וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם גג בלוד: 17 אלף דירות חדשות

הילה ציאון ואור רביד

16.5.2017 / 18:00

עלות ההסכם כ-6.9 מיליארד שקל. כ-14 אלף דירות ייבנו בשכונות חדשות והשאר בהתחדשות עירונית. כחלון על נתוני הלמ"ס לפיהם הדירות הוזלו: "לא סוף פסוק, ממשיכים לעבוד". על ההתנגדות לחוק מס דירה שלישית: "קבוצה קטנה וחזקה של אינטרסנטים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוד. "הסכם הגג הכי גדול אי פעם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדינה חתמה היום (שלישי) על הסכם גג להקמת כ-17 אלף דירות חדשות בעיר לוד, מהלך אשר צפוי להכפיל את אוכלוסיית העיר. על ההסכם חתמו משרדי האוצר והבינוי, חברת דירה להשכיר, רשות מקרקעי ישראל והרשות המקומית בנוכחות ראש הממשלה. היקף ההסכם מוערך בכ-6.9 מיליארד שקל, מתוכם כ-2 מיליארד שקל יוקצו לפרויקטים בעיר; כ-1.4 מיליארד שקל יוקצו לפתרונות תחבורה; כ-2.8 מיליארד שקל לפיתוח שכונות חדשות; כ-239 מיליון שקל לפיתוח מתחמי תעסוקה ומסחר; וכ-359 מיליון שקל להתחדשות עירונית.

לקריאה נוספת:
ראש מטה הדיור: "גם משפרי דיור יוכלו לקנות דירה במחירי מחיר למשתכן"
גלנט: "לרוב האזרחים במדינה יש דירות והם לא רוצים שהמחירים יירדו"
מחירי הדירות ירדו בכ-3% ברבעון הראשון של 2017

‎ההסכם כולל 17,237 יחידות דיור, כאשר 3,130 דירות ישווקו בשכונות חדשות בעיר הקיימת ו-14,107 דירות בשכונות ענק בשטחים שיצורפו לעיר לוד מהמושבים בן שמן וניר צבי. כמו כן, במסגרת קידום תהליכי התחדשות עירונית תתאפשר תוספת של כ-3,000 יחידות דיור שישווקו על קרקע להשלמה עבור מתחמים להתחדשות עירונית, בהיקף של עד 10% מכלל השטח המיועד להסכם.

כחלק מההסכם הגג ישודרגו תשתיות התחבורה של העיר ויחוברו חלקיה המזרחיים והמערביים עם מרכזה. כמו כן, ייסלל כביש 200 המחבר בין כביש 431 לכבישים 1 ו-40; תוקם תחנת רכבת שלישית בעיר באזור התעשייה הצפוני; יבוצעו 2 הפרדות מפלסיות ויוקם מרכז תחבורתי משולב בתחנת הרכבת המרכזית. ההסכם אמור להבטיח את איתנותה של תחנת הרכבת המרכזית באמצעות הקמת שני פארקים תעסוקתיים משמעותיים בעלי נגישות למערכת התחבורה הארצית ולרכבת ומתחמי מסחר חדשים במרכז העיר.

במסגרתו יוקמו מוסדות ציבור חדשים בעיר, ובהם שני מרכזים קהילתיים, 5 מתנ"סים, 4 ספריות, 5 מגרשי ספורט, 49 בתי כנסת ו-8 מקוואות, 97 כיתות במעונות יום, 129 כיתות גני ילדים, 574 כיתות בית ספר ו-59 כיתות חינוך מיוחד. כמו כן, יושקעו תקציבים בחידוש פני העיר העתיקה, יפותחו פארקים ברחבי העיר, רשת שבילי אופניים ותשודרג קריית הספורט.

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
שר האוצר משה כחלון. "לפי כמות ההתקפות על מס דירה שלישית - רק ל-50 אלף איש אין בישראל דירה שלישית"/ערן גילווארג

"הסכם הגג הכי גדול שנחתם עד כה"

שר האוצר, משה כחלון, סיפק התייחסות ראשונה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו אתמול, לפיהם חלה ירידה של כ-3% במחירי הדירות ברבעון הראשון של 2017. "הנתונים שהתפרסמו הם לא סוף פסוק, הם תוצאה של עבודה קשה", אמר. "הם לא סוף הפרק. אנחנו עובדים כל הממשלה כדי להילחם ביוקר המחייה, לפתור את משבר הדיור ולהצמיח את המשק".

כחלון התייחס להסכם הגג: "אנחנו חותמים כאן היום על הסכם הגג הגדול ביותר שנחתם בישראל עד כה בהשקעה של 6.9 מיליארד שקל". הוא הזכיר: "קיבלנו משבר דיור גדול וקשה של 12 שנים. לקחתי על עצמי את המשימה הזאת והתחייבתי להביא תוצאות".

על ההתקפות, לדבריו, בעקבות חוק מס ריבוי דירות אמר: "כשהתחלנו עם מס דירה שלישית שאלתי לכמה אנשים יש דירה שלישית ומעלה, אמרו לי 50 אלף. לפי כמות ההתקפות - רק ל-50 אלף איש בישראל אין דירה שלישית. מדובר בקבוצה קטנה וחזקה של אינטרסנטים שמגייסת לוביסטים, עורכי דין וטוקבקיסטים ורומסת את הזוגות הצעירים".

טקס חתימת הסכם גג לוד. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
עדיאל שומרון, חגי רזניק, יואב גלנט, בנימין נתניהו, יאיר רביבו משה כחלון, עוזי לוי ואביגדור יצחקי בטקס החתימה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הוסיף כי "מהמטמה גנדי אמר: בהתחלה התעלמו ממני, אחר כך נלחמו איתי ולבסוף ניצחתי. יש לי בישראל 3 משימות - אנחנו רואים מה קורה בסוריה ואיראן אנחנו מבינים שזה לא הולך להיעלם. הדבר השני זה חיזוק הביטחון, זה המפתח לכל. והדבר השלישי שמטופל בממשלה זה צמצום פערים. צמצום פערים זה לא רק כלכלה אלא גם צורך חברתי, כל הפעולות שאנחנו עושים ובראש בתחום הדיור, חשובות מאוד".

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, ציין כי "מדובר בהסכם האסטרטגי הגדול ביותר שנחתם בין הממשלה לעירייה בישראל, במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו. הסכם זה יהפוך את לוד לעיר החכמה בארץ, בזכות תשתיות מתקדמות, טכנולוגיות חדשניות ובנייה מסיבית ומודרנית של מגורים, תעסוקה ומסחר. וכל זאת, בלב אזורי הביקוש".

לדבריו, "ההסכם, למעשה, יכפיל את מספר התושבים בעיר ויעצים אותה כלכלית וחברתית. הוא מבטא גם את התגייסותה של לוד לפתרון משבר הדיור בו נתונה המדינה. ייחודו של ההסכם נובע לא רק מהיקפו חסר התקדים אלא בעיקר מהמשאבים האדירים שיושקעו בעיר הקיימת. לצד תוספת השטחים ויחידות הדיור באזורים החדשים. לוד תזכה להשקעה ממשלתית בסכומים שלא ידעה מימיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully