וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך בונים בית בטון בחצי יום בלבד

1.5.2017 / 11:10

קבוצת מדענים מאוניברסיטת MIT במסצ'וסטס הצליחה לפתח רובוט מיוחד שהוא למעשה מדפסת תלת מימד ענקית אשר עשויה לשנות לחלוטין את האופן בו נתכנן ונבנה בתים בעתיד הקרוב. השיטה מאפשרת לבנות מבנים מורכבים מבטון בתוך זמן קצר במיוחד, ובעלויות נמוכות בהרבה מהנהוג היום

גלובס

קבוצת מדענים מאוניברסיטת MIT במסצ'וסטס הצליחה לפתח מדפסת תלת ממד אשר עשויה לשנות לחלוטין את האופן בו יתוכננו וייבנו בתים בעתיד הלא כל כך רחוק מהיום. מדובר ברובוט אוטונומי בעל זרוע הידראולית ענקית אשר מורכבת על זחל ומסוגלת לבנות בית דמוי איגלו בגודל של כחצי מקוטרו של בניין הקפיטול בוושינגטון, בזמן של חצי יום ובמגוון חומרים ביניהם אבן וגם קרח ולגמרי לבד.

בקצה הזרוע הגדולה מותקנת בנוסף גם זרוע אלקטרונית קטנה המצוידת בסט של חיישנים ומייצבים לתהליכים העדינים יותר ולפינישים. כמו-כן מותקנת על הזרוע מערכת עם כלים שונים המתחלפים תוך כדי עבודה, בהתאם לצורך – אם זה חפירה, ריתוך או הדפסה. שתי הזרועות יחד מגיעות לאורך של כ-10 מטר כשכל המערכת מופעלת גם באמצעות בטרייה וגם סולארית.

שיטת הבנייה היא שכבה על גבי שכבה תוך שימוש בקצף מיוחד שמכין את קווי המתאר החלולים לתוכם שופכים את הבטון בשלב מאוחר יותר.

רוחבו של המבנה שאתם רואים הוא 14.6 מטרים, הוא נבנה ב-13.5 שעות ונחשב לגדול ביותר שנבנה אי פעם באמצעות רובוט. נכון לעכשיו ישנם כמה שלבים בהם הרובוט נזקק לעזרה אנושית אולם בעתיד ובאופן דומה לזה נוכל, כך מאמינים המפתחים, לבנות שכונות וערים שלמות כאשר אחד היישומים הקרובים של הרובוט עשוי להיות בניית המושבה הראשונה על הירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully