וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה האחרונה: 4 בכירים בשיכון ובינוי פרשו מהחברה

9.7.2017 / 12:35

לפני ימים ספורים הודיע מנכ"ל שיכון ובינוי, ירון קריסי, על עזיבתו - אך בדיקה מעלה כי הוא אינו לבד. בשנה החולפת נרשמו עזיבות בקרב הנהלת חברת הנדל"ן הגדולה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שרי אריסון, בעלי חברת שיכון ובינוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה קורה בחברת הנדל"ן הגדולה בישראל? שורה של עזיבות מצד בכירים פקד בשנה האחרונה את שיכון ובינוי, חברת הנדל"ן הגדולה בישראל בשליטתה של אשת העסקים שרי אריסון. נזכיר כי לפני מספר ימים הודיע מנכ"ל החברה, ירון קריסי, על רצונו לסיים את כהונתו ונימק זאת בסיבות אישיות שאינן נוגעות לחברה.

קודם למינויו כמנכ"ל שיכון ובינוי, כיהן קריסי כמנכ"ל החברה הבת, סולל בונה, במשך שש שנים - אולם עזיבתו של קריסי מגיעה, כך נראה, בתקופה שבה מספר נושאי תפקידים בכירים עוזבים אף הם את שורות הנהלת החברה בחודשים האחרונים.

מבדיקת וואלה! נדל"ן עולה כי בימים האחרונים הודיע על עזיבתו גם ירון סילש, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, החברה-הבת של שיכון ובינוי העוסקת באנרגיה מתחדשת. סילש, ששימש בתפקידו הקודם בחברה כסמנכ"ל פיתוח עסקי, היה אחראי בין השאר על פרויקט אשלים בחברה, במסגרתו מקימה שיכון ובינוי תחנת כוח סולארית גדולה בנגב. ואולם כאמור - קריסי וסילש אינם חברי ההנהלה הבכירים היחידים שעוזבים את שורות שיכון ובינוי.

רק לפני חודשיים, בחודש מאי האחרון, סיים את כהונתו עמי לנדאו, ששימש מנכ"ל חטיבת הזכיינות בחברה בשבע השנים האחרונות. בתפקידו האחרון היה אחראי לנדאו, שבתפקידו הקודם שימש סגן החשב הכללי במשרד האוצר, כאחראי בין השאר על מיזמי התשתיות המשמעותיים שבהם מעורבת החברה: כביש מנהרות הכרמל וכביש חוצה ישראל, שבהם מחזיקה שיכון ובינוי 50% ו-37% בהתאמה.

עזיבותיהם של המנכ"ל, מנכ"ל חטיבת הזכיינות ומנכ"ל אנרגיה מתחדשת, מצטרפות לעזיבתה של נושאת תפקיד בכירה בחברה, לימור שאקו, ששימשה בתשע השנים האחרונות סמנכ"לית משאבי אנוש ותפעול בחברה, וסיימה את תפקידה אף היא לאחרונה. שאקו מונתה לתפקיד דומה בזכיינית ערוץ 2 "רשת", הנערכת בימים אלה למעבר לשבעה ימי שידור מלאים.

החברה דיווחה ברבעון הראשון של 2017 על הכנסות שיא של כ-1.8 מיליארד שקל - צמיחה של 62% לעומת הרבעון המקביל ב-2016; אולם למרות השיא בהכנסות, הרווחים הנקיים של החברה רשמו ירידה חדה וכן נרשמה ירידה משמעותית גם בצבר ההזמנות של החברה.

מחברת שיכון ובינוי טרם נמסר בתגובה כי "אין קשר בין סיום כהונתם של המנהלים שנזכרו בכתבה. הניסיון לייצר קשר בין אירועים שאינם קשורים זה לזה לוקה בבסיסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully