וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה לזכויות האזרח: שיווק פרויקט של גינדי ברחובות עם "חבר" אינו חוקי

4.7.2017 / 14:50

לטענת האגודה, ההסכם שנחתם בין גינדי החזקות למועדון הצרכנות לשיווק פרויקט מגורים ברחובות, מפלה בעלי מוגבלויות, ערבים וחרדים ומדיר משרתי צה"ל ומילואים שאינם בקבע. האגודה אף פנתה לרשות מקרקעי ישראל בטענה שמדובר בקרקע ציבורית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט המשותף של גינדי החזקות ומועדון "חבר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם שיתוף הפעולה בין חברת גינדי החזקות למועדון הצרכנות "חבר", המציע הנחות בפרויקט מגורים ברחובות, אינו חוקי? שבועות ספורים לאחר הודעת החברה על שיתוף הפעולה עם מועדון "חבר", פנתה האגודה לזכויות האזרח לחברת גינדי ולרשות מקרקעי ישראל - ודרשה להפסיק לשווק בבלעדיות את פרויקט המגורים החדש של החברה ברחובות לחברי המועדון, בו חברים משרתי קבע בכוחות הביטחון.

האגודה לזכויות האזרח טוענת שמדובר באפליה ובפגיעה בציבור הרחב שמתקשה לרכוש דירות. בפנייתה טוענת האגודה שהסכם הבלעדיות מפלה בעלי מוגבלויות, ערבים וחרדים, ואף מדיר אנשים ששירתו בצה"ל ומשרתים במילואים, אך הם לא אנשי קבע. לעמדתה, מדובר בשיטה המנוגדת לחוק איסור אפליה במוצרים ושירותים. בנוסף, הקרקע שווקה במקור על ידי רשות מקרקעי ישראל במטרה לבנות שכונה לציבור הרחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

באגודה לזכויות האזרח מציינים עוד כי מספר הדירות למגורים הוגדל ב-40%, מכיוון שעיריית רחובות ביקשה לספק דירות קטנות ולהגדיל את ההיצע עבור מחפשי הדירה; אך כעת גינדי מייעדת את השכונה לקבוצה מצומצמת של רוכשים, ובכך פוגעת בהיצע הדירות עבור אזרחים מהשורה. יצוין כי אין זה הפרויקט הראשון שמקדם מועדון "חבר" לחבריו בשיתוף פעולה עם חברת בנייה.

על פי התוכניות, הפרויקט צפוי להתחיל להיבנות ב-2018. מדובר בפרויקט במערב רחובות, שיכלול 416 דירות בחמישה בניינים בני 8-10 קומות ושני מגדלים בני 22 קומות. הבניינים יוקמו מסביב לפארק בשטח של כשני דונם. בשלב הראשון יוצעו לעמיתי חבר שלושה בניינים הכוללים 340 דירות בהנחה של 12% ממחיר השוק, ובהמשך בהתאם לביקוש, יוצעו דירות נוספות.

על פי אתר הפרויקט, בימים אלו מתקיימת הרשמה מוקדמת באינטרנט עבור חברי מועדון "חבר" בלבד, וב-10.7 תיערך בין הנרשמים הגרלה שתקבע את סדר התור לרכישת דירה. גינדי התחייבה שלפחות 170 דירות יימכרו לחברי המועדון, אך היא הודיעה שתזמין 1,200 נרשמים לימי המכירות, מה שיוביל לכך שכנראה כל הפרויקט יימכר לחברי המועדון.

"יזמים שבונים שכונות מגורים חייבים לשווק אותן לכל המעוניין, ובוודאי לא למכור אך ורק לקבוצה שהכניסה אליה חסומה בפועל מטעמים שונים, כמו דת, לאום ומוגבלות. אנו קוראים לחברת גינדי לשנות את מדיניות השיווק שלהם, ולרשות מקרקעי ישראל להנחות את החברה שכך לא משווקים קרקעות במדינה. בתקופה בה הציבור מתקשה מאד לרכוש דירות, לא ניתן לקבל מצב בו מאות דירות מיועדות בבלעדיות ובלי שום הצדקה לאוכלוסייה מצומצמת", אמר עו"ד גיל גן-מור, מנהל היחידה לזכויות חברתיות באגודה לזכויות האזרח.

מחברת גינדי החזקות לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully