וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מחירי הדירות של הלמ"ס עלה ב-4.4% בשנה

15.6.2017 / 18:34

מדובר בקצב עלייה שהתמתן יחסית, לעומת הנתון הקודם בחודש שעבר, שהציג עלייה של 6%. עלייה של חצי אחוז נרשמה בחודשים מרץ-אפריל השנה לעומת החודשיים שקדמו להם

בנייה בדימונה. מרץ 2017. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

מדד מחירי הדיור, המתפרסם יחד עם מדד המחירים לצרכן אבל אינו חלק ממנו, עלה בשיעור של כ-0.5% - כך עולה מהשוואת עסקאות נדל"ן שבוצעו בחודשים מרץ-אפריל 2017, לעומת עסקאות שבוצעו בחודשיים שקדמו להם - פברואר-מרץ 2017. את ההשוואה ביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) בסקירה אשר פורסמה הערב (חמישי).

בלמ"ס מדגישים כי בחודש אפריל חל חג הפסח, שכלל מספר מועט של ימי עסקים בהשוואה לחודשים ללא חגים. לכן מספר העסקאות שדווחו היה נמוך בהשוואה לחודש הקודם. לפיכך, הנתון אינו סופי מאחר שקיימות עסקאות נוספות שבוצעו בתקופה זו וטרם דווחו.

מהשוואת העסקאות בחודשים מרץ-אפריל 2017, לעומת מרץ-אפריל 2016 (כלומר בהשוואה שנתית), עלו המחירים ב-4.4%. מדובר בקצב עלייה שנתי שהתמתן לעומת הנתון הקודם בחודש שעבר, שהציג עלייה של 6% ב-12 חודשים. יצוין כי מהשוואת העסקאות פברואר-מרץ 2017, לעומת פברואר-מרץ 2016, עלו המחירים ב-5.2%.

נזכיר כי בחודש פברואר האחרון עודכנו תוצאות מדד מחירי הדירות לחודשים נובמבר-דצמבר. הנתון לפיו חלה ירידה של 1.2% בחודש אחד בשנים האחרונות היה מפתיע, אולם התברר שבעוד שעל פי הנוסחה הישנה היה המדד אמור להתעדכן לירידה חדה עוד יותר של 1.5% - כתוצאה מהוצאת הדירות במחיר למשתכן עודכן המדד בכיוון ההפוך - והירידה בו צומצמה ל-0.5% בלבד. במועצה הציבורית לסטטיסטיקה הוחלט להוציא מהמדד דירות בתמיכה ממשלתית כמו מחיר למשתכן ומחיר מטרה.

מדד המחירים לצרכן במאי עלה ב-0.4%

אשר למדד המחירים לצרכן לחודש מאי 2017, הוא עלה ב-0.4%. בכך הגיע קצב עליית המחירים ב-12 החודשים האחרונים ל-0.8%. עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: הלבשה והנעלה ב-10.9% וירקות ופירות ב-1.6%. ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: תקשורת ב-0.6% ודיור ב-0.3%.

בלמ"ס בדקו מדדים נוספים של המחירים לצרכן, שמתייחסים לדיור. למשל - מדד מחירי תחזוקת הדירה עלה ב-0.2%. התייקרו במיוחד: שירותי צביעה וסיוד (ב-3.0%), חומרי כביסה, ניקוי והדברה (ב-1.9%), ונפט וסולר לחימום הדירה (באחוז אחד). גם מדד מחירי ריהוט וציוד לבית עלה ב-0.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully