק השכירות ארוכת הטווח. שכירות לטווח ארוך מהווה אלטרנטיבה לזוגות צעירים אשר אינם מעוניינים או מסוגלים לרכוש דירה והיא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור. יש צורך לשלב את המגזר הפרטי בשוק השכירות בכדי להגדיל את היצע הדירות באופן דרמטי. המסלול הזה יקודם לצד הפרויקטים של חברת דירה להשכיר שכבר היום משווקת אלפי דירות לשכירות ארוכת טווח במחירים מוזלים באזורי ביקוש"

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן אמר כי "תיקון חוק עידוד
השקעות הון יפחית את הרגולציה לקבלת הטבות המס לבניית דיור להשכרה באופן משמעותי, ומשכך יסייע להגדלת מספר הפרויקטים הנבנים למטרת שכירות ולהגדלת ההיצע עבור שוכרי הדירות בכלל והזוגות הצעירים בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully