וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון מקים אגף שיטפל בדיור למגזר החרדי

26.6.2017 / 19:00

האגף ירכז את כלל פתרונות הדיור לחברה החרדית. גלנט: "קורת גג איננה פריבילגיה, החברה החרדית היא חלק בלתי נפרד ממרקם החיים במדינה"

טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט/ניב אהרונסון

משרד הבינוי והשיכון יקים אגף שירכז את כלל פתרונות הדיור לחברה החרדית, בהנחיית שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט. הצורך בהקמת האגף נובע מתחזית הדיור הצפויה, הנאמדת באלפי יחידות דיור בשנים הבאות, כך שתוך שני עשורים יידרשו 200 אלף יחידות דיור עבור המגזר החרדי.

באוגוסט 2016 התקבלה החלטת ממשלה 1826, שעניינה תכנון ושיווק מקרקעין לאוכלוסייה החרדית. במסגרתה נקבע כי בין השנים 2016-2018 יתוכננו וישווקו 34,500 יחידות דיור לחרדים. עוד הוחלט כי תינתן התייחסות לשכונות חרדיות במסגרת הסכמי הגג והפיתוח, הנחתמים בשיתוף הרשויות המקומיות בערים בהן מספר החרדים נאמד בפחות מ-15%; וכי יוקמו שני ישובים חרדים חדשים- בצפון הארץ ובדרומה.

על מנת ליישם יעדים אלה, ובמטרה לממש פתרונות למצוקת הדיור הקיימת בחברה החרדית, הוקם אגף חדש לענייני חרדים שהחל לפעול ביוני השנה. האגף יתמקד בהקמת שכונות חרדיות בערים הטרוגניות, כמו גם בחינת הקמת ערים חרדיות חדשות, כדוגמת העיר כסיף. העקרונות המנחים מבוססים על מחקר בנושא צרכי הדיור של החברה החרדית עד שנת 2035, אשר בוצע על ידי המשרד בשיתוף המכון החרדי למחקרי מדיניות

מצוקת הדיור במגזר החרדי הובילה לעליית מחירים תלולה

על פי המחקר, מספר החרדים בישראל נכון לשנת 2014 עומד על 910,500 נפש, המהווים כ-11% מכלל אוכלוסיית מדינת ישראל. בתוך שני עשורים תכפיל האוכלוסייה את גודלה ותמנה כ-1.9 מיליון נפש, שיהוו כ-17% מכלל האוכלוסייה. עוד קובע המחקר כי מצוקת הדיור החריפה בתוך הריכוזים החרדיים, הובילה בעשורים האחרונים לעליית מחירים תלולה, לפתרונות מגורים לא ראויים ולזליגה הולכת וגדלה של תושבים חרדים אל שכונות חלשות בערים מעורבות, תוך יצירת קהילות חרדיות חדשות ושינוי אופי השכונה.

לדברי גלנט, "עם כניסתי לתפקיד, נחשפתי למצוקת הדיור הקיימת בחברה החרדית, אשר דרשה גיבוש תכנית אסטרטגית ארוכת טווח. לאחר בחינת הנושא והצגתו בפני ממשלת ישראל הוחלט על הקמת אגף ייעודי במשרד לנושא החרדים. תכנית הדיור למגזר החרדי, שהוביל משרד הבינוי והשיכון, תסייע לאוכלוסייה החרדית בטווח הזמן הקצר כמו גם בראייה ארוכת שנים.

"קורת גג איננה פריבילגיה, אלא צורך קיומי-בסיסי לכל אזרח במדינת ישראל. האוכלוסייה החרדית הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית וממרקם החיים במדינה, ומשום כך מחובתנו להבטיח כי גם אוכלוסייה זו תזכה לפתרונות דיור הולמים, ברי השגה, התואמים ומתוכננים על פי אורח החיים החרדי. אני מאחל לגב' אילנית אלפי הצלחה רבה במשימתה החשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully