וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם הבילטרלי: "נקפיד על שמירת זכויות פועלי הבניין מסין"

23.4.2017 / 16:16

לאחר שהממשלה אישררה ההסכם להבאת אלפי פועלי בניין מסין לישראל, נפגש שר הבינוי עם סגן שר הסחר הסיני, שצפוי להיפגש השבוע גם עם שר האוצר והתאחדות בוני הארץ

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט עם סגן שר הסחר הסיני ג'אנג סינגפו. משרד השיכון והבינוי, מערכת וואלה! NEWS
שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, וסגן שר החסר הסיני, ג'אנג סינגפו/מערכת וואלה! NEWS, משרד השיכון והבינוי

ענף הנדל"ן נערך להגעת פועלי הבניין הסינים לישראל: זמן קצר לאחר שהממשלה אישררה היום (ראשון) את ההסכם להבאת אלפי פועלי בניין מסין לארץ, נפגש שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, עם משלחת סינית בראשות סגן שר הסחר הסיני, ג'אנג סינגפו.

במסגרת ההסכם העובדים יגיעו בהדרגה: כ-6,000 עובדים יגיעו לישראל כבר במהלך הקיץ הקרוב, כשתקופת העבודה שלהם מוגבלת לחמש שנים, ובהמשך תגיע המכסה ל-20 אלף עובדים. הבוקר התחייבה הממשלה לתנאים של ממשלת סין, לפיהם העובדים לא יועסקו מעבר לקו הירוק ולא יבנו דירות בהתנחלויות.

בפתח הפגישה עם סגן שר הסחר הסיני, פנה אליו גלנט ואמר: "אתם מגיעים לישראל בערב יום השואה - ביום שמציינים ניסיון להשמיד העם היהודי. אנחנו מציינים יחד איתכם את הניצחון הגדול של עמינו על הנאצים - בנייתה ופיתוחה של מדינת ישראל".

הוא הסביר כי בענף הבנייה קיים מחסור בכוח אדם, וכי הגעת 6,000 פועלים בתוך חצי שנה תגדיל את כושר הייצור של הקבלנים בתנופת הבנייה המתרחשת בארץ. עוד ציין כי "מדינת ישראל תקפיד על שמירת זכויותיהם של הפועלים. ההסכם מחזק את הקשרים בין המדינות, ושיתוף הפעולה פותח פתח גם לשיתוף פעולה בין חברות ישראליות וסיניות בפרויקט תכנן ובנה".

שר האוצר, משה כחלון, אמר מוקדם יותר היום כי "אני שמח שהממשלה אישרה היום את הסכם הבאת העובדים הסינים לישראל. מדובר באלפי עובדים שיסייעו לענף הבנייה שזקוק לידיים עובדות. אשרור ההסכם ייתן דחיפה לבניית דירות לטובת משפחות צעירות ויזרז את קצב הבניה בארץ".

מלבד הפגישה עם השר גלנט, חברי המשלחת הסינית צפויים להיפגש מחר עם שר האוצר, משה כחלון, ונשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק. בנוסף צפויים חברי המשלחת להיפגש עם פועלי בניין סינים החיים בישראל באתר בנייה בראש העין, באתר חפירות של מנהלת הרכבת הקלה בתל אביב ובפרויקט פארק בבלי בצפון תל אביב.

ההסכם מנסה למנוע דמי תיווך

מטרת ההסכם היא הסדרת מסגרת בילטראלית להבאת עובדים זרים מסין לעבודה זמנית בישראל. הסדרי הגיוס אשר נקבעו בהסכם המסגרת נועדו לאפשר הגעת עובדים סינים לישראל בצורה חוקית ושקופה, תוך שיתוף פעולה של שתי המדינות במאבק למניעת גביית דמי תיווך ביתר באופן בלתי חוקי מן העובדים.

במסגרת ההסכם, שתי המדינות מסכימות לנקוט בכל הצעדים הסבירים הנדרשים להגן על זכויות העבודה של עובדים סינים במשך הליך הגיוס ותקופת ההעסקה, להבטיח הליך גיוס שקוף, ולמנוע גבייה לא חוקית של תשלומים ממועמדים או עובדים סינים, במישרין או בעקיפין, בשתי המדינות.

כמו כן, הצדדים ינקטו צעדים סבירים כדי להגן במשותף על ביטחונם האישי של העובדים הסינים במהלך תקופת ההעסקה שלהם בישראל. לשם כך, הסמיכה ממשלת סין את התאחדות הקבלנים הסינית לביצוע יישום ההסכם אשר יבצע את גיוס ומיון העובדים באמצעות חברות כוח אדם שאושרו מראש על ידי גורמי המקצוע הישראליים. חברות אלו יגבו מתאגידי כוח אדם הישראלים 50 דולר לחודש עבור השירות שהן מעניקות.

בנוסף, נקבעו הסדרים למיון והעסקת העובדים. מיון העובדים כולל שני שלבים עיקריים: מבחן מקצועי שיבוצע על ידי גורמים סינים בפיקוח והכשרה של משרד הבינוי והשיכון, כאשר בסוף שלב זה תבוצע הגרלה בין הכשירים שעברו את תנאי הסף; וכן בדיקות רפואיות, במטרה לוודא את כשירות המועמדים. לאחר מכן יחל ההליך של העסקת העובדים הזרים והגעת העובדים הזרים לארץ בהליך הדרגתי.

ההסכם נחתם לאחר עבודה של ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי. הוא צפוי להצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו בשנים האחרונות עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה להבאת עובדים לענף הבניין. הסכמים אלו נחתמו בעקבות החלטת ממשלה משנת 2011 שקבעה כי העסקת עובדים תחת בקרה ופיקוח תאפשר שמירה על זכויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully