וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד התנגדות של בעלי קרקעות בחוף התכלת בהרצליה: "התכנית תיצור אפליה"

24.4.2017 / 12:27

עשרות בעלי קרקעות במתחם שלאורך רצועת החוף של הרצליה פנו לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה, בטענה כי מעבר של רכבת קלה בשטח יוביל להפקעה של חלק מהשטחים באופן שאינו הוגן. הם הבהירו כי אינם מתנגדים לתכנית עצמה וביקשו כי תכלול מנגנון שמירת זכויות

מרינה הרצליה, מרץ 2017. ראובן קסטרו
מרינה הרצליה/ראובן קסטרו

התנגדות נוספת לרכבת קלה במתחם חוף התכלת: בחג האחרון הוגשה לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות התנגדות לתכנית למעבר הרכבת הקלה בשטח מתחם חוף התכלת בדרום-מערב העיר הרצליה.

ההתנגדות הוגשה בשם עשרות בעלי קרקעות במתחם, באמצעות עו"ד יוסף גיא מוסרי ממשרד יוסף גיא מוסרי & מורן חביב, לפיה התכנית הקיימת תיצור אפליה של בעלי הקרקעות שבהן תעבור הרכבת. בעלי הקרקעות ציינו כי אינם מתנגדים לרכבת עצמה ואף מברכים על הקמת רכבת קלה - אך מבקשים כי היא תכלול מנגנון שמירת זכויות לבעלי הקרקעות במסגרת איחוד וחלוקה, כך שלא יופלו לרעה לעומת בעלי קרקעות שבהן לא תעבור הרכבת.

כזכור, לפני מספר חודשים אישרה עיריית הרצליה תכנית מתאר למתחם חוף התכלת המצוי לאורך רצועת החוף בעיר, בין שדרות אבא אבן בצפון והגבול עם העיר תל אביב מדרום. במסגרת התכנית ייבנו כ-11,500 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר, מלונאות ותעסוקה. המתחם, המשתרע על כ-2,200 דונם, מפוצל ברובו לחלקות קטנות בשטח שנע בין 500-1,000 מ"ר בממוצע, לצד חלקות חריגות המשתרעות על שטחי גדולים יותר ובהם מחזיקים עשרות בעלים.

המתנגדים הסבירו כי בעקבות זאת, חלק מבעלי הקרקעות במתחם מהווים בחלקות הקטנות חלק משמעותי מכל חלקה, ואילו בחלקות הגדולות אחוז ההחזקה בהן נמוך ומהווה אחוזים בודדים מכלל החלקה. לטענתם, "הדרך המוצעת למעבר הרכבת הקלה חוצה את המקרקעין האמורים ומותירה את חלקות המתנגדים חצויות. הפקעת חלקים ללא מנגנון שמירת זכויות, פוגעת בבעלי הקרקעות, שוללת מהם את הזכויות המגיעות להם ויוצרת אי שוויון חמור".

בפנייתו הציע עו"ד מוסרי לקבוע כי "גם החלקים בחלקות שיופקעו, בעיקר החלקים שיופקעו זמנית, יישמרו לפי המצב הנכנס (כלומר המצב שלפני אישור התכנית - ה.צ) ויינתנו להם במתחם התכנית המוצעת אותן זכויות מלאות שהיו ניתנות להם ללא ההפקעה, באותו יחס ובאותן זכויות של יתר בעלי הקרקע כאילו לא הופקעו כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully