וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי דמי תיווך, עם פנסיה: זה מה שירוויחו פועלי הבניין הסינים בישראל

25.4.2017 / 7:30

נציגי הממשל הסיני נפגשו עם התאחדות בוני הארץ, לאחר אשרור הסכם להבאת עובדי בנייה סינים לארץ. ראש מטה הדיור: "יכולים לטפל במימון ותכנון - אבל לא בכ"א". יו"ר התאחדות הקבלנים הסינית: "מחזיקים ב-20% מהבנייה בעולם". לראשונה הוצגו פרטי ההסכם הקיבוצי

רוני בריק פאנג הן טייה אביגדור יצחקי אליאב בן שמעון. כפיר סיון,
מימין: נשיא התאחדות בוני הארץ, נשיא התאחדות הקבלנים הסינית, ראש מטה הדיור באוצר ומנכ"ל התאחדות בוני הארץ/כפיר סיון

התאחדות בוני הארץ אירחה אמש (שני) משלחת של נציגי הממשל וענף הבנייה הסיני, שהגיעה לישראל לצורך אשרור ההסכם להבאת 20 אלף עובדי בניין מקצועיים מסין. ההסכם נחתם בין ממשלת ישראל לממשלת סין בחודש שעבר ואושרר שלשום בישיבת הממשלה.

לראשונה הוצגו פרטים של ההסכם הקיבוצי, לפיהם עובד סיני ישתכר שכר בסיס בגובה של 6,685 שקל בחודש עבור יום עבודה של 8 שעות (211 שעות בחודש). יחד עם תשלומי פנסיה יעמוד השכר החודשי על כ-7,395 שקל בחודש. בנוסף, יקבלו העובדים תשלומים נוספים עבור נסיעות, ביטוח רפואי ומגורים בסכום כולל של כ-1,800 שקל.

המשלחת הסינית כוללת את סגן השר לסחר של סין, צ'אנג סינג פו, יו"ר צ'ינקה (Chinca), התאחדות הקבלנים הסינית, פאנג הן טייה ונציגי המחוזות שבהם יגויסו העובדים. יו"ר התאחדות הקבלנים הסינית אמר במפגש שנערך בתל אביב כי בניגוד לשנים עברו, פועלי הבניין לא יאלצו לשלם למתווכים כדי להגיע לעבוד בישראל. הוא ציין כי מדובר בשכר עבודה גבוה במיוחד לפועלים הסינים.

במפגש השתתפו גם בכירים ממשרדי האוצר והבינוי, בהם ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, שהודה כי הממשלה הישראלית יכולה לטפל בבעיות מימון ותכנון, אבל לא במצוקת כוח האדם. "כנציג הממשלה תפקידי לדאוג שלקבלנים יהיו התנאים כדי לבנות מספיק דירות לפי הצרכים בישראל. זה כולל גם אספקה של כוח אדם - לא משנה מאיפה - וזה אחד התפקידים החשובים ביותר בכל המערך הזה", אמר יצחקי.

"בשאר הנושאים אנחנו יכולים לטפל. אבל אין לנו אפשרות לטפל במחסור בכוח האדם ולכן אנו זקוקים לעזרת העובדים מסין", הוסיף. יצחקי ציין כי כבר השבוע תקבל ההתאחדות הסינית בקשה להבאת 6,000 העובדים הראשונים לישראל, והוסיף כי הוא מקווה שהמהלך יושלם עד סוף השנה ולאחר מכן תגדל כמות העובדים הזרים שתגיע לישראל.

המטרה: עלייה בפריון ושיפור טכנולוגי בענף הבנייה

ההסכם החדש יאפשר הבאת 20 אלף עובדי בנייה מקצועיים מסין לישראל מתחומי השלד, הטיח והריצוף. מבחני המיון המקצועיים לגיוס הקבוצה הראשונה של העובדים יחלו בסין כבר בחודש הקרוב. נציגי הממשלה מסרו באירוע כי ההסכם קובע מגבלות רבות על הגופים הסינים שיהיו מעורבים בהבאת העובדים, לשם הבטחת זכויות כל עובד ועובד שיגיע מסין.

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק אמר לחברי המשלחת: "העובדים הסיניים הם הטובים ביותר שהגיעו לענף הבנייה שלנו מהעולם. הם זוכים לתנאי העבודה מטובים ביותר בתחומם ונכללים בהסכם עבודה קיבוצי, לפיו יקבלו את כל התנאים וההטבות שמקבלים עובדים ישראלים בענף".

לדבריו, "זו הזדמנות לשני הצדדים - לצד חיזוק שיקבל ענף הבנייה הישראלי, הרי שלענף הבנייה הסיני יש כאן הזדמנות למצוא בסיס לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות מקצועיות שפועלות ברחבי העולם - גם במדינות שבהן לא פועלות כיום חברות בנייה מסין. חברות הבנייה מישראל הן שם דבר בנקודות רבות על פני הגלובוס. ההסכם הוא גם מנוף להיכרות שתביא לייזום משותף סיני-ישראלי של פרויקטים ברחבי העולם".

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, עו"ד אליאב בן שמעון ציין: "אנו שמחים שלאחר מאמצים רבים שלנו, הגיעה ממשלת ישראל להכרה בצורך בגיוס של ידיים עובדות לענף הבנייה בישראל. תנופת הבנייה בתחומי הדיור, הבנייה הציבורית והתשתיות בארץ, מחייבת תוספת של כוח אדם מקצועי שיאפשר עמידה ביעדי הממשלה, שנועדו לייצר פתרון למצוקת הדיור. גיוס זה צפוי להשפיע לטובה על איכות ומשך זמן הבנייה, ולהבטיח עלייה בפריון ושיפור טכנולוגי בענף".

במקביל הדגיש בן שמעון: "אסור להוריד את הרגל מהדוושה בפעילות לקידום הכשרת וקליטת עובדים ישראליים מקצועיים לענף הבנייה, שהוא ענף מתגמל כלכלית, הטומן בחובו אופק מקצועי, חדשנות וידע טכנולוגי נרחב".

יו"ר התאחדות הקבלנים הסינית, פאנג הן טייה, הוסיף כי "אנחנו שמחים להיות כאן. חיכינו ליום הזה הרבה שנים. בסין יש לנו משאבים רבים של עובדים, ואני יודע שחסרים עובדים בענף הבנייה בישראל בגלל הביקוש הגבוה ואנו שמחים לסייע. אני מצפה שנוכל להתחיל למיין ולהביא עובדים ברגע שיתאפשר".

הוא אף חשף כי "חברות הבנייה הסיניות מחזיקות כיום בכ-20% פעילות הבנייה בעולם. אנו מייצגים חברות שפועלות ב-119 מדינות בעולם - 50% במדינות אסיה, 30% באפריקה, 10% באמריקה הלטינית ו-12%-15% באירופה ואוסטרליה. שמחתי לשמוע את נשיא התאחדות בוני הארץ שהציע להרחיב את שיתוף הפעולה בין חברות סיניות לישראליות ברחבי העולם. זו בהחלט הצעה שנאמץ".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully