וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה ישראל מבטלת את תוכניותיה לקניון בצומת גלילות

שני מוזס

29.6.2017 / 10:40

שנתיים לאחר הכרזה על בניית קניון, החברה רוצה להקטין את שטחי המסחר מ-30 אלף מ"ר ל-10,000. גורם בענף: "בגלל הפחד מהתחרות אף אחד לא רצה לשים כסף"

קניון בגלילות קנדה ישראל. קנדה ישראל, גלובס
הדמיית הקניון/גלובס, קנדה ישראל

לאחר שלפני שנתיים הוכרז על הקמת קניון בלו מול בצומת גלילות בקול תרועה רמה, ל"גלובס" נודע כי בקנדה ישראל מעוניינים לשנות את הייעוד של הקרקע לטובת מגורים ודיור מוגן. בקנדה ישראל פנו בבקשה להקטין את שטח הקרקע שיועד למסחר מכ-30 אלף מ"ר ל-10,000 מ"ר בלבד, וההערכה היא שלא הצליחו להחתים מספיק סוחרים. הפחד מהתחרות גורם לזה שאף אחד לא רצה לשים כסף", אמר ל"גלובס" גורם בענף.

רק לפני כחודשיים שילמו בחברה השבחה לפי התב"ע (תוכנית בניין עיר) הקיימת, אך כעת הוחלט כי הם רוצים להחליף את הזכויות שכיום כוללות דיור מוגן ומסחר בלבד, לזכות שתאפשר בניית מגדל מגורים.

התכנון המקורי של קנדה ישראל היה להקים קניון סגור ומעוצב עם מותגים בינלאומיים שלא נמצאים עדיין בישראל, ולהציע למותגים הישראליים שטחי מסחר גדולים יחסית - וכן שטח נוסף שיועד למגורים ודיור מוגן. מי שמונה להיות אחראי לתכנון והייזום של הפרויקט הוא פאר נדיר, לשעבר מנכ"ל קניוני עזריאלי.

אך לפני לפני חצי שנה עזב את תפקידו, וצוות של כ-16 איש, בהם אדריכלים, יועצים ואנשי שיווק, עברו לעבוד על תוכנית חדשה. ההערכה היא כי הסיבות לכך הן קשיים בגיוס מימון לפרויקט וקושי להחתים סוחרים, בשל חשש מתחרות וייתכן גם שבשל שיתוף הפעולה הצמוד שיש למרבית הרשתות עם קבוצות הקניונים האחרות, וחשש מקניבליזציה.

מתחם גלילות הוא צומת אסטרטגי ומוקד משיכה משמעותי באזור שבו כבר משווקות או נמצאות בתהליכי בנייה עשרות אלפי יחידות דיור ברמת השרון, הרצליה וצפון תל אביב. לפני כ-15 שנה, כשאיקאה הגיעה לישראל זה היה אחד המקומות הפוטנצאליים שנבחנו על ידה. בנקודה האסטרטגית הזו היו אמורים לקום שני קניונים גדולים זה מול זה - ביג פאשן גלילות של קבוצת ביג ובלו מול. השקתם תוכננה לסוף 2018.

מול השטח של קנדה ישראל נמצא בשלבים מתקדמים מתחם ביג פאשן גלילות. הפרויקט של ביג הוא לקניון אופנה פתוח על שטח של 25 אלף מ"ר בקונספט של ביג פאשן אשדוד, אך עם מיצוב מעט גבוה יותר. ההשקעה בהקמת הפרויקט, כולל רכישת הקרקע, מוערכת במיליארד שקל.

"צומת גלילות הופך להיות מוקד משמעותי, ואם הקרקע הזאת הייתה שייכת לקבוצת עזריאלי או מליסרון והן היו יודעות שהממונה על ההגבלים העסקיים תאפשר להן לבנות שם קניון, הן היו קונות את הקרקע", מעריך תמיר בן שחר מחברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר. הוא מוסיף כי "קנדה ישראל אינה שחקנית משמעותית בתחום המסחר, והם חושבים לטווח הקצר לממש ולא לטווח ההשקעה, לטווח הארוך".

מקנדה ישראל נמסר: "הזכויות על השטח לא שונו כלל. אנו בוחנים אפשרות להגדלת הדיור המוגן על חשבון חלק משטחי המסחר, וכל הצוות המקצועי למעט פאר נדיר שוקד בימים אלה על כל האופציות האפשריות למקסם ולייעל את הקרקע ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully