וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים אישרה: מובטל יוכל לדחות תשלום משכנתא

25.6.2017 / 18:56

מדובר בתיקון להצעת חוק הבנקאות שקידם ח"כ רועי פולקמן בתמיכת שר האוצר משה כחלון. "כל אדם יכול להיקלע למצב של אבטלה, זו לא נחלתם של חלשים בלבד"

מפתח לבית. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ועדת השרים של הכנסת אישרה היום (ראשון) הצעת חוק הבנקאות - דחיית מועד פירעון של הלוואה לדיור ללקוח מובטל. ההצעה נועדה לתת פתרון לבעיה הנוצרת במקרה בו אדם שנטל הלוואה לדיור, לא יכול לעמוד בתשלומים חודשיים של אותה הלוואה עקב אובדן מקור פרנסתו.

בהצעת החוק מוצע לאפשר ללווה מובטל לדחות פירעון חודשי של הלוואה לדיור, באופן מלא או חלקי, על פי צרכיו, ולא יותר משלושה חודשים רצופים, ובכל מקרה, סך כל הדחיות לא יעלה על שנה במצטבר. זאת מבלי שיידרש לשלם ריבית פיגורים על ההלוואה, דבר שיגדיל משמעותית את התשלומים שהוא צריך לשלם.

לקריאה נוספת בוואלה! נדל"ן:
האם בקרוב תוכלו לסגור מרפסת בבית הרבה יותר מהר?
"המגמות בשוק הדיור לא תומכות בירידות מחירים במרכז"
המחיר המופקע לדירת 2 חדרים בשכונת נווה צדק בת"א

את הצעת החוק קידם ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו, בתמיכת שר האוצר, משה כחלון. לדברי פולקמן, "משכנתא היא התחייבות לטווח ארוך, עם קשיחות בפירעון לפי התחייבויות שנלקחות בעת מתן ההלוואה, בעוד החיים של הלווה דינמיים ומלאי תהפוכות בלתי צפויות.

"כניסה למשבר אם מתקיימת, מהווה סיכון ללווה לאבד את הנכס. מדובר במהלך שנותן משנה תוקף להסרת חסם הסיכון הקיים בסביבת התעסוקה הישראלית ושאינו יוצר כל נזק כלכלי לבנק המלווה".

השר כחלון הוסיף כי "אף אחד מאיתנו לא מחוסן מרגעי משבר. לכל אדם יכולים להיות בחיים רגעים קשים ,וזה המקום שלנו כמדינה לגלות רגישות ולנסות לעזור ככל הניתן. הצעת החוק של ח"כ פולקמן מידתית ומאזנת בין ערכים של חמלה ורגישות ובין כללי השוק הפיננסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully