וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווח על מס דירה שלישית יידחה לסוף חודש יולי

12.6.2017 / 22:30

אי-הוודאות לגבי ההכרעה על עתיד החוק השנוי במחלוקת, הוביל להיערכות מחודשת בנוגע לפירוט נכסיהם של בעלי דירה שלישית ומעלה. מועד הדיווח המקורי היה בחודש מרץ האחרון

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
שר האוצר, משה כחלון/ערן גילווארג

אי-הוודאות לגבי מס דירה שלישית גורר עיכוב נוסף בדיווח לרשות המסים: כעת נראה כי פירוט הנכסים על ידי משקיעי נדל"ן, המחזיקים בשלוש דירות ומעלה, יידחה שוב בחודש אחד נוסף לסוף יולי, על רקע העובדה שבג"ץ טרם קיבל הכרעה בנוגע לעתיד החוק. ייתכן כי ההכרעה בנושא תוצג מחר (שלישי) וקיימת היערכות כי החוק יבוטל. נזכיר כי בחודש מרץ האחרון דחה מנהל רשות המסים את מועד הדיווח מסוף מרץ לסוף יוני.

מס ריבוי דירות הוא מס שנתי על בעלי דירות מגורים שבבעלותם שלוש דירות ומעלה. המיסוי יחול על כל אחת מהדירות החל מהדירה השלישית, כאשר המס המקסימלי שיוטל החל מ-2017 יעמוד על 1% משווי הדירה עד לתקרה של 18 אלף שקל בשנה, שהם 1,500 שקל בחודש.

לפי ההערכות של משרד האוצר ורשות המסים, ישנם כ-50 אלף איש בישראל שמחזיקים בבעלותם מספר כזה של דירות. המהלך היה צפוי להניב למדינה הכנסות של 800 מיליון שקל בשנה ולמעשה לצנן את ביקוש המשקיעים לדירות כדי להגדיל את ההיצע בשוק לטובת זוגות צעירים ומשפרי הדיור.

בתחילת השנה אישרה ועדת הכספים של הכנסת תקנות נלוות לחוק, לפיהן מי שימכרו את דירותיהם יקבלו מענק של 85 אלף שקל כנגד מס השבח בגין המכירה, תוך התחייבות כי לא ירכשו דירה נוספת במשך ארבע שנים מיום קבלת המענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully