וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז מחיר למשתכן בגבעת זאב בוטל והפך למכרז רגיל

אורי חודי

25.6.2017 / 17:36

מכרז מחיר למשתכן לבניית 552 יחידות דיור בגבעת זאב שפורסם בינואר האחרון בוטל, ובמקומו פורסם מכרז קרקע רגיל, כלומר המאפשר לקבלנים להגיש הצעות כאשר הזוכה יהיה זה שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר על הקרקע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביגדור יצחקי, יו"ר מטה הדיור באוצר המשמש גם יו"ר הוועדה לתכנון ופיתוח/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכרז מחיר למשתכן לבניית 552 יחידות דיור בגבעת זאב שפורסם בינואר האחרון בוטל, ובמקומו פורסם מכרז קרקע רגיל, כלומר המאפשר לקבלנים להגיש הצעות כאשר הזוכה יהיה זה שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר על הקרקע.

מדובר במכרז שפרסם משרד הבינוי והשיכון בינואר 2017 המתייחס למתחם אחד בגבעת הבננה. המכרז, שהיה אמור להתבצע במסגרת מחיר למשתכן, מציב מחיר מקסימום למ"ר בדירות המוזלות בפרויקט. תושבים בגבעת זאב ששמעו על המכרז ציפו למועד סגירתו שנקבע בתחילה למאי האחרון, אך נדחה מאוחר יותר ל-24 ביולי.

כעת פורסמה הודעה באתר המכרזים של רשות מקרקעי ישראל לפיה "הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש באיו"ש ומשרד הבינוי והשיכון מודיעים בזאת כדלהלן: מסלול המכרז הנדון ישתנה ויפורסם במסלול של מכרז פומבי ולא במסלול של מחיר למשתכן". נציין כי עד כה לא פורסמה חוברת המכרז והיא צפויה להתפרסם רק ב-21 לאוגוסט. מועד הגשת ההצעות למכרז החדש נקבע ל-30 לאוקטובר 2017.

מדובר במהלך שאינו שגרתי מצד משרד הבינוי והשיכון שכבר כשנתיים, יחד עם רשות מקרקעי ישראל, מפרסמים את מכרזי הקרקע לבנייה רוויה על אדמות מדינה במתכונת של מחיר למשתכן בלבד. מעבר לאכזבת זכאי מחיר למשתכן בגבעת זאב בעקבות ביטול המכרז, נשאלת השאלה האם מדובר במקרה חד פעמי או בתחילת מגמה במסגרתה החליטו במשרד האוצר ובמשרד הבינוי והשיכון להתחיל ולפרסם גם מכרזי קרקע "רגילים" שלא במסגרת התוכנית הממשלתית. אולם, מתשובת משרד הבינוי והשיכון עולה כי לא מדובר במגמה, אלא במקרה נקודתי בו התוכנית המאושרת על המגרש האמור זקוקה לשינוי.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "באישור הוועדה לתכנון ופיתוח, בראשות אביגדור יצחקי, הוחלט כי התכנית בגבעת זאב שאושרה ב-1999 ישנה ואינה מותאמת לסטנדרטים של הבנייה בישראל כיום, מבחינת צפיפות יחידות דיור ופיתוח השטחים הציבוריים. הוועדה לתכנון ופיתוח קיבלה החלטה כי המכרז ישווק במכרז קרקע רגיל, על מנת שלזוכה תהיה הזדמנות להגיש תכנית חדשה שתגדיל את מספר יחידות הדיור ל-750 במקום 550 שמאושרות היום, וכך תותאם לסטנדרטים המקובלים היום בשכונות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully